  • 31. Data: 2011-10-06 14:47:45
    Temat: Re: Jak to zrobić?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-10-06 15:58, Waldemar wrote:
    > Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > zgłosiłem kiedyś w gminie:
    > "WNIOSEK O WPIS DO REJESTRU PODMIOTÓW
    > ZWOLNIONYCH Z OBOWIĄZKU UZYSKANIA ZEZWOLENIA NA PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI
    > W ZAKRESIE ZBIERANIA LUB TRANSPORTU ODPADÓW"
    >

    > oto chodzi?

    Tak na szybko odpytałem i to zwolnienie reguluje rozporządzenie Ministra
    Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 grudnia 2003 r. w
    sprawie rodzajów odpadów, których zbieranie lub transport nie wymagają
    zezwolenia na prowadzenie działalności (Dz. U. z 2004 r. Nr 16, poz. 154).

    Tak więc być może sprawę rejestracji masz załatwioną bo tam podobno
    nawet jakieś odpady niebezpieczne się łapią. Ale nie wiem czy akurat
    monitory CRT.

    Natomiast jest jeszcze kwestia zawiadomienia, a kiedy masz więcej niż
    100 kg niebezpiecznych rocznie to zatwierdzenia planu gospodarki
    odpadami niebezpiecznymi i to na pewno (99.99%) robisz nie w gminie
    tylko w urzędzie marszałkowskim - ale oczywiście może być delegatura
    gdzieś tam lokalnie.

    No i kwestia sprawozdań również do urzędu marszałkowskiego, które jak
    rozumiem miałeś szansę już dwa opuścić. A o ile wiem od tego zwolnień
    nie ma.

    Piotrek

  • 32. Data: 2011-10-06 15:50:35
    Od: "Waldemar" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > sprawie rodzajów odpadów, których zbieranie lub transport nie wymagają
    > zezwolenia na prowadzenie działalności (Dz. U. z 2004 r. Nr 16, poz. 154).

    Tylko tak sobie myślę: zbieram tylko ZSEE to muszę te śmieci raportować do
    marszałka i do GIOS?
    Po co w takim razie dwie takie instytucje w kraju?

  • 33. Data: 2011-10-06 16:19:04
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 06.10.2011 16:03, Piotrek wrote:

    > Zerknąłem sobie z ciekawości do ustawy i jeśli Ty nie masz pozwolenia na
    > zbieranie to formalnie Twoi klienci również mogą zarobić bonusowe 10
    > kplz ...
    >
    > A mają ich jak na widelcu, skoro istnieją KPO.
    >
    > No dobra już więcej Cię nie stresuję - wprawdzie to dopiero czwartek ale
    > życzę miłego weekendu i owocnego wybierania nowych wybrańców narodu ;-)

    Ja proponuję prewencyjnie więcej tam nie zaglądać bo nikt już do nas na
    grupę nie przyjdzie :-)

    Tomek

  • 34. Data: 2011-10-06 16:28:18
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 06.10.2011 15:47, Piotrek wrote:
    > On 2011-10-06 15:22, Waldemar wrote:
    >>

    > Wszystko co dalej jest IMHO, czyli każdy bawi się za swoje pieniądze ...

    > Wytwarza je klient i jeśli prowadzi DG oraz wytwarza odpady
    > niebezpieczne lub wytwarza więcej niż 5 ton to zgodnie z ustawą powinien
    > to wcześniej zgłosić do marszałka (art. 17 ustęp 1). A następnie, do 15
    > marca, powinien złozyć sprawozdanie.

    Z zastrzeżeniem że sprawozdanie do 15. marca trzeba złożyć nawet gdy nie
    złożyło się informacji z art. 17 - jeśli tylko się wytworzyło jakieś
    odpady niekomunalne typu myszka komputerowa.

    (Żeby dodatkowo zakręcić: pojedyńcza myszka IMHO jest odpadem komunalnym
    bo z niewiadomych przyczyn nie jest "niebezpieczna" i wys?epuje w
    "ilości domowej", ale "jakoś się przyjęło" że trzeba ją raportować..)

    > Ty natomiast prowadzisz zbieranie odpadów i musisz mieć na to
    > zezwolenie. Nie chciałbym Cię stresować ale zainteresuj się tym bo
    > sankcje są na poziomie 10 kplz.

    I ciekawe czy liczą za każdy rok osobno :-)

    > Niestety tu nie funkcjonuje instytucja czynnego żalu, tak więc należy
    > jak najszybciej załatwić bieżące pozwolenia i raczej nie należy składać
    > zaległych kwitów. Z powodów oczywistych - marszałek nie ma innej opcji
    > niż nałożenie kary. No chyba, że masz wolne 10 kplz za zbieranie i po 5
    > kplz za każde niezłożenie zestawienia zbiorczego.

    Uciekło nam w tym wątku że 10k za brak sprawozdania już nie obowiązuje,
    chociaż tyle. A że prawo niedziała wstecz to ni mogą nałożyć obecnej
    kary 500zł za brak zaległych sprawozdań z lat ubiegłych, chyba że
    delikwent się podłoży i je złoży - wtedy mogą nałożyć za i za spóźnienie
    i za ewentualną nierzetelność :-)

    Tomek

  • 35. Data: 2011-10-06 16:31:17
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 06.10.2011 17:50, Waldemar wrote:

> [...]
    > do marszałka i do GIOS?
    > Po co w takim razie dwie takie instytucje w kraju?

    Bo są podwójne etaty, podwójmne synekury i kary wpadają podwójnie ;) ?

    Tomek

  • 36. Data: 2011-10-06 16:34:36
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 06.10.2011 18:28, tomek wrote:

> [...]
    > kary 500zł za brak zaległych sprawozdań z lat ubiegłych, chyba że
    > delikwent się podłoży i je złoży - wtedy mogą nałożyć za i za spóźnienie

    Ah, Tobie chyba chodziło o karę 5k za niezłożenie informacji o
    wytwarzanych odpadach - tutaj na szczęście tylko raz(?) można to "zaliczyć"

    Tomek

  • 37. Data: 2011-10-06 18:51:23
    Od: "Waldemar" <n...@w...pl>

    Użytkownik "tomek" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > podłoży i je złoży - wtedy mogą nałożyć za i za spóźnienie i za ewentualną

    tzn. jak to rozumieć?
    Rozumiem, że za sprawozdania należne po tym terminie dostane 500 zł jeśli
    ich nie złożę, a co jeśli ktoś dojdzie ze rok temu nie złożyłem? Dostane 10k
    czy 500 zł?
    Powiedzmy, że chce to dziś wyprostować? Wysłać bieżące bez zaległych?

  • 38. Data: 2011-10-06 19:16:01
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 06.10.2011 20:51, Waldemar wrote:
> [...]
    > Dostane 10k czy 500 zł?
    > Powiedzmy, że chce to dziś wyprostować? Wysłać bieżące bez zaległych?

    Sorry, napisałem to niezbyt klarownie, a do tego pomieszałem pierwotny
    projekt i to co finalnie z niego wyszło:

    http://orka.sejm.gov.pl/proc6.nsf/ustawy/4012_u.htm

    IMVHO sytuacja jest zakręcona - nowego art. 79.3 chyba nie da się
    zastosować bo co prawda zestawień nie przekazałeś, ale poprzednie
    przepisy karne pod które podpadłeś. Aczkolwiek nie zdziwiłbym się gdybym
    nie miał racji, albo gdyby dopiero NSA przywołał urzędników do porządku
    w tym zakresie.

    Matomiast jeśli złożysz zaległe sprawozdania to tym samym z automatu
    79.3 ma potencjalnie zastosowanie - wszystko zależy od tego czy w skład
    "obowiązku, o którym mowa w art. 37 ust. 3" wchodzi również termin
    przekazania sprawozdania czy chodzi o sam fakt jego przekazania.
    Skłaniałbym się do tego że termin też się tam liczy, bo inaczej nowy
    art. 79d.3a nie miałby sensu.

    Jeśli mam rację, to za każde złożone zaległe sprawozdanie dostaniesz
    500zł kary + ew. szansę na 2000zł gdyby wykryli w nim jakieś błędy.
    A jeśli nie złożysz kwitów, to co najwyżej wezwą Cię do ich złożenia,
    pod grożbą kary 2000zł, bez wstępnego bonusa 500zł.

    Jeśli nie mam racji, to od razu wisi nad Tobą 500zł.

    IMVHO wniosek jest jeden - nie składać tych sprawozdań wstecz - tutaj
    jest wg mnie najkorzystniejsza wartość oczekiwana, bo prawdopodobniej
    nie zapłacisz ani grosza z tytułu tych kar.
    A jeśli coś złożysz, to prawdopodobnie zapłacisz 500zł za każdy kwit.

    Ale ani nie jestem prawnikiem, ani nie mam uprawnień do takiego
    doradzania, więc sam musisz sobie to przeanalizować :)

    Tomek

  • 39. Data: 2011-10-06 19:18:22
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 06.10.2011 21:16, tomek wrote:

    > A jeśli nie złożysz kwitów, to co najwyżej wezwą Cię do ich złożenia,
    > pod grożbą kary 2000zł, bez wstępnego bonusa 500zł.

    Chyba nawet lepiej - jak czytam te przpeisy to IMHO nie mają podstaw
    żeby Cię wezwać do złożenia zaległych kwitów jeśli wcześniej nie
    dostałeś bonusa 500zł. A że IMHO nie ma podstaw do karania bonusem
    500zł, to sprawa się na tym kończy.

    Tomek

  • 40. Data: 2011-10-06 19:19:29
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 06.10.2011 20:51, Waldemar wrote:

    > Powiedzmy, że chce to dziś wyprostować? Wysłać bieżące bez zaległych?

    Na dziś masz tylko zaległe - nie masz bieżących.

    Tomek