  • 1. Data: 2006-04-19 14:25:37
    Temat: Jak to sprzedać nie zakładając działalności.
    Od: "barysza" <b...@p...onet.pl>

    Piszę sobie programy komputerowe.
    Czasami znajduję na nie kupca.
    Jak je sprzedać nie prowadząc DG ani nie zawierając umowy o dzieło.
    Czy może być coś takiego jak umowa kupna/sprzedaży ?
    Jeżeli tak to jakie dokumenty muszę złożyć w US.
    Pozdrawiam
    Barysza

  • 2. Data: 2006-04-19 16:14:16
    Temat: Re: Jak to sprzedać nie zakładając działalności.
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    barysza <b...@p...onet.pl> dosć niespodziewanie napisał(a):

    > Jak je sprzedać nie prowadząc DG ani nie zawierając umowy o dzieło.
    > Czy może być coś takiego jak umowa kupna/sprzedaży ?
    W czym umowa sprzedaży jest Twoim zdaniem leprza do umowy o dzieło? I
    dlaczego nie chcesz tej o dzieło?

    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 3. Data: 2006-04-19 21:15:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Apr 2006, barysza wrote:

    > Piszę sobie programy komputerowe.
    > Czasami znajduję na nie kupca.
    > Jak je sprzedać nie prowadząc DG ani nie zawierając umowy o dzieło.

    W czym ci bruździ umowa o dzieło?

    > Czy może być coś takiego jak umowa kupna/sprzedaży ?

    Całkiem sporo umów "o dzieło programistyczne" rozliczana jest PODATKOWO
    jako przychód z praw majatkowych (prawa autorskie!), co upoważnia
    np. do odliczenia 50% kosztów (podatek płaci się od połowy kwoty brutto).
    Weź pod uwagę, iż o rodzaju umowy nie decyduje jej tytuł - a jej cel.
    Nazwanie jej tak czy siak nie zmieni