  • 1. Data: 2005-03-09 21:43:13
    Temat: Jak zwiekszyc koszty?
    Od: "admin" <h...@o...pl>

    Witam,
    Mam dzialalnosc gospodarcza (uslugi-Internet) zarejstrowna w miejscu
    zamieszkania(mieszkanie w bloku). Czy wydatki poniesione na wymiane okien,
    mebli, tv:)...mozna jakims cudem wliczyc w koszty?
    Moze ktos ma inne sprawdzone sposoby na podnoszenie kosztow?? Wiem ze brzmi
    to bardziej w stylu...."jakie padną liczby w duzym lotku w sobote ", ale
    zawsze warto sprobowac.
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-03-09 22:31:48
    Temat: Re: Jak zwiekszyc koszty?
    Od: "Wojciech Kozłowski" <w...@w...pl>

    Oczywiście, że tak ale w granicach zdrowego rozsądku.
    Jak mam trochę inną dzialalność, ale koszty związane ze standardem lokalu
    (okna, meble) wrzucam w koszty.

  • 3. Data: 2005-03-10 08:51:16
    Od: "admin" <h...@o...pl>

    Standard lokalu? Prowadzisz dzialalnosc w miejscu zamieszkania?

  • 4. Data: 2005-03-10 12:13:39
    Od: "Wojciech Kozłowski" <w...@w...pl>

    tak

  • 5. Data: 2005-03-11 13:44:45
    Od: "UlaPod" <u...@U...pl.invalid>

> [...]
    > Mam dzialalnosc gospodarcza (uslugi-Internet) zarejstrowna w miejscu
    > zamieszkania(mieszkanie w bloku). Czy wydatki poniesione na wymiane okien,

    Mozesz odliczyc wszystko :) jesli będziesz potrafil udowodnic w US, ze są to
    rzeczy, wydatki niezbędne do uzyskania przychodu.

    U mnie wygląda to tak: mam jeden pokój przeznaczony w domu wyłącznie na
    dzialaność (biurko, 2 kompy, szafki na ksiazki i segregatory). Jeśli coś
    kupuję do tego pokoju to wliczam w koszty; są to rzeczy typu: lampka na
    biurko, wykładzina, krzesło do komputera, biblioteczka na książki itp. (na
    okno to moja księgowa chyba by nie wyrazila zgody :)ale głowy nie dam) i
    tyle.
    Aha jeszcze odliczam proporcjonalnie do wielkości pokoju przeznaczonego na
    dziłalność część czynszu (ale nie wszystko z czynszu mozna odliczyć, tu też
    trzeba uważać, u mnie wyliczała to księgowa).

    Telefonu stacjonarnego nie odliczam bo nie jest na firmę (księgowa mówi, ze
    w takim wypadku aby odliczyć część kosztów trzeba mieć biling i na nim
    zaznaczac rozmowy zwiazane z DG i je potem odliczać).
    Inne wyjscie to zalozyć w mieszkaniu drugą linię na firmę i ją całą wliczać
    w koszty (już wtedy bez wzgledu na to gdzie dzwonisz). Wtedy z drugiej lini
    (domwej niby) nie musisz dzwonić a US nie przyczepi ci się, ze
    wykorzystujesz firmową linię do rozmów przywatnych 9bo przeciez w mieszkaniu
    jest druga prywatna linia).

    pozdr.

    ulapod

  • 6. Data: 2005-03-12 23:27:34
    Od: Piotr <p...@N...gazeta.pl>

    admin wrote:

    > Moze ktos ma inne sprawdzone sposoby na podnoszenie kosztow?? Wiem ze
    > brzmi to bardziej w stylu...."jakie padną liczby w duzym lotku w sobote ",
    > ale zawsze warto sprobowac.

    Jak lubisz duże i drogie samochody to kupić na firmę jakąś terenówkę albo
    pickupa. W końcu musisz czymś jeździć do klientów a np. Toyota Landcruiser
    da się zarejestrować jako dostawczak spełniający wzór Lisaka.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2005-03-13 10:02:17
    Od: "admin" <h...@o...pl>

    ale taki samochod bede musial pozniej np. sprzedac i tylko w koszty pojdzie
    roznica. Jak to wyglada z leasingiem?