  • 1. Data: 2003-12-02 20:31:20
    Temat: KONTROLA US!!! SPRAWA BARDZO PILNA - JESLI TO MOZLIWE PROSZE O POMOC!!!
    Od: "sigi" <k...@o...pl>

    SPRAWA WYGLADA NASTEPUJACO:

    AUTO -KOMIS (umowy kupna - sprzedazy; posrednictwa; komisu) NABYL OD OSOBY
    FIZYCZNEJ NA PODSTAWIE UMOWY
    KUPNA - SPRZEDAZY (oplacone oczywiscie 2% PCC w US) SAMOCHOD "CIEZAROWY"
    (tzn. Cinquecento z kratka; ladownosc powyzej 500 kg, czyli zarejestrowany
    jako ciezarowy!!!).
    SAMOCHOD ZOSTAL SPRZEDANY NA FAKTURE JAKO ZWOLNIONY I ZOSTALA DOLICZONA
    MARZA (PROWIZJA) NETTO + VAT! KONTROLA NIE DOPATRZYLA SIE UCHYBIEN W PCC,
    NATOMIAST "DOCZEPILA SIE" WLASNIE VAT-u,
    PONIEWAZ ZGODNIE Z § 67 UST.1 PKT 9, KTORY MOWI:
    "zwalnia sie od podatku od towarow i uslug.............odsprzedaz uzywanych
    samochodow osobowych oraz innych samochodow o ladownosci do 500 kg,
    dokonywana przez podatnikow, ktorzy nie byli uzytkownikami tych samochodow,
    w czesci przewyzszajacej kwote podatku obliczona od roznicy pomiedzy cena
    sprzedazy a cena nabycia samochodu".
    TYLE MOWI PRZEPIS! A CO Z SAMOCHODAMI - "CIEZAROWKAMI" CZY NP. BUSAMI???
    GDYBY NABYCIE NASTAPILO Z JAKIES FIRMY TO NIE MA NAJMNIEJSZEGO PROBLEMU - FA
    VAT ZAKUPU!!!

    DRODZY GRUPOWICZE BARDZO PROSZE I LICZE NA WASZA POMOC, WSZAK TRZEBA SIE
    "WYTLUMACZYC" PRZED US!!!
    MOZE JAKIES LINKI NA NECIE, ALBO KONKRETNE PODSTAWY PRAWNE.

    Z GORY WIELKIE DZIEKI!!!

    ____________________
    Pozdrawiam
    SIGI

  • 2. Data: 2003-12-02 23:35:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Dec 2003, sigi wrote:

    >+ SPRAWA WYGLADA NASTEPUJACO:
    >+
    >+ AUTO -KOMIS (umowy kupna - sprzedazy; posrednictwa; komisu) NABYL OD OSOBY
    >+ FIZYCZNEJ NA PODSTAWIE UMOWY KUPNA - SPRZEDAZY

    No to przykro mi :(, ale US ma chyba rację :(
    Prawo do niedoliczania VAT w przypadku ogólnym ma miejsce *tylko* przy
    umowach pośrednictwa, takich jak np. komis.
    Ale to musi być *umowa komisu*, a nie *umowa sporządzona przez komis* !
    IMHO *zakup* był błędem :(

    [...]
    >+ SAMOCHOD ZOSTAL SPRZEDANY NA FAKTURE JAKO ZWOLNIONY

    Jak mniemam: komis go *kupił* jako "zw" od osoby fizycznej bez DG ?

    [...]
    >+ NATOMIAST "DOCZEPILA SIE" WLASNIE VAT-u,
    >+ PONIEWAZ ZGODNIE Z § 67 UST.1 PKT 9, KTORY MOWI:

    ...rozporządzenia z 22 marca 2002...(przyznam że na to zwolnienie
    "dodatkowe" nigdy uwagi nie zwróciłem !) - mogłeś napisać skąd
    przepis :)

> [...]
    >+ sprzedazy a cena nabycia samochodu".
    >+ TYLE MOWI PRZEPIS!

    >+ A CO Z SAMOCHODAMI - "CIEZAROWKAMI" CZY NP. BUSAMI???

    ...jeśli nie ma innego zwolnienia (z tego że ja go nie znam
    nie wynika że nie moze istnieć) - to jest "jak z wszystkim".
    Kupisz moje "osobiste" buty jako towar handlowy - to sprzedając
    będziesz musiał doliczyć VAT od *całej* ceny !
    Sprzedasz je (jako *moje*) w ramach umowy komisu - VAT doliczysz
    tylko do marży....

    [...]
    >+ Z GORY WIELKIE DZIEKI!!!

    Kiedy ja cię raczej podłamałem niż podbudowałem... Nie bić !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-12-05 08:00:23
    Od: "dpif" <d...@g...pl>

    Użytkownik "sigi" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > SAMOCHOD ZOSTAL SPRZEDANY NA FAKTURE JAKO ZWOLNIONY I ZOSTALA DOLICZONA
    > MARZA (PROWIZJA) NETTO + VAT! KONTROLA NIE DOPATRZYLA SIE UCHYBIEN W PCC,
    czy są dwie pozycje na f r bo jeżeli jest to wyszczególnione
    sam ..... to stawka zw
    prowizja stawka 22 %
    jest to w ustawie
    i tobie wolno ją odliczyć jeżeli w dowodzie jest napisane ładowność 500 kg i
    sam ciężarowy

    Tomek

  • 4. Data: 2003-12-05 11:32:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Dec 2003, dpif wrote:

> [...]
    >+ > MARZA (PROWIZJA) NETTO + VAT! KONTROLA NIE DOPATRZYLA SIE UCHYBIEN W PCC,
    >+ czy są dwie pozycje na f r bo jeżeli jest

    Zeznał przecież:
    ++++
    AUTO -KOMIS [...] NABYL OD OSOBY FIZYCZNEJ NA PODSTAWIE UMOWY
    KUPNA - SPRZEDAZY [...]
    ----
    ...czyli *nie* komisu... !
    [...]
    >+ jest to w ustawie

    ...dla umów pośrednictwa, komisu i podobnych !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)