  • 21. Data: 2009-08-20 21:24:12
    Temat: Re: Re: Jednoosobowa DG i faktury za usługi zwolnione z VATu
    Od: "MariuszM" <Mariusz[WYTNIJ]Michalski[TO]@poczta.onet.pl>

    Kombi z kratką

    MariuszM

  • 22. Data: 2009-08-20 21:47:24
    Od: "macso" <m...@p...oniet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

    > A lista w przepisie:
    >
    > http://www.przepisy.gofin.pl/5,35,43181,6.html

    jakaś niepelna ta lista, niema nic o usługach pocztowych

    macso

  • 23. Data: 2009-08-21 01:30:25
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 20 Aug 2009 23:47:24 +0200, macso napisał(a):

    > jakaś niepelna ta lista, niema nic o usługach pocztowych

    Nic w tym dziwnego, bo są zwolnione (PP, 64.11), a nie 0%.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 24. Data: 2009-08-21 07:23:46
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 20 sierpień 2009 21:49
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0908202147100.4088@quad>):

    > Licząc na sztuki, strony czy miliony złotych?

    Na powszechność transakcji i możliwość zetknięcia się z nimi. To, że jedną
    stocznię (nie)sprzedają, to nie znaczy, że to idealny przykład umowy
    kupna-sprzedaży. Sprzedaż bułek jakby powszechniejsza, choć na inna kwotę.

    Więc jak powiesz? ,,Przeważnie sprzedaje się stocznię'' czy ,,przeważnie
    sprzedaje się bułki''?

    --
    Tristan

    Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
    lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
    by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)

  • 25. Data: 2009-08-21 09:31:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Aug 2009, macso wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

    > jakaś niepelna ta lista, niema nic o usługach pocztowych

    Zgoda, to "lista zdarzeń o których była mowa w dyskusji", nie
    wszystkich. Do tego tylko *opodatkowanych* 0% (a nie zwolnionych,
    jak usługi pocztowe!)
    "Pocztowe" są zwolnione w ustawie.

    BTW: przy okazji zaglądając do paragrafów obok można sprawdzić,
    że zwolnienie sprzedaży samochodów osobowych jest aktualne.
    Ciekawe skąd tak wiele głosów ze "a jak będę sprzedawał to
    będę musiał(a) doliczyć VAT *na fakturze sprzedaży*" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2009-08-21 09:36:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Aug 2009, Tristan wrote:

    (o stawce 0%)

    > Na powszechność transakcji i możliwość zetknięcia się z nimi.

    No to zdecydowanie transakcje zagraniczne :|
    O ile wiem, średnio na głowę ilość książek *przeczytanych* w .pl
    osiąga jakieś niebotyczne wielkości, liczone w sztukach na
    głowę :P
    Chyba, żeby założyć że wielu jest takich co kupują i nie czytają :|

    > Więc jak powiesz? ,,Przeważnie sprzedaje się stocznię'' czy ,,przeważnie
    > sprzedaje się bułki''?

    Chyba częściej dokonuje się transakcji zagranicznych (e-bay i inne takie)
    niż kupuje książki.
    Oczywiście obejrzenie ceny na książce na której wykazano
    0% VAT wydaje sie być prostsze, ale równie dobrze można zajrzeć
    na e-bay.pl :|

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2009-08-22 18:29:05
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 21 sierpień 2009 11:36
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0908211132090.2160@quad>):

> [...]
    > O ile wiem, średnio na głowę ilość książek *przeczytanych* w .pl
    > osiąga jakieś niebotyczne wielkości, liczone w sztukach na

    No, czyli każdy obywatel przynajmniej 1 książkę widział, a nawet w rencach
    trzymał. A transakcję zagraniczną już niekoniecznie (np. cała moja rodzina
    i grono znajomych nie).

    > Chyba częściej dokonuje się transakcji zagranicznych (e-bay i inne
    > takie)
    > niż kupuje książki.

    W wąskim gronie. A już w ramach DG i owatowania to już całkiem chyba
    rzadkie. Myślisz, że jak jutro złapię za rękę losowo wybranego wychodzącego
    z kościoła i spytam czy w życiu kupił książkę, to mam mniejsze szanse na
    odpowiedź TAK niż jak spytam o transakcje zagraniczne?

    > Oczywiście obejrzenie ceny na książce na której wykazano
    > 0% VAT wydaje sie być prostsze, ale równie dobrze można zajrzeć
    > na e-bay.pl :|

    Książek koło mnie leży kilka(naście), a na ebaja nawet nie wiem jak się
    wchodzi....