  • 1. Data: 2011-05-31 12:00:16
    Temat: Jednoosobowa sp. z o.o., a skladki na ubezp.spol.
    Od: " THX" <j...@N...gazeta.pl>

    Generalnie członkowie zarządu sp. z o.o. nie mają "obowiązku" pobierania
    wynagrodzenia, więc i nie podlegają obowiązkowemu ubezpieczeniu społecznemu.
    Ale pytanie:
    Czy podobnie jest w przypadku jednoosobowych sp. z o.o., gdzie jedyny
    udziałowiec jest jednoczesnie jedynym członkiem zarządu?
    Chodzi mi po głowie jakaś pułapka dla takich jednoosobowych sp. z o.o., tylko
    nie pamiętam do końca o co chodziło i czy akurat o ubezp.społ.?
    THX

  • 2. Data: 2011-05-31 12:12:23
    Temat: Re: Jednoosobowa sp. z o.o., a skladki na ubezp.spol.
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    W dniu 2011-05-31 14:00, THX pisze:
> [...]
    > Chodzi mi po głowie jakaś pułapka dla takich jednoosobowych sp. z o.o., tylko
    > nie pamiętam do końca o co chodziło i czy akurat o ubezp.społ.?

    Dokładnie tak. Aby wybrnąć z tego problemu musisz założyć spółkę co
    najmniej dwuosobową (drugi udział może być minimalny)

    --
    Strony internetowe, sklepy internetowe.
    Pozycjonowanie i optymalizacja.

  • 3. Data: 2011-05-31 12:12:46
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-05-31 14:00, THX wrote:
> [...]
    > Chodzi mi po głowie jakaś pułapka dla takich jednoosobowych sp. z o.o., tylko
    > nie pamiętam do końca o co chodziło i czy akurat o ubezp.społ.?

    Co zrobiłeś temu Google, że się na Ciebie obraził?

    Click --> http://tinyurl.com/spzoo-zus

    Piotrek

  • 4. Data: 2011-05-31 14:21:20
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Daniel Stalica" <d...@s...info> napisał w wiadomości

    > Dokładnie tak. Aby wybrnąć z tego problemu musisz założyć spółkę co
    > najmniej dwuosobową (drugi udział może być minimalny)

    Albo zatrudnic sie wczesniej na umowe zlecenie na jakas smieszna kwote - lub
    pozniej i zmienic tytul do ubezpieczenia.
    Choc 0,01 udzialow dla szwagra chyba jest jednak bezpieczniejszym i tanszym
    rozwiazaniem.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2011-06-01 09:31:52
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-05-31 16:21, SDD pisze:
> [...]
    > pozniej i zmienic tytul do ubezpieczenia.
    > Choc 0,01 udzialow dla szwagra chyba jest jednak bezpieczniejszym i tanszym

    a ta kwota z umowy zlecenia nie musialalby byc conajmniej rowna kwocie
    minimalnego wynagrodzenia?
    jeżeli nie to czy podobnie dziala to w przypadku zwyklej 1 os DG ?

    P.

  • 6. Data: 2011-06-04 23:30:21
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Pendrive" <P...@d...pl> napisał w wiadomości

    > a ta kwota z umowy zlecenia nie musialalby byc conajmniej rowna kwocie
    > minimalnego wynagrodzenia?

    Nie musi.

    > jeżeli nie to czy podobnie dziala to w przypadku zwyklej 1 os DG ?

    Nie - w tym przypadku musi byc co najmjiej taka, jaka obowiazuje tego
    prowadzacego z tytulu DG (30% minimalnego lub 60% przecietnego
    prognozowanego) - czyli sie nie oplaca, bo z dwojga zlego juz lepiej chyba
    byc swoim wlasnym platnikiem...

    Pozdrawiam
    SDD