  • 1. Data: 2013-10-25 15:08:12
    Temat: KPiR - jak zaksięgować rachunek (w koszty)
    Od: c...@g...com

    Pierwszy raz musze zaksięgować po stronie kosztów rachunek. Poradzcie mi, jak to
    zrobić. Cała kwota w koszty, a VAT? Bez odliczenia? Czy wykazuję pełną kwotę na
    deklaracji VAT?
    Pomóżcie. Sprawa niby prosta, ale szukam w necie i nie mogę znaleźć.
    Mirek

  • 2. Data: 2013-10-25 16:44:10
    Temat: Re: KPiR - jak zaksięgować rachunek (w koszty)
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Pierwszy raz musze zaksięgować po stronie kosztów rachunek. Poradzcie
    > mi, jak to zrobić. Cała kwota w koszty, a VAT?

    A co to za rachunek, na którym jest VAT?
    Co to za wynalazek?

    Bez odliczenia? Czy
    > wykazuję pełną kwotę na deklaracji VAT?

    To rachunek czy faktura?

  • 3. Data: 2013-10-25 17:43:31
    Od: c...@g...com

    W dniu piątek, 25 października 2013 16:44:10 UTC+2 użytkownik cef napisał:
    > Użytkownik wrote:
    >
    > A co to za rachunek, na którym jest VAT?

    Rachunek baz VAT-u oczywiście

    > To rachunek czy faktura?

    Rachunek. Jest tylko kwota całkowita (wartość)

    Zawsze dostaję faktury, więc tutaj nie wiem

  • 4. Data: 2013-10-25 19:51:56
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Rachunek baz VAT-u oczywiście

    Nie bardzo rozumiem problem.
    Normalnie do KPiR jak każdy inny wydatek, który nie jest VATowy
    Bez uwzględniania w VAT.

  • 5. Data: 2013-11-28 13:45:22
    Od: Marek <z...@b...pl>

    W dniu 2013-10-25 19:51, cef pisze:
    > Normalnie do KPiR jak każdy inny wydatek, który nie jest VATowy
    > Bez uwzględniania w VAT.

    Podepnę się do wątku - czy tak samo księguje się dokument o nazwie
    "faktura VAT - marża"?

    --
    Marek

  • 6. Data: 2013-11-28 19:37:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Nov 2013, Marek wrote:

    > Podepnę się do wątku - czy tak samo księguje się dokument o nazwie "faktura
    > VAT - marża"?

    Tak, z dokładnością do faktu że "bez uwzględnienia VAT" jest
    uproszczeniem. Nie ma obowiązku ujmowania w ewidencji VAT,
    skoro nie wpływa na rozliczenie VAT, *chyba* że wpływa.
    Jedyny znany przypadek wpływania to zakup towaru handlowego
    przy rozliczaniu proporcją zakupów :)
    (a nikt nie chce się przyznać, że z takiego mechanizmu korzysta :))

    pzdr, Gotfryd