  • 1. Data: 2012-03-25 09:51:45
    Temat: Jak zaksięgować płatność bonem?
    Od: "UARS" <u...@o...pl>

    Witam,

    Sytuacja jest następująca:
    W zamian za podpisanie aneksu do umowy neostrady na firmę, otrzymałem bon na
    150zł.
    Za ten bon kupiłem sprzęt sieciowy do firmy za 300zł brutto.
    Dopłaciłem 150zł przelewem z konta prywatnego.
    Na fakturze jest:
    forma płatności - przelew 300zł, i nic nie pisze o bonie.
    I teraz pytanie - jak to zaksięgować?
    Wrzucić w koszty całość?

    UARS

  • 2. Data: 2012-03-25 10:07:47
    Temat: Re: Jak zaksięgować płatność bonem?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-03-25 09:51, UARS pisze:
    > Wrzucić w koszty całość?

    Ja bym się nie certolił;)

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2012-03-25 15:39:38
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-03-25, UARS <u...@o...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > Dopłaciłem 150zł przelewem z konta prywatnego.
    > Na fakturze jest:
    > forma płatności - przelew 300zł, i nic nie pisze o bonie.

    W koszty bym wrzucił, bo te są niezależne od "metody płatności".
    Ale kwotę z bonu to bym wpisał jako dochód.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2012-03-25 17:56:30
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 25 Mar 2012 14:39:38 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

    > W koszty bym wrzucił, bo te są niezależne od "metody płatności". Ale
    > kwotę z bonu to bym wpisał jako dochód.

    Zgoda w sprawie dochodem pod warunkiem, że faktura za neostradę była na
    pełna kwotę a nie zmniejszona o bon. I trzeba liczyć się z tym, że
    niektórzy sprzedawcy lubią taki bon traktować jako przychód OFNPDG i po
    nowym roku wystawiają PIT-8C. Moim zdaniem błędnie, ale przed US trzeba
    się będzie i tak tłumaczyć z nieuwzględnienia tego PIT-8C.

  • 5. Data: 2012-03-25 17:57:57
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 25 Mar 2012 14:39:38 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

    > W koszty bym wrzucił, bo te są niezależne od "metody płatności". Ale
    > kwotę z bonu to bym wpisał jako dochód.

    Zgoda w sprawie dochodu pod warunkiem, że faktura za neostradę była na

  • 6. Data: 2012-03-30 14:15:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 25 Mar 2012, UARS wrote:

    > Witam,
    >
    > Sytuacja jest następująca:
    > W zamian za podpisanie aneksu do umowy neostrady na firmę, otrzymałem bon na
    > 150zł.

    I tyle.
    Kropka.
    Tak na to własnie patrz - osobne zdarzenie podatkowe, osobna czynnosc
    prawna.

    > Za ten bon kupiłem sprzęt sieciowy do firmy za 300zł brutto.

    I to nie miało nic wspólnego z pierwszym zdarzeniem :)
    W ten deseń stanie się jasna, co jest zródłem wszystkich odpowiedzi
    które już dostałes (oraz jak rozliczyc odszkodowanie przy naprawie
    z ubezpieczenia ;))

    > Na fakturze jest:
    > forma płatności - przelew 300zł, i nic nie pisze o bonie.

    O bonie pewnie "pisze" gdzie indziej.

    pzdr, Gotfryd