-
1. Data: 2008-08-25 13:34:42
Temat: Jak zaksiegowac zaliczke na zakup czesci komputerowych?
Od: "M...@g...com" <M...@g...com>
Witam
Dokonalem zamowienie na czesc komputerowa i musialem wplacic zaliczke
(100zl). Na zaliczke dostalem fakture na kwote rowna zaliczce. Po
otrzymaniu towaru dostalem fakture na cala kwote minus kwota zaliczki.
Teraz mam 2 faktury: na zaliczke (100zl) i na towar (250zl) - razem
350zl, tyle, ile kosztowal towar.
Jak mam to zaksiegowac w kpir? Prowadze dzialalnosc juz wiele lat,
ale taka sytuacja wydarzyla sie po raz pierwszy :-(
Oczekuje wskazowki
Mirek
-
2. Data: 2008-08-25 14:18:26
Temat: Re: Jak zaksiegowac zaliczke na zakup czesci komputerowych?
Od: r...@o...pl
M...@g...com napisał(a):
> Witam
>
> Dokonalem zamowienie na czesc komputerowa i musialem wplacic zaliczke
> (100zl). Na zaliczke dostalem fakture na kwote rowna zaliczce. Po
> otrzymaniu towaru dostalem fakture na cala kwote minus kwota zaliczki.
> Teraz mam 2 faktury: na zaliczke (100zl) i na towar (250zl) - razem
> 350zl, tyle, ile kosztowal towar.
> Jak mam to zaksiegowac w kpir? Prowadze dzialalnosc juz wiele lat,
> ale taka sytuacja wydarzyla sie po raz pierwszy :-(
>
Ta czesc to towar handlowy? Jesli tak, to przeciez towar wpisujesz z
data otrzymania.
Takze wpisz z data otrzymania na podstawie faktury finalnej pod ktora
podepnij fakture zaliczkowa
(zakladam ze calosc odbyla sie w jednym miesiacu i ksiegujesz jak
biuro rachunkowe, do 20.)
-
3. Data: 2008-08-25 18:46:47
Temat: Re: Jak zaksiegowac zaliczke na zakup czesci komputerowych?
Od: "KRIS" <k...@p...onet.pl>
> Dokonalem zamowienie na czesc komputerowa i musialem wplacic zaliczke
> (100zl). Na zaliczke dostalem fakture na kwote rowna zaliczce. Po
> otrzymaniu towaru dostalem fakture na cala kwote minus kwota zaliczki.
> Teraz mam 2 faktury: na zaliczke (100zl) i na towar (250zl) - razem
> 350zl, tyle, ile kosztowal towar.
> Jak mam to zaksiegowac w kpir? Prowadze dzialalnosc juz wiele lat,
> ale taka sytuacja wydarzyla sie po raz pierwszy :-(
[KS]
W miesiacu otrzymania faktury VAT dokumentujacej wplacenie zaliczki,
wykazany w tej fakturze VAT naliczony ujmujesz w ewidencji VAT (zaliczka nie
ma wplywu na podatek dochodowy - nie dokonujesz zadnych zapisów w PKPiR).
W miesiacu otrzymania towaru i faktury VAT koncowej:
1) w ewidencji VAT ujmujesz podatek VAT naliczony wylacznie wykazany w
fakturze koncowej;
2) w PKPiR do kosztów ujmujesz pelna kwote netto zakupionego towaru (zawarta
w fakturze "zaliczkowej" i "koncowej") - numer dokumentu i date wpisujesz z
faktury koncowej.
Pozdr.
KS
-
4. Data: 2008-08-25 20:26:48
Temat: Re: Jak zaksiegowac zaliczke na zakup czesci komputerowych?
Od: "cef" <c...@i...pl>
Uzytkownik wrote:
> Teraz mam 2 faktury: na zaliczke (100zl) i na towar (250zl) - razem
> 350zl, tyle, ile kosztowal towar.
A ta druga faktura jest tylko na 250 czy
na 350 z uwzglednieniem zaliczki 100
co daje 250.
> Jak mam to zaksiegowac w kpir? Prowadze dzialalnosc juz wiele lat,
> ale taka sytuacja wydarzyla sie po raz pierwszy :-(
Tzn co sie zdarzylo pierwszy raz - zakup z przedplata
czy troche nieprawidlowe faktury do tej sprzedazy?