  • 1. Data: 2011-03-04 19:25:19
    Temat: Jak zaksięgować usługę wykonaną na rzecz siebie?
    Od: KB <k...@w...pl>

    Witam
    Świadczę usługi geodezyjne. Każdą pracę rejestruję w odpowiednim
    starostwie za co zostaję obciążony fakturą. Wynik mojej pracy
    sprzedaję klientowi.
    A co jeśli ja sam jestem klientem? Robię mapę sobie...
    Wystawiać fakturę sobie czy nie? Fakturę ze starostwa uznaję jako
    koszt czy nie?

  • 2. Data: 2011-03-04 20:41:44
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 04-03-2011 20:25, KB pisze:
> [...]
    > sprzedaję klientowi.
    > A co jeśli ja sam jestem klientem? Robię mapę sobie...

    Jak sam sobie buro pomalujesz to też sobie fakturę wystawisz za malowanie?

    > Fakturę ze starostwa uznaję jako
    > koszt czy nie?

    Zakup farby uznasz za koszt czy nie?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2011-03-04 20:46:20
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

> [...]
    > sprzedaję klientowi.
    > A co jeśli ja sam jestem klientem? Robię mapę sobie...

    Albo jeszcze inaczej. Załóżmy, że prowadzisz firmę "przeprowadzki".
    Chcesz przestawić swoje biurko w inny kąt pokoju (w swoim biurze) -
    czyli wykonać pracę. Wyniku tej pracy klientowi nie sprzedasz -
    wystawisz sobie fakturę za przestawienie własnego biurka?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2011-03-04 20:59:33
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-03-04 21:41, Kviat pisze:

    > Jak sam sobie buro pomalujesz to też sobie fakturę wystawisz za malowanie?

    > Zakup farby uznasz za koszt czy nie?

    Ale to chyba bardziej złożona sytuacja.
    Zwróć uwagę, że za swoją pracę to on zostaje obciążony. (!)

    Czy możliwość legalnego korzystania z wyników swojej pracy jest
    uzależniona od wniesienia opłaty na rzecz starostwa

    --
    spp

  • 5. Data: 2011-03-04 21:01:21
    Od: KB <k...@w...pl>

    Czyli nie wystawiam faktury ale też nie wliczam sobie w koszty kosztów
    starostwa ponieważ ten koszt który nie przyniósł zysku.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2011-03-04 21:08:35
    Od: KB <k...@w...pl>

    Tak...trzeba opłacić starostwo aby moja praca miała jakiś sens
    (pieczątki starosty)

  • 7. Data: 2011-03-04 21:15:39
    Od: KB <k...@w...pl>

    może nie tyle chodzi tu o kwestie legalności co o brak możliwości
    wykorzystania tej mapy do celów prawnych czy projektowych. Taką mapę
    można sobie co najwyżej na ścianie powiesić

  • 8. Data: 2011-03-04 21:59:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/4/2011 2:41 PM, Kviat wrote:

    > Jak sam sobie buro pomalujesz to też sobie fakturę wystawisz za malowanie?

    tylko nie zapomnij VAT odprowadzić!

  • 9. Data: 2011-03-04 23:32:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Mar 2011, Kviat wrote:

    > Jak sam sobie buro pomalujesz to też sobie fakturę wystawisz za malowanie?

    Pytaniem jest, czy pomaluje biuro czy swoje mieszkanie.
    A tego nie ujawnił!

    > Zakup farby uznasz za koszt czy nie?

    To nie takie proste - w przypadku malowania swojego mieszkania,
    może albo nie uznać kosztu, albo uznać koszt i go skorygować,
    takoż VAT może wykazać i odliczyć bądź nie wykazywać i nie
    odliczyć *jeśli* nie ma ryzyka sporu o to czy zakup był
    "towarem dla celów DG" (i przestał byc *później* w wyniku
    "przeznaczenia").

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2011-03-04 23:35:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Mar 2011, KB wrote:

    > Czyli nie wystawiam faktury

    ...ustal jednak, czy cel jest gospodarczy czy osobisty
    (tego nie wiemy!)

    > ale też nie wliczam sobie w koszty kosztów

    A to dlaczego?
    (IMO zależy od odpowiedzi wyżej, a w razie odpowiedzi "gospodarczy"
    nie widzę gdzie ma być problem)

    > starostwa ponieważ ten koszt który nie przyniósł zysku.

    No to pytam - jaki jest CEL tej czynności!
    (do definicji KUP nie należy wyłącznie BEZPOŚREDNI - ani
    zysk, ani przychód).

    pzdr, Gotfryd