  • 1. Data: 2003-06-09 09:07:51
    Temat: Jednosobowa DG a odliczanie kosztow wyjazdow.
    Od: "Aurigus" <a...@g...pl>

    Witajcie,

    Jestem jednoosobowa irma na KPiR i zdarzaja mi sie wyjazdy jedno lub kilku
    dniowe.

    I tu rodzi sie pytanie: jak mam je rozliczac?

    Czy wystarczy jak w koszty wrzuce np. bilety PKP i noclwegi, czy muszęto
    inaczej rozpisywac(delegacje)?

    Lukasz

  • 2. Data: 2003-06-09 09:13:00
    Temat: Re: Jednosobowa DG a odliczanie kosztow wyjazdow.
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Aurigus napisał:
> [...]
    >
    > I tu rodzi sie pytanie: jak mam je rozliczac?
    >
    > Czy wystarczy jak w koszty wrzuce np. bilety PKP i noclwegi, czy muszęto

    Wrzucasz w koszty bilety PKP i noclegi ale za pośrednictwem delegacji -
    delegacje musisz rozpisac, inaczej nie masz kosztów wyjazdu.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-06-09 12:19:08
    Od: ika <i...@i...pl>

    > Wrzucasz w koszty bilety PKP i noclegi ale za pośrednictwem delegacji -
    > delegacje musisz rozpisac, inaczej nie masz kosztów wyjazdu.

    Witam,
    Mialam podobny problem i znajoma powiedziala mi,
    ze jako wlasciciel jednoosobowej firmy (KPiR) nie mam prawa
    do takich odliczen.
    Co innego, gdybym zatrudniala pracownika, wtedy jego
    wyjazdy sa kosztem.

    Dlatego nie odliczylam biletow PKP (wyjazd na targi w Poznaniu)
    ani tez biletu wstepu na targi. Szkoda.

    Prosze o wyjasnienie. Z gory dziekuje.

    Ika

  • 4. Data: 2003-06-09 14:48:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Jun 2003, ika wrote:
    [...ktoś, Maddy...]
> [...]
    >+ > Wrzucasz w koszty bilety PKP i noclegi ale za pośrednictwem delegacji -
    >+ > delegacje musisz rozpisac, inaczej nie masz kosztów wyjazdu.

    Pomijam kwestię że czytałem na grupie wypowiedzi zwolenników
    "wrzucania wprost" oraz że ww. tekst pomija problem VATu :)

    >+ Witam,
    >+ Mialam podobny problem i znajoma powiedziala mi,
    >+ ze jako wlasciciel jednoosobowej firmy (KPiR) nie mam prawa
    >+ do takich odliczen.

    Rewelacja. Możemy prosić o namiary na podstawę prawną ?
    Ta znajoma też prowadzi firmę i "słyszała od księgowego
    szwagra innej znajomej ?"

    >+ Co innego, gdybym zatrudniala pracownika, wtedy jego
    >+ wyjazdy sa kosztem.

    A widziałaś ty kiedy rozporządzenia ds. delegacji ??
    Tam było coś w stylu "na warunkach...pracownikom...".
    Zeznaję że nie chce mi się szukać ;>, ale nie "słyszałem".
    Czytałem ;)

    >+ Dlatego nie odliczylam biletow PKP (wyjazd na targi w Poznaniu)
    >+ ani tez biletu wstepu na targi. Szkoda.

