  • 1. Data: 2007-01-22 17:02:14
    Temat: Jak to zrobić legalnie bez zakładania DG?
    Od: "ZauraK" <z...@z...zaurak>

    W jaki sposób się rozliczać z US z dochodów za czynniści wykonane na
    rzecz innej osoby fizycznej. Konkretnie chodzi o sytuacje typu:
    wykonanie programu/grafiki/tekstu/innych tego typu czynności np. na
    zaliczenie. Czy istnieje inna droga niż założenie działalności
    gospodarczej ?

    ZauraK

  • 2. Data: 2007-01-22 17:10:00
    Temat: Re: Jak to zrobić legalnie bez zakładania DG?
    Od: opix <o...@o...eu>

    ZauraK wrote:

> [...]
    > wykonanie programu/grafiki/tekstu/innych tego typu czynności np. na
    > zaliczenie. Czy istnieje inna droga niż założenie działalności

    poczytaj sobie -umowa o dzieło
    --
    ===opix===

  • 3. Data: 2007-01-22 19:50:45
    Od: "ZauraK" <z...@z...zaurak>

    opix wrote:

    > poczytaj sobie -umowa o dzieło

    Poczytałem i nadal nie mam rozwiązania dla przedstawionego 'dylematu'.
    Jedynie co uzyskałem to w krok kierunku takim, że nie jest możliwa
    żadna umowa na eykonanie usług pomiędzy dwoma osobami fizycznymi (nie
    prowadzącymi DG).

    ZauraK

  • 4. Data: 2007-01-22 20:27:00
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witaj ZauraK,

    W Twoim liście datowanym 22 stycznia 2007 (18:02:14) można przeczytać:
> [...]
    Z> wykonanie programu/grafiki/tekstu/innych tego typu czynności np. na
    Z> zaliczenie. Czy istnieje inna droga niż założenie działalności

    A co to znaczy "na Zaliczenie" ...?
    Każda osoba bez zakładania działalności może zatrudniać inne
    osoby i rozliczać podatek (np. sprzątaczki, opiekuntki, itp).
    Wszystko jest możliwe, ale najpierw przedstaw cele takiego
    postępowania, to potem może ktoś coć sensownego doradzi.
    Jesli jednorazowo wykonałes komuś prywatnie
    "program/grafikę/tekst/inne" to przyjmij zapłatę i po
    sprawie. Jesli natomiast wykonujesz to stale, to chyba
    jednak ta osoba czerpie z tego jakieś dochody i powinna mieć
    zarejestrowaną działalność. No chyba, że ma jakąś fundację...
    Odpowiadając: istnieje wiele dróg, ale zbyt mało danych,
    żeby coś podpowiedzieć...

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 5. Data: 2007-01-23 21:46:05
    Od: "ZauraK" <z...@z...zaurak>

    Lipas wrote:

    > A co to znaczy "na Zaliczenie" ...?

    No jakiś studencina czy inny taki potrzebuje kawałek kodu w C++ (wiem
    że
    to naganne tak pomagać w 'produkcji' wybrakowanych inżynierów/magistrów
    i kajam się za to)

> [...]
    > Jesli jednorazowo wykonałes komuś prywatnie
    > "program/grafikę/tekst/inne" to przyjmij zapłatę i po
    A na jakiej podstawie, bo nie mogę się nigdzie doszukać takiego
    przepisu?

    > Odpowiadając: istnieje wiele dróg, ale zbyt mało danych,
    > żeby coś podpowiedzieć...
    Chodzi konkretnie o to że jest Zleceniobiorca, który ma etat a ponadto
    wykonuje dodakowe "roboty" ( poprostu dorabia, pisząc programy czy
    usiłując coś rysować itp.)
    - wykonuje takie czy inne umowy dzieło/zlecenie dla różnych firm i
    innych podmiotów o osobowości prawnej
    - czasami* chciałby wykonać zlecenie od osoby fizycznej (ten
    przysłowiowy student) pozostając w zgodzie z prawem

    *powiedzmy 5-8 zleceń na półroku

    Jeśli jest to możliwe to potem rozliczam się z takiego dochodu jako
    'innego' czy jakoś inaczej ?

    ZauraK