  • 1. Data: 2002-02-04 08:31:54
    Temat: KUP w jednym miesiącu
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

    mam pytanko:
    osoba pracowała przez kilka dni w danym miesiącu, w którym przeszła na
    emeryturę. W związku z tym otrzymała dwa świadczenia - wynagrodzenie za te
    kilka dni oraz odprawę emerytalną.
    Czy do obliczania zaliczki na podatek dochodowy z tych świadczeń powinnam w
    każdej uwzględnić zaliczkę na podatek dochodowy, czy też tylko raz?
    Szczerze przyznam że KUP uwzględniono dwa razy. Czy ewentualnie to duży
    błąd? I co wtedy zrobić?

    --

    Magdip

  • 2. Data: 2002-02-04 09:05:41
    Temat: Re: KUP w jednym miesiącu
    Od: "Pikorska Wiola" <p...@n...polexpo.com.pl>

    Magdip napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >
    >--
    >
    >Magdip
    >
    >Myśle że oba świadczenie są z tytułu umowy o prace więc należałoby je
    zsumować i wtedy są jedne kup i jedna zaliczka podatkowa .Stosując dwa razy
    kup zaniżyłaś zaliczke na podatek myśle że zmieni się również kwota do
    wypłaty.
    Może mogłabyś zrobić listę korygującą .i uwzględnić ją w bieżącym PIT-4 a
    PIT-11 pracownika będzie uwzgleniał już zmianę ( jeśli to jest wynagrodzenie
    z tego roku
    Jolka

  • 3. Data: 2002-02-04 09:20:45
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

> [...]
    >Może mogłabyś zrobić listę korygującą .i uwzględnić ją w bieżącym PIT-4 a
    >PIT-11 pracownika będzie uwzgleniał już zmianę ( jeśli to jest

    niestety sprawa się komplikuje, ponieważ rzecz dotyczy 2001 roku - ja teraz
    przygotowuje rozl. roczne i tak też mam wątpliwości. Facet już nie pracuje.
    Chcąc to wyprostować to muszę skorygować listę płac, skorygować pit-4 za
    tamten miesiąc 2001 roku i poprosić gościa o zwrot chyba tej kwoty (bo
    dostał za dużo). Nie wiem, czy można to tak skorygować, by wystawić mu już
    poprawny PIT -11. Da się?

    Magdip

  • 4. Data: 2002-02-04 11:21:25
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Magdip napisał(a):

> [...]
    > tamten miesiąc 2001 roku i poprosić gościa o zwrot chyba tej kwoty (bo
    > dostał za dużo). Nie wiem, czy można to tak skorygować, by wystawić mu już
    Ej, nie utrudniaj sobie życia, przecież gośc musi tak naprawdę zwrócić
    urzędowi skarbowemu, a nie Tobie. Wydobycie pieniedzy z tego tytułu od
    byłego pracownika jest praktycznie niemożliwe.
    W pit-11 wpiszesz mu prawidłowe koszty a zaliczke na podatek taka jaka
    faktycznie zapłaciłaś (wyjdzie zaniżona zaliczka na podatek), w picie
    rocznym pracownik to ujmnie i automatycznie wyjdzie mu dopłata podatku
    ( albo mniejszy zwrot).
    Sama tak kiedys zrobiłam, skonsultowawszy się z biegłym i US
    (pracownik za 2 miesiące miał pomniejszaną zaliczke, bo nie zawiadomił
    że to teraz nie jest jego główne miejsce pracy).
    Możesz ewentualnie "dla siebie" skorygować listę płac lub dołaczyc do
    niej jakąś notatkę.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-02-04 11:53:06
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Magdip napisał(a):

> [...]
    ( albo mniejszy zwrot).
    Sama tak kiedys zrobiłam, skonsultowawszy się z biegłym i US
    (pracownik za 2 miesiące miałX-Mozilla-Status: 0009, bo nie zawiadomił

  • 6. Data: 2002-02-04 12:58:29
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

> [...]
    >że to teraz nie jest jego główne miejsce pracy).
    >Możesz ewentualnie "dla siebie" skorygować listę płac lub dołaczyc do

    Droga Maddy!
    na najprostsze rozwiązanie najtrudniej wpaść. Jesteś genialna. Myślę, że
    zrobię, jak mi radzisz bo te koszty raz powinny być, nie?
    A facet pewnie ma jeszcze jakieś swoje odliczenia to go nie będzie bolało,
    bo pewnie niewiele (albo nic) nie dopłaci.

    Magdip