  • 1. Data: 2002-03-15 15:09:32
    Temat: Jak wyprowadzic samochod z rejestru sr. trwalych?
    Od: "Roman Pilars" <R...@P...com>

    Witam,

    Proszę o pomoc w następującej sprawie:
    Samochód dostawczy (ciężarowy), kupiony wiele lat przed założeniem firmy,
    wprowadzono do ewidencji środów trwałych, dokumentując to oświadczeniem
    właściciela (właściciel i samochodu, i firmy - działalność jednoosobowa).
    Dodam, że samochód kupiony był przed wprowadzeniem VAT'u.
    Chcę go teraz sprzedać osobie fizycznej, która wymaga ode mnie aby sprzedaż
    była dokumentowana umową kupna - sprzedaży a nie fakturą.
    Jak wyprowadzić teraz ten samochód z ewidencji środków trwałych? Czy
    wystarczy kolejne oświadczenie właściciela, czy może jakiś inny dokument?

    Pozdrowienia,
    Roman Pilars

  • 2. Data: 2002-03-18 11:19:28
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-03-15 16:09, Użytkownik Roman Pilars napisał:
> [...]
    wystarczy
    > kolejne oświadczenie właściciela, czy może jakiś inny dokument?
    Bez sensu. A dlaczego nie faktura? odała jakis powód? Mozna do faktury
    na upartego dołączyć umowe, ale przeciez faktura sama w sobie jest
    umową kupna - sprzedaży.

    Od biedy możesz samochód wykreslic z ewidencji jako przekazany na
    potrzeby własne, a potem sprzedac, ale przychód i tak bedziesz miał z
    działalności gospodarczej, do wpisania w PIT-5.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl