  • 11. Data: 2011-04-10 20:13:55
    Temat: Re: KPiR - jaki program jest najlepszy?
    Od: Maciej Ślużyński <m...@i...pl>

    news:insvpt$1nr$3@news.onet.pl...

    > Po drugie primo: Calc nie jest programem księgowym, o jaki pytał pytający.

    Uściślę - pytający pyta o program dostępny na przykład w Media Markcie, albo
    innym sklepie.

    Taki, żeby robił wszystkie deklaracje, a jakby się dalo - żeby je też
    "umiał" wysłać ;-)

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Maciej Ślużyński

  • 12. Data: 2011-04-10 20:20:19
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 10.04.2011 22:13, Maciej Ślużyński pisze:

    > Uściślę - pytający pyta o program dostępny na przykład w Media Markcie,
    > albo innym sklepie.
    >
    > Taki, żeby robił wszystkie deklaracje, a jakby się dalo - żeby je też
    > "umiał" wysłać ;-)

    No to mówiłem o Małej Księgowości Rzeczpospolitej. Dostepna na Allegro
    za jakieś 20zł.
    Aktualizacje są darmowe przez rok, co roku wychodzi nowa wersja i trzeba
    ją albo upolować za około 8zł w kiosku lub kupić se na Alledrogo.

    Ja używam.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 13. Data: 2011-04-10 20:37:21
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No to mówiłem o Małej Księgowości Rzeczpospolitej.
    > Ja używam.

    Zrezygnowałeś z Ali Streamsoftu z powodu płatnych aktualizacji?

  • 14. Data: 2011-04-10 20:58:07
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 10.04.2011 22:37, cef pisze:
    > Zrezygnowałeś z Ali Streamsoftu z powodu płatnych aktualizacji?

    Jaki ma sens płacenie takiej kasy, skoro MK RP jest tańsza i ma do tego
    magazyn i fakturowanie?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 15. Data: 2011-04-10 21:42:06
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Jaki ma sens płacenie takiej kasy, skoro MK RP jest tańsza i ma do
    > tego magazyn i fakturowanie?

    Kasa nie jest jakaś ogromna, wyjdzie niewiele więcej niż MK.
    A magazynu i fakturowania faktycznie w Ali nie ma. Trzeba sobie coś dokupić.
    Ja tego akurat u siebie nie potrzebuję.
    Do innej firmy potrzebowałem kiedyś samo fakturowanie z magazynem
    (ale z rozliczaniem produkcji) i nic sensownego do 500zł nie znalazłem,
    więc można śmiało polecać do małej firmy takie "protezki" jak MK.

  • 16. Data: 2011-04-10 21:58:54
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (10.04.2011 21:17), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Bo skoro nie napisałeś ,,Produkt XY wykorzystujący jako platformę
    > OpenOffice/Excela'' to znaczy, że musi sobie to sam oprogramować. A to
    > koszt naprawdę ogromny, nie tylko samego programowania, ale zapewniania
    > zgodności z przepisami oraz testowania i usuwania błędów.

    Ale co programować. Jest tabelka, wpisujesz pozycje, sumujesz. To samo
    co w kajeciku, tylko wygodniej.

    p. m.

  • 17. Data: 2011-04-11 00:15:08
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-04-10 19:36, Papa.Smerf pisze:
    > za darmo do urzytku niekomercyjnego, dla DG pewnie jest płatny, ale nie mam
    > pojęcia ile:O)
    Nie masz pojęcia to nie pisz.
    Nie jest płatny.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 18. Data: 2011-04-11 08:15:30
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 10.04.2011 23:42, cef pisze:
    > Kasa nie jest jakaś ogromna, wyjdzie niewiele więcej niż MK.

    Nie wiem, od czasu jak mnie wyciulali, to nie chcę mieć ze StreamSoftem
    żadnych układów. Podpisałem z debilami umowę i znalazłem klienta na ich
    produkt. Kupili Alę.
    Pół roku później chcieli kupić Ewę czy tam Agę, nie pamiętam. A
    Streamsoft pierdnął, że nie sprzeda, bo muszę od nowa podpisać umowę.
    Uznałem, że handlem się nie zajmuję i że mam w dupie naganianie im
    klientów, skoro chcą co pół roku nową umowę.

    > A magazynu i fakturowania faktycznie w Ali nie ma. Trzeba sobie coś
    > dokupić.

    No i w sumie wychodzi spora suma, a po co? MK RP ma gorszy interfejs,
    ale większe możliwości i niższą cenę.

    > Do innej firmy potrzebowałem kiedyś samo fakturowanie z magazynem
    > (ale z rozliczaniem produkcji) i nic sensownego do 500zł nie znalazłem,
    > więc można śmiało polecać do małej firmy takie "protezki" jak MK.

    Nie wiem, nie prowadzę produkcji. A StreamSoft ma produkcję? Zupełnie
    się na tym nie znam.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 19. Data: 2011-04-11 08:45:09
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 10.04.2011 23:58, mvoicem pisze:
    > Ale co programować.

    Książkę. Arkusz kalkulacyjny nie jest książką.

    > Jest tabelka,

    Nie ma.

    > wpisujesz pozycje, sumujesz. To samo
    > co w kajeciku, tylko wygodniej.

    No ale to chyba żadna radość taki program.
    No i też sobie trzeba zaprojektować samą tabelkę.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 20. Data: 2011-04-11 10:09:25
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (11.04.2011 10:45), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Książkę. Arkusz kalkulacyjny nie jest książką.

    > Nie ma.

    > No ale to chyba żadna radość taki program.
    > No i też sobie trzeba zaprojektować samą tabelkę.

    Z doświaczenia mojego i innych znanych mi "small businessów" wynika że
    mniej czasu człowiek spędzi nad OOo niż nad nauką i używaniem jakiegoś
    programu do KPiR, zwłaszcza jak tym programem jest np. LeftHand Mała
    Firma (czy Mała Księgowość?). A przy okazji człowiek się nieco nauczy.

    Oczywiście wszystko zależy od skali. Poza tym OOo nie zrobi deklaracji
    na której zależy wątkotwórcy, co później doprecyzował.

    p. m.