  • 1. Data: 2004-10-06 14:37:50
    Temat: Jaka zaliczka na pod. dochodowy
    Od: "Hash" <c...@n...pl>

    Mam proste pytanie.
    Dochód firmy wyniusł do sierpnia 22000, podstawa obliczenia podatku 20000.
    Jak ma wyglądać obliczenie podatku. 20000*19% - 530 zł za wszystkie 8 msc.
    Czy każdy miesiąc należy obliczyć osobno np.
    I msc - 5000*19% - 530zł
    II msc -6000*19% - 530zł...
    a następnie zsumować podatek?

    ==Hash==

  • 2. Data: 2004-10-06 22:16:20
    Temat: Re: Jaka zaliczka na pod. dochodowy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Oct 2004, Hash wrote:

    >+ Mam proste pytanie.
    >+ Dochód firmy wyniusł do sierpnia 22000, podstawa obliczenia podatku 20000.
    >+ Jak ma wyglądać obliczenie podatku. 20000*19% - 530 zł za wszystkie 8 msc.

    Oczywiście. Oczywiście zakładając że piszesz o PIT-5L...
    Na PIT-5 to samo tylko skala pogięta :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-10-07 13:04:06
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    > Oczywiście. Oczywiście zakładając że piszesz o PIT-5L...

    Oczywiście tak, czy oczywiście nie? ;)
    W przypadku PIT-5L płaci się tylko 19% podatku i już nic się nie odejmuje -
    Art. 30c.

    Kasia

  • 4. Data: 2004-10-07 13:39:20
    Od: "Hash" <c...@n...pl>

    > Oczywiście. Oczywiście zakładając że piszesz o PIT-5L...
    > Na PIT-5 to samo tylko skala pogięta :]

    Chodzi o PIT-5 (zaopuściłem się z nim na ponad pół roku). Problem w tym, że
    jeśli oddam każdego miesiąca PIT obliczony wzorem:
    podst.obl*19%-530,08 to po zsumowaniu wyjdzie inny wynik niż gdy najpierw
    podlicze podstawe za 8 msc a następnie oblicze podatek.

    Dzięki z pomoc

    ==Hash==

  • 5. Data: 2004-10-07 13:59:54
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "Hash" <c...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > podst.obl*19%-530,08 to po zsumowaniu wyjdzie inny wynik niż gdy najpierw
    > podlicze podstawe za 8 msc a następnie oblicze podatek.

    PIT-5 wypełnia się narastająco. W wielkim skrócie:
    PIT-5 za styczeń: dochód*19%-530,08.
    PIT-5 za luty: sumuje się przychód ze stycznia z przychodem z lutego, koszty
    ze stycznia z kosztami z lutego, obliczasz dochód. Podatek:
    dochód*19%-530,08. I tak co miesiąc. Czyli obliczasz podatek od dochodu za 8
    miesięcy. Oczywiście pamiętając o progach ze skali podatkowej z Art. 27
    ustawy, jak i o zapłaconym ubezpieczeniu zdrowotnym, którego część można
    odliczyć od podatku...
    Mam nadzieję, że za bardzo nie namieszałam :)
    Kasia

  • 6. Data: 2004-10-07 14:06:16
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ck3h4t$2v0$1@nemesis.news.tpi.pl>,
    "Hash" <c...@n...pl> wrote:

> [...]
    > podst.obl*19%-530,08 to po zsumowaniu wyjdzie inny wynik niż gdy najpierw
    > podlicze podstawe za 8 msc a następnie oblicze podatek.

    Rozumiem, że za każdy miesiąc z tego pół roku chcesz oddać deklarację
    obliczoną według wzoru (20000/6)*19% - 530,08 i dziwisz się, że suma
    jest inna niż 20000*19% - 530,08? Jeśli tak, radzę nie marnować czasu i
    odżałować kasę na biuro rachunkowe.

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 7. Data: 2004-10-07 21:24:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Oct 2004, Kasia Mikołajczyk wrote:
    [...]
    >+ Oczywiście tak, czy oczywiście nie? ;)

    Oczywiście przeoczyłem "-530" :)
    A resztę wyłożyłaś :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 8. Data: 2004-10-08 09:56:00
    Od: "Hash" <c...@n...pl>

    Wielkie dzięki za wypowiedzi już wiem jak to zrobić

    > odżałować kasę na biuro rachunkowe.

    Nie chodzi o kasę, niektórzy chcą się rozwijać a nie po najprostszej linii.
    Niebawem też będę się śmiał z takich pytań

    pozdrawiam.

    ==Hash==

  • 9. Data: 2004-10-08 10:45:22
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ck5o8u$h1g$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    "Hash" <c...@n...pl> wrote:

    > Nie chodzi o kasę, niektórzy chcą się rozwijać a nie po najprostszej linii.
    > Niebawem też będę się śmiał z takich pytań

    Nie chodziło mi o pytanie i nie śmiałem się z niego. Też żaden ekspert
    podatkowy nie jestem - ale Ty pokazałeś lukę w znajomości arytmetyki, i
    to w podstawowym zakresie. Jeśli nie był to atak pomroczności jasnej, to
    nie ma sensu brać się za podatki. Bo nawet gdybyś znał je na wylot,
    będziesz robił błędy w rachunkach.

  • 10. Data: 2004-10-10 07:55:49
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Hash" <c...@n...pl> wrote in message

> [...]
    linii.
    > Niebawem też będę się śmiał z takich pytań

    poszukaj sobie w google programu druki IPS i wpisz poprawne dane, a program
    policzy podatek

    Magdi