  • 1. Data: 2007-01-17 11:59:08
    Temat: Jak zmusić biuro rachunkowe do oddania dokumentów firmy?
    Od: "hazyac" <h...@w...pl>

    Witam wszystkich

    Nasza firma ma problem z biurem księgowości z którym zerwaliśmy współpracy.

    To biuro zgłasza roszczenia finansowe wobec naszej firmy (niezapłacone
    faktury) ale nasz prezes nie chce tych roszczeń uznać bo uważa że to biuro
    wystawiło te faktury bezpodstawnie. To biuro nie dawno oddało sprawę do
    sądu.

    Wypowiedzieliśmy umowę z ty biurem i zawarliśmy umowę z innym biurem
    rachunkowym.

    Problem jest taki że pierwsze biuro nie chce nam oddać dokumentów naszej
    firmy (nasze przechowywane u nich faktury za ostatnie 2 lata) i przetrzymuje
    je jako zastaw do czasu uregulowanie przez naszej firmy te zobowiązanie,
    przez to nasze nowe biuro ma problemy z prowadzeniem poprawnej księgowości i
    niedługo będzie trzeba wysłać różne deklaracje do US i nie tylko za
    poprzedni rok rozrachunkowy.

    Jak wiadomo te dokument są własnością naszej i oni nie mają prawa ich
    zatrzymać a ich ewentualne roszczenia mogą być skierowane na drogę sądową i
    nie mamy nic przeciwko temu.

    Czy można zaskarżyć to biuro do US, czy US ma jakieś instrumenty prawne
    które zmuszają to biuro do oddania nam tych dokumentów, a może jakiś inny
    urząd typu stowarzyszenia księgowych czy coś takiego. Myślę że skierowanie
    sprawę z naszej strony do sądu i oskarżenie ich o przewłaszczenie własności
    (dokumenty) naszej firmy może nie być szybkim rozwiązaniem.

    Czy ktoś mi powie co w tej sytuacji najlepiej zrobić?

    Pozdrawiam

    john

  • 2. Data: 2007-01-17 12:05:11
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 17.01.2007 hazyac <h...@w...pl> napisał/a:
> [...]
    > przez to nasze nowe biuro ma problemy z prowadzeniem poprawnej księgowości i
    > niedługo będzie trzeba wysłać różne deklaracje do US i nie tylko za

    Trzeba po prostu wezwać Policję. To proste. Dokumenty nie są ich
    własnością. Nie mają prawa zastawu.
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 3. Data: 2007-01-17 20:34:38
    Od: "seb" <s...@w...pl>

    I w rzeczy samej,nie moga przetrzymywac czegos co nie nalezy do nich

    seba

  • 4. Data: 2007-01-21 20:54:29
    Od: "Renegat" <p...@g...pl>

    Użytkownik "seb" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    >I w rzeczy samej,nie moga przetrzymywac czegos co nie nalezy do nich
    >
    > seba
    A do kogo należą kopie deklaracji składane przez biuro w imieniu podatnika i
    różnego rodzaju wydruki sporządzane przez biuro (księga, rejestry VAT etc.)?

  • 5. Data: 2007-01-21 20:58:27
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 21.01.2007 Renegat <p...@g...pl> napisał/a:

    > A do kogo należą kopie deklaracji składane przez biuro w imieniu podatnika i
    > różnego rodzaju wydruki sporządzane przez biuro (księga, rejestry VAT etc.)?

    Oczywiście, że do podatnika. Przecież to jego dokumenty, a nie biura. Biuro
    je jedynie sporządza, za co dostaje kasę. Jeśli nie wierzysz, to przy
    najbliższej kontroli powiedz kontrującemu, że to nie Twoja księga, tylko
    biura rachunkowego. Zobaczysz, co się stanie :)
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 6. Data: 2007-01-21 21:02:42
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

> [...]

    Oczywiście, że do podatnika. Przecież to jego dokumenty, a nie biura. Biuro
    je jedynie sporządza, za co dostaje kasę. Jeśli nie wierzysz, to przy
    najbliższej kontroli powiedz kontrolującemu, że to nie Twoja księga, tylko