  • 11. Data: 2004-03-27 20:47:02
    Temat: Re: KUP
    Od: "poilkj" <u...@d...invalid>

    "Maddy" <m...@e...com.pl> wrote in message
    news:c44dgu$li7$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    KUP,

    > Wynagrodzenie za okres choroby to tez wynagrodzenie z tytułu umowy o
    > pracę - dopiero zasiłek chorobowy nim nie jest.
    > Moim zdaniem koszty są.

    > Urlop płatny - to tez wynagrodzenie z tytułu umowy o pracę a więc koszty
    > tez sie należą IMHO.

    No właśnie tego nie jestem pewien.
    Spotkałem się z interpretacją, że koszty miesięczne przysługują wówczas
    jeżeli w danym miesiącu się pracowało chociaż jeden dzień.
    Teraz szukam potwierdzenia lub zaprzeczenia.

    > Hmm... a co to jest? To takie dla nauczycieli?
    > Na czuja to chyba nie ma kosztów. Ale kto wie? Bo jeżeli w czasie tego
    > urlopu dostajesz wynagrodzenie, to powinny być?
    Nauczycielski. I jest płatny. 100% wynagrodzenia.

    > Raczej nie ma.

    Tu się zgadzam.

    > Hmm... trochę dziwne. Bo na PIT-11 powinny byc faktycznie potrącone
    > koszty. Nawet jakby przysługiwały na urlopie bezpłatnym to nie było ich
    > od czego potrącic. Wpisywali Cie na liste płac z samymi kosztami, bez
    > wynagrodzenia?
    Nie wiem jak oni to liczyli.

    > Dziwne trochę. Nie myslałes żeby to wyjasnić z kadrami?
    Nie mam możliwości (z różnych powodów).

  • 12. Data: 2004-03-28 23:52:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Mar 2004, poilkj wrote:
    [...]
> [...]
    >+ jeżeli w danym miesiącu się pracowało chociaż jeden dzień.
    >+ Teraz szukam potwierdzenia lub zaprzeczenia.

    ...IMHO jest właśnie w tym cytacie z ustawy który zapodałem.
    Koszty są "z tytułu stosunku" ! Czyli jak masz *jakikolwiek*
    dochód "z tytułu" to ... to się IMHO należą :)
    Jak widzisz ze dwie Magdaleny postanowiły mnie nie wdeptać w ziemię,
    więc najwyraźniej przepisu podważającego ów zapis nie ma.
    Najwyraźniej owa "spotkana" interpretacja była albo zawężeniem
    albo uproszczeniem przypadku ogólnego :]

    >+ > > w marcu wziąłem pół roku urlopu zdrowotnego (są KUP, czy nie)
    >+ > Hmm... a co to jest? To takie dla nauczycieli?
    >+ Nauczycielski. I jest płatny. 100% wynagrodzenia.

    Kto płaci ? Dla mnie nie jest oczywiste czy pracodawca :)
    Popatrz na "zwolnienie chorobowe" - właśnie zależy czy to "od
    zakładu" czy "zasiłek z ZUSu"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 13. Data: 2004-03-28 23:55:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Mar 2004, poilkj wrote:

    >+ "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> wrote
    >+ > A to się pytam czy "normalny urlop" należy się "z tytułu
    >+ > umowy o pracę" czy nie ? Akcentowałem ten cytat z przepisu właśnie
    >+ > pod kątem "wynikania z umowy" :)
    >+ > Umawiałeś się że urlopu NIE BĘDZIE ??
    >+
    >+ Cały czas mówmimy o umowie o pracę.

    "dyć wiem" :)
    IMHO logika jest prosta: skoro urlop wypoczynkowy należy się
    *zgodnie z umową* to jest to "wynagrodzenie ze stosunku".
    Jak coś się należy *poza umową* (lub nic się nie należy :))
    to to nie jest "ze stosunku" i wtedy KUP się nie należy.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)