  • 11. Data: 2011-03-05 06:51:09
    Temat: Re: Jak zaksięgować usługę wykonaną na rzecz siebie?
    Od: KB <k...@w...pl>

    > ...ustal jednak, czy cel jest gospodarczy czy osobisty
    > (tego nie wiemy!)

    Osobisty. Mam dużą działkę którą trzeba podzielić i zrobić mapę do
    celów projektowych - będę się tam budował.

    I jeszcze jedno. Nie jestem na vacie

  • 12. Data: 2011-03-05 12:29:24
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    > Pytaniem jest, czy pomaluje biuro czy swoje mieszkanie.
    > A tego nie ujawnił!

    True :)
    Dlatego zapytałem o biuro, a nie o mieszkanie.

    > To nie takie proste - w przypadku malowania swojego mieszkania,
    > może albo nie uznać kosztu, albo uznać koszt i go skorygować,
    > takoż VAT może wykazać i odliczyć bądź nie wykazywać i nie
    > odliczyć *jeśli* nie ma ryzyka sporu o to czy zakup był
    > "towarem dla celów DG" (i przestał byc *później* w wyniku
    > "przeznaczenia").

    A czy ja napisałem, że to proste? :)
    Zwróć uwagę na znak zapytania na na końcu.

    Podsumowując: zadałem pytania "pomocnicze", które miały zmobilizować do
    zastanowienia/uzupełnienia brakujących informacji, bez których jedyną
    odpowiedzią może być: "to zależy".
    :)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 13. Data: 2011-03-07 10:35:43
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    W dniu 05-03-2011 07:51, KB pisze:

    > Osobisty. Mam dużą działkę którą trzeba podzielić i zrobić mapę do
    > celów projektowych - będę się tam budował.
    >
    > I jeszcze jedno. Nie jestem na vacie

    Ale część działki zostanie sprzedana?

    --
    Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania,
    że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.

  • 14. Data: 2011-03-07 12:31:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Mar 2011, KB wrote:

    > Osobisty. Mam dużą działkę którą trzeba podzielić i zrobić mapę do
    > celów projektowych - będę się tam budował.
    >
    > I jeszcze jedno. Nie jestem na vacie

    A to mi utrudniłeś życie ;)
    (chciałem pytać o fakturę wewnętrzną)

    IMO - pozostaje otwarte pytanie o korektę kosztów, a ściślej
    sposób jej udokumentowania.

    pzdr, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 15. Data: 2011-03-07 12:33:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Mar 2011, \n wrote:

    > Ale część działki zostanie sprzedana?

    ...niemniej bez "wciągnięcia" w towary handlowe?

    (owszem, to nie umniejsza prawa do "wciągnięcia" wydatków
    w koszty, ale pozostawia sprawę wywalenia kosztów z DG,
    jako że ustawa wyraźnie nakazuje: "podzielić").

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2011-03-07 12:34:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 5 Mar 2011, Kviat wrote:

    > A czy ja napisałem, że to proste? :)
    > Zwróć uwagę na znak zapytania na na końcu.

    A nie nie, przepraszam jeśli źle ująłem komentarz do komentarza :)

    pzdr, Gotfryd