  • 1. Data: 2004-10-06 09:20:42
    Temat: Jak to zaksiegowac - podsumowanie
    Od: "Mick" <m...@o...pl>

    Witam.Problem jest banaly: otrzymalem wlasnie f-re za uslugi
    telekomunikacyjne (tpsa) wystawiona z data 16 wrzesnia - termin zaplaty jest
    4 pazdziernika.W zwiazku z tym moje pytanie brzmi - na jaki miesiac powinno
    sie zaksiegowac takie f-ry: na miesiac wystawienia, czy na miesiac w ktorym
    jest termin zaplaty (na ktory miesiac wpisuje sie to w koszty, a dla ktorego
    odlicza sie VAT)?

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    PODSUMOWANIE (z poprzednich postow)

    Data wystawienia: 16 wrzesnia 2004
    Termin platnosci: 04 pazdziernika 2004

    VAT - NA ZASADACH OGOLNYCH: zaksiegowac na miesiac WRZESIEN
    VAT - METODA KASOWA: zaksiegowac w miesiacu faktycznej zaplaty czyli miesiac
    PAZDZIERNIK

    KPiR - MEMORIALOWO: zaksiegowac na miesiac WRZESIEN
    KPiR - METODA KASOWA: zaksiegowac w miesiacu faktycznej zaplaty czyli
    miesiac PAZDZIERNIK

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    Czy dobrze rozumuje ? Jesli nie....to prosze o poprawienie podsumowania.Bede
    wdzieczny.Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-10-06 09:59:07
    Temat: Re: Jak to zaksiegowac - podsumowanie
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ck0djo$pfj$1@nemesis.news.tpi.pl>, "Mick" <m...@o...pl>
    wrote:

> [...]
    >
    > Data wystawienia: 16 wrzesnia 2004
    > Termin platnosci: 04 pazdziernika 2004
    >
    > VAT - NA ZASADACH OGOLNYCH: zaksiegowac na miesiac WRZESIEN

    Hmm. Ja zrozumiałem, że w terminie płatności (albo w następnym
    miesiącu), niezależnie od tego, kiedy zapłaciłeś.

    > VAT - METODA KASOWA: zaksiegowac w miesiacu faktycznej zaplaty czyli miesiac
    > PAZDZIERNIK

    Hmm. Ja zrozumiałem, że w miesiącu faktycznej zapłaty, czyli
    niekoniecznie w październiku.

    > KPiR - MEMORIALOWO: zaksiegowac na miesiac WRZESIEN

    Też tak uważam.

    > KPiR - METODA KASOWA: zaksiegowac w miesiacu faktycznej zaplaty czyli
    > miesiac PAZDZIERNIK

    Tu też zrozumiałem, że niekoniecznie w październiku.

    > ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    >
    > Czy dobrze rozumuje ?

    Któryś z nas się myli...

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 3. Data: 2004-10-06 10:06:03
    Od: "Mick" <m...@o...pl>

    Podsumowanie bylo zrobione z zalozeniem ze jezeli termin platnosci jest w
    PAZDZIERNIKU to naleznosc reguluje rowniez w PAZDZIERNIKU (KPiR, VAT -
    metoda kasowa) - wiec ksiegowanie jest wtedy na PAZDZIERNIK.

  • 4. Data: 2004-10-06 10:38:11
    Od: z <a...@p...onet.pl>

    ja księguję faktury kiedy chcę, nawet 3 miesiące po otrzymaniu, do sumy
    przychody - koszty to nie ma znaczenia ani na nic innego w moim wypadku
    bo jeśli byłoby to istotne z punktu widzenia jakiegoś przepisu (np kwota
    opłaty na zus zależna od przychodów w danym miesiącu) to księguję w tym
    samym miesiąciu

  • 5. Data: 2004-10-06 12:27:38
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > Podsumowanie bylo zrobione z zalozeniem ze jezeli termin platnosci jest w
    > PAZDZIERNIKU to naleznosc reguluje rowniez w PAZDZIERNIKU (KPiR, VAT -
    > metoda kasowa) - wiec ksiegowanie jest wtedy na PAZDZIERNIK.

    nie istotne kiedy zaplacone, do vat ksiegujesz zgodnie z terminem platnosci
    grzess