  • 31. Data: 2004-04-01 06:21:13
    Temat: Re: Jestem przerażony
    Od: Tomek <m...@p...nie.lubie.smieci.onet.pl>

    Dnia 2004-04-01 07:52, Użytkownik |Y|S napisał:

    > Zaraz zaraz.. powyżej napisałeś: Rodzice wychowują MNIE , ja utrzymuję ICH
    > Super , właśnie tak bym chciał. Ale to nie jest przełożenie na to jak
    > OBECNIE
    > działa ZUS - "statystycznie".
    Rozumiem, że w sytuacji, gdyby Twoi rodzice teraz pobierali emeryturę, a
    Ty (jak napisał Gotfryd) byś wyjechał zagranicę, to powinni przestać
    dostawać tą emeryturę? Lub gdybyś nie pracował wcale?

    > Hmm.. to ciekawe: zarabiając niewiele powyżej minimum socjalnego
    > podejmuję świadomą i odpowiedzialną decyzję nie posiadania dzieci
    > jako że nie byłbym w stanie zapewnić im godziwego życia więc..
    > mam płacić 50%większą składkę? Fajnie , tylko że w tym momencie
    > pozostanie mi gałąź i sznur kupiony na wyprzedaży....
    ...a bez wyższej składki pozostaje Ci śmierć głodowa. Bo niby kto się ma
    Tobą zajmować na starość, jeśli nie będziesz miał dzieci?

    Tomek

  • 32. Data: 2004-04-01 06:32:51
    Od: "|Y|S" <m...@S...SPAMERZYpl>

> [...]
    >
    > ...a bez wyższej składki pozostaje Ci śmierć głodowa. Bo niby kto się ma
    > Tobą zajmować na starość, jeśli nie będziesz miał dzieci?

    A no właśnie! Przecież ja ciągle o tym mówię!! Może samo założenie
    że ktoś ma płacić za kogoś jest błędne. Ja cały czas piszę -
    chcę płacić SAM ZA SIEBIE!! Jakież to by było proste! Nieważne gdzie jestem
    ,
    nieważne czy jest niż czy wyż demograficzny , moje pieniądze to moje
    pieniądze! I już!
    A przy takich sumach jakimi dysponuje ZUS wystarczyłoby i na bezrobotnych
    jeśli by tylko
    mądrze nimi zarządzano, a nie budowano pałace , utrzymywano tłumy
    urzędników i
    łatano budżet...
    /Y\S

  • 33. Data: 2004-04-01 07:49:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Apr 2004, Krzysztof Bajorek wrote:
    [...]
    >+ powiedzmy ze przechodzis zna emerytue 55 lat

    Prosimy o nie robienie durnia ze statystycznego czytelnika
    grupy. Rząd boi się ruszyć "prawa nabyte przez obiecanie"
    w postaci wcześniejszych emerytur (które NIE były opłacane
    stosownie większą składką), ale przeciętny prowadzący DG
    nie ma widoków na emeryturę przed 65 rokiem życia - nawet
    68 lat wydaje się być wariantem optymistycznym.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 34. Data: 2004-04-01 08:01:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Apr 2004, Tomek wrote:
    [...]
    >+ Nie obawiałbym się tak bardzo wyjazdów na saksy. Osoby z pożądanym
    >+ fachem nawet bez otwierania granic mogły dostać bez większego problemu
    >+ wizę pracowniczą.

    Bardzo przepraszam, ja nie odnosiłem się nijak do "wejścia do UE"
    czy czegokolwiek - oczywiście że to co pisałem dotyczy *przede
    wszystkim* tych co *już* wyjechali.

    >+ Dla pozostałych też niewiele się zmieni - państwa będą
    >+ bronić się przed napływem zbyt tanich robotników.

    "tanich robotników" tak. Wykwalifikowanych pracowników nie.
    Będziesz płacił na ich rodziców (z pełnym przekonaniem).
    Jak zwykle ładnie brzmiące hasła skutecznie ukrywają fakt
    że to ci zarabiający "na miejscu" są poszkodowani - więc
    łatwiej tym co "uciekną".

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 35. Data: 2004-04-01 08:02:15
    Od: "nebe" <n...@p...onet.pl>

    > nie

    > oczywiście "dają" znacznie więcej np. fundusze akcyjne srednio nawet 90 %
    za
    > ostatnie 12 miesięcy:
    > http://www.parkiet.com/fundusze/fundusze.jsp?dz=0400
    0&id=1&so=6

    A od kiedy to bierze się pod uwagę notowania z ostatnich 12 miesięcy
    planując inwestycję na 30 lat. Weź może pod uwagę 5 czy 10 lat, albo np. 20
    w przypadku notowań akcji na rynkach światowych.

    W ciągu roku możesz mieć 90% na plusie, ale równie dobrze i na minusie.

    pozdr,
    nebe

  • 36. Data: 2004-04-01 11:33:57
    Od: "Kubik" <p...@t...adres.nie.istnieje>

    "Krzysztof Bajorek" <k...@w...plNOSPAM> wrote in message

    > czy to na[rade tak wiele ??bo ja mysle ze nie.
    Te pieniądze cały czas na ciebie pracują. Nie uwzględniłeś odsetek - więc
    będzie trochę więcej. Poza tym po 30 lat masz zabezpieczony w ten sposób
    byt - możesz nic nie robić (jeżeli akurat lubisz nic nie robić) i z głodu
    nie umrzesz.
    Możesz oczywiście dalej pracować i pomnażać swój kapitał.

    pozdr
    Adam

  • 37. Data: 2004-04-02 23:36:29
    Od: Jakub Slocki <j...@s...net.nospam>

    Wyczytalem w <c4gd31$6q5$1@pippin.warman.nask.pl>, ze
    m...@S...SPAMERZYpl twierdzi...
    |A no właśnie! Przecież ja ciągle o tym mówię!! Może samo założenie
    |że ktoś ma płacić za kogoś jest błędne. Ja cały czas piszę -
    |chcę płacić SAM ZA SIEBIE!! Jakież to by było proste! Nieważne gdzie jestem

    Odkop resztki Bismarcka, a potem tym resztkom nakop.

    --
    K. tak, mi tez to sie nie podoba
    christianity is the most perverted system that ever shone on man -