    Szkoda. VATu z biletu (masz dalej niż 50 km do Poznania ?)
    pewnie też (szkoda) :[

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 5. Data: 2003-06-10 11:04:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Jun 2003, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    >+
    >+ Pomijam kwestię że czytałem na grupie wypowiedzi zwolenników

    Niniejszym potknąłem się o podstawę prawną więc zacytuję:
    musi być delegacja, rozporządzenie zmieniające z dn. 17.XII.2002,
    obowiązuje od 1.I.2003:

    ++++
    11) w za.aczniku nr 1 do rozporzadzenia w ObjaEnieniach
    do podatkowej ksi´gi przychodów i rozchodów:
    a) w ust. 14 zdanie piate otrzymuje brzmienie:
    „Zapisów dotyczacych kosztów podró˝y s.u˝bowej,
    w tym równie˝ diet w.aEciciela oraz osób
    z nim wspó.pracujacych, dokonuje si´ na podstawie
    rozliczenia tych kosztów sporzadzonego
    na dowodzie wewn´trznym, zwanym rozliczeniem
    podró˝y s.u˝bowej.”,
    ----

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-06-10 11:54:27
    Od: ika <i...@i...pl>

    Witam,

    > Rewelacja. Możemy prosić o namiary na podstawę prawną ?
    > Ta znajoma też prowadzi firmę i "słyszała od księgowego
    > szwagra innej znajomej ?"
    Niestety, nie.

> [...]

    > Tam było coś w stylu "na warunkach...pracownikom...".
    > Zeznaję że nie chce mi się szukać ;>, ale nie "słyszałem".
    Gratuluje wiec wiedzy i oczytania, czyli ogolnie - fachowosci.

    Ja, jak dowiodl moj post, nie moge sie takowymi poszczycic.
    Dlatego wlasnie odwazylam sie na zadanie prostego, naiwnego
    pytania. Oczekiwalam raczej pomocy. Dostalam co innego.

    Dobre i to. Mogles wcale nie napisac i nie wiedzialabym nic.
    A w tej sytuacji moglam sie chociaz domyslic, ze mialam prawo
    odliczyc VAT od biletu PKP, poniewaz mieszkam dalej niz
    50 km od Poznania.
    Wiem tez, ze musze poszperac za "rozporzadzeniem ds. delegacji",
    zeby czegos wiecej sie dowiedziec.

    > Szkoda. VATu z biletu (masz dalej niż 50 km do Poznania ?)
    > pewnie też (szkoda) :[
    Potwierdzam, szkoda.
    Nie tylko tego.

    Dzieki, mimo wszystko.

    Ika

  • 7. Data: 2003-06-10 12:57:08
    Od: maruda <m...@g...mm.pl>

    10.06.2003 15:03, persona, tytułująca się 'ika', zechciała zauważyć:
    > in article
    > P...@k...po
    rtezjan.zabrze.pl,

    > itd...
    >
    > Bardzo dziekuje, zaczynam sie douczac.

    Zasady rozliczania delegacji oraz stawki diet i ryczałtów znajdziesz w
    wielu serwisach prawnych. Jeszcze jedno: pamietaj o wypełnieniu druku
    delagacji: nr, data, pieczątka i podpis.

  • 8. Data: 2003-06-10 13:03:57
    Od: ika <i...@i...pl>

    in article
> [...]
    >
    > Niniejszym potknąłem się o podstawę prawną więc zacytuję:
    > musi być delegacja, rozporządzenie zmieniające z dn. 17.XII.2002,

    Pozdrawiam,
    Ika

  • 9. Data: 2003-06-10 21:33:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Jun 2003, ika wrote:
    [...]
    >+ Oczekiwalam raczej pomocy. Dostalam co innego.

    Marudzisz, a to narusza nickowy monopol rzeczonego osobnika ;)
    Owszem, dostałaś ostrzeżenie że na "słyszeniu" można wyjść
    jak Zabłocki na mydle. Na radach z grupy również, choć jest
    to znacznie mniej prawdopodobne - ale *czasem*, nawet w dobrej
    wierze - możliwe. Klasycznym przykładem jest wątek w którym
    zeszło na rozliczanie kasowe: pytający nie zapodał jak rozlicza
    koszty i ktoś w dobrej wierze objaśnia mu zasady obowiązujące
    przy rozliczaniu memoriałowym. A *nie wiemy* jak rozlicza
    się pytający !

    >+ Dobre i to. Mogles wcale nie napisac i nie wiedzialabym nic.

    Ufff... kamień spadł mi z serca ;) !

    >+ A w tej sytuacji moglam sie chociaz domyslic, ze mialam prawo
    >+ odliczyc VAT od biletu PKP, poniewaz mieszkam dalej niz

    ...dzisz waćpanna :), to się nazywa "motywacja" :)

    >+ Wiem tez, ze musze poszperac za "rozporzadzeniem ds. delegacji",
    >+ zeby czegos wiecej sie dowiedziec.

    Przyznam że dawniej życie było prostsze: rzepa ma bardzo dobre
    archiwum aktów prawnych (przede wszystkim: z bazą aktów
    "prywatnie uyjednoliconych"), ale od momentu jak stało się
    płatne nie jest tak prosto odesłać do linku z HTMLem :(
    A np. głupie rozp. ds. KPiR (BTW: czytałaś ??) w bazie
    sejmowej ma ponad 1 MB ! (PDF) - dla porządku "paczka"
    jest tu:
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/Wszystkie/WDU20022
    191837

    ...a zaczyna się szukać tu:
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf?OpenDatabase

    Wracając do delegacji: przpis o VAT jest w innym rozporządzeniu
    niż przepis że "ma być delegacja", nie licząc tego że przepisy
    o traktowaniu pracowników są jeszcze gdzie indziej - a zapis
    iż "właściciel może to i tamto tak jak pracownik" (w tym:
    zaliczyć koszty wyjazdu do kosztów uzyskania, choć *bez*
    ryczałtów[1]) AFAIR jest w zupełnie innym :] - coż... Dura lex...
    [1] Tego że "bez ryczałtów" oczywiście nigdzie nie napisano
    - wynika z konstrukcji przepisu... :] - AFAIR, bo nie mam
    pod ręką.

    [...]
    >+ Dzieki, mimo wszystko.

    Może ci rozżalenie że paragrafu nie podano na tacy (podsmażonego
    i z cebulką) jednak z czasem przejdzie ;)

    Szczególnie jak w przepisach znajdziesz więcej "kfiatków"
    o których nie wiesz, a nasi ustawodawcy są zdolni :]
    BTW: polecam czytanie grupy :)

    PS: a co do owych 50km - polecam przepis pt:
    "Rozporzšdzenie ministra finansów z 22 marca 2002 r. w sprawie
    wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług
    oraz o podatku akcyzowym".

    Krótki cytat (uwaga: *PRZYCIĘTY*):
    ++++
    § 45. Fakturami mogš być również:

    1) bilety jednorazowe, [...] jeżeli zawierajš następujšce dane:

    a) nazwę i numer identyfikacji podatkowej sprzedawcy,

    b) numer i datę wystawienia biletu,

    c) odległoœć taryfowš nie mniejszš niż 50 km,

    d) kwotę należnoœci wraz z podatkiem,

    e) kwotę podatku,
    ----

    Polecam do poczytania całość :), w "sejmie" znając słowa
    z tytułu lub rodzaj przepisu (że dotyczy podatku od towarów
    i usług *i* jest to rozporządzenie) znajdziesz w 2 ruchach :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2003-06-11 00:58:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Jun 2003, Gotfryd Smolik news wrote:
    [...]
    >+ PS: a co do owych 50km - polecam przepis pt:
    >+ "Rozporzšdzenie ministra finansów z 22 marca 2002 r. w sprawie
    >+ wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług
    >+ oraz o podatku akcyzowym".

    ...niniejszym powiadamiam że wywiązałem się z obietnicy:
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&in
    lang=pl&selm=Pine.LNX.4.21.0212142129180.15440-10000
    0%40irys.stanpol.com.pl

    ...a ów wątek polecam :) (link tam jest)

    pozdrowienia, Gotfryd