  • 1. Data: 2005-07-03 12:00:16
    Temat: Jakie dane na pieczątce i fakturze ?
    Od: " meg" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,
    co musi zawierać pieczątka spółki cywilnej ? Samą nazwę,np." Rexona" s.c,
    czy też muszą być nazwiska wspólników ?
    A NIP czy Regon ?
    Spółka nie będzie na VAT, tylko na ryczałcie /karta podatkowa/
    Proszę o sugestie,
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-07-03 12:42:45
    Temat: Re: Jakie dane na pieczątce i fakturze ?
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik " meg" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy też muszą być nazwiska wspólników ?
    > A NIP czy Regon ?
    > Spółka nie będzie na VAT, tylko na ryczałcie /karta podatkowa/

    http://www.gazeta.pl/usenet/

    Każdy pieczątkę robi to w/g swego uznania i potrzeby.
    Podaję przykładowy napis jakim posługiwała sie spólka w której pracowałam:
    AUTO NAPRAWA
    N.Iksiński, W. iksiński
    00-100 KALINKA ul. kwietna 5
    tel. 010 2220222 NIP 000000000 / jak brak NIP podaje się REGON, gdy nie jest
    sie vatowcem/
    Jeśli rozchodzi się o dane na fakturze to muszą być zgodne z podaniem danych
    przy rejestracji firmy czyli nazwa firmy, adres, regon / lub NIP/,
    własciciele.

  • 3. Data: 2005-07-03 13:03:49
    Od: " meg" <m...@W...gazeta.pl>

    Maria <m...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    danych
    > przy rejestracji firmy czyli nazwa firmy, adres, regon / lub NIP/,
    Witam i dziękuję :)
    Chciałam zapytać, czy podanie nazwisk przy nazwie spółki jest KONIECZNYM
    WYMOGIEM, czy też - może ich nie być ?

  • 4. Data: 2005-07-03 13:08:43
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik " meg" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Witam i dziękuję :)
    > Chciałam zapytać, czy podanie nazwisk przy nazwie spółki jest KONIECZNYM
    > WYMOGIEM, czy też - może ich nie być ?
    > Pozdrawiam

    Nie musisz wogóle mieć pieczątki, więc co na niej napiszesz to twoja sprawa.
    Jeżeli chcesz miec taką, która zwolni cie z wypisywania danych do faktury to
    musisz na niej miec kompletna nazwę firmy, adres gdzie zostala
    zarejestrowana i nip.
    Jezeli ta firma to działalnośc gospodarcza osoby prywatnej to nazwiska musza
    być przede wszystkim.

    vertret

  • 5. Data: 2005-07-03 15:25:29
    Od: " meg" <m...@W...gazeta.pl>

  • 6. Data: 2005-07-04 06:58:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 3 Jul 2005, it was written:

> [...]
    >+ > Chciałam zapytać, czy podanie nazwisk przy nazwie spółki jest KONIECZNYM
    >+ > WYMOGIEM, czy też - może ich nie być ?

    Zgoda.

    >+ więc co na niej napiszesz to twoja sprawa.

    Nieprawda. Logika którą przedstawiłeś wygląda tak: "w ogóle nie
    musisz mieć samochodu, nie musisz wobec tego mieć gaśnicy".
    Niby prawda - *dopóki* samochodu nie masz...

    Jest haczyk znaleziony dość dawno przez kogoś przy podobnej dyskusji
    na grupie .prawo. I był parę razy wspominany tutaj:
    http://tiny.pl/h3gf
    ...czyli:
    http://groups.google.pl/groups?as_q=musi+regon&num=1
    00hl=pl&as_oq=piecz%C4%85tka+piecz%C4%85tce&as_ugrou
    p=*.podatki

    Z ustawy o statystyce publicznej wynika że jeśli "firma" ma pieczątki
    to na co najmniej jednej z nich musi być REGON !!

    >+ Jezeli ta firma to działalnośc gospodarcza osoby prywatnej to nazwiska musza
    >+ być przede wszystkim.

    ...oczywiście jeśli "ma zwalniać od wpisywania danych" :)
    Ale "tak w ogóle" to niekoniecznie.
    Jakby co to nie ja wymyśliłem :) i przegłosowałem przepisy...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-07-04 07:12:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 3 Jul 2005, meg wrote:

    >+ co musi zawierać pieczątka [...]
    >+ A NIP czy Regon ?

    Ponieważ dawno nie było "konkretów" :) (ja też za każdym razem
    powołuję się wyłącznie "na sucho" na ustawę o statystyce publicznej
    przypomnę podstawę prawną (/podstawa prawna dla google/) a raczej
    namiary na owe dyskusje:
    http://groups.google.pl/groups?selm=Pine.WNT.4.50.03
    02280013180.-197359%40k6-2.portezjan.zabrze.pl

    ...i cytując cytat:

    +++++
    Było na pspp.
    Art. 43, ust. 3 ustawy z dnia 29.6.95 o statystyce publicznej
    Dz U nr 88 poz 439 ze zmianami

    Pzdr
    CEZ
    -----

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-07-04 07:20:15
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    > Nieprawda. Logika którą przedstawiłeś wygląda tak: "w ogóle nie
    > musisz mieć samochodu, nie musisz wobec tego mieć gaśnicy".
    > Niby prawda - *dopóki* samochodu nie masz...

    Nabycie samochodu wymusza nabycie gaśnicy, ale posiadanie firmy nie wymusza
    posiadania pieczątki a idąc dalej posiadanie pieczątki nie wymusza teksu na
    niej.
    Celem pieczątki jest ułatwienie wpisywania danych a nie uwiarygadnianie
    petenta. To że urzędnicy tak ją traktują to tylko jeszcze jeden dowód na ich
    chorobe.

    vertret

  • 9. Data: 2005-07-04 08:37:35
    Od: "new one" <x...@i...pl>

> [...]
    > Celem pieczątki jest ułatwienie wpisywania danych a nie uwiarygadnianie
    > petenta. To że urzędnicy tak ją traktują to tylko jeszcze jeden dowód na

    to sprobuj otworzyc konto firmowe bez pieczatki, albo np. uzyskac koncesje
    na paliwa :)

  • 10. Data: 2005-07-04 09:41:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Jul 2005, it was written:

    >+ Nabycie samochodu wymusza nabycie gaśnicy,
    >+ ale posiadanie firmy nie wymusza posiadania pieczątki

    Nie wymusza.
    Posiadanie np. firmy też nie wymusza posiadania np. samochodu.

    >+ a idąc dalej posiadanie pieczątki nie wymusza teksu na niej.

    A to już twoje zdanie :)
    Przetłumacz sobie powyższy (twój) tekst tak: "posiadanie firmy
    nie wymusza posiadania samochodu". I dopisz co jest "tym samym"
    w odniesieniu do powiedmy homologacji gaśnicy... twoim zdaniem.

    JEST PRZEPIS że samochód ma mieć gaśnicę.
    JEST PRZEPIS że firma posługując się pieczątką ma na niej
    ujawnić REGON. Co tu jest trudnego ?

    >+ Celem pieczątki jest ułatwienie wpisywania danych a nie uwiarygadnianie
    >+ petenta.

    Nie jest. I co z tego ?

    >+ To że urzędnicy tak ją traktują to tylko jeszcze jeden dowód na ich
    >+ chorobe.

    Owszem, jest chore. I wielokroć protestowałem przeciwko poglądom
    jakoby "pieczątka miała być". Albo jakoby "cokolwiek uwiarygodniała".
    Z "traktowania przez urzędników" nic nie wynika. W odróżnieniu od
    'traktowania' przepis o REGONie jest - a że 'traktowany' równie
    niepoważnie to już inna sprawa.
    Jak to niemiecki parlament uzasadniał niewprowadzenie zakazu
    dzwonienia ze "zwykłych" komórek przez kierującego ? "Przepis
    nie będzie przestrzegany a ludzi nie należy uczyć że można nie
    przestrzegać przepisów", tak ? ;)
    No to mamy kilka takich przepisów ;>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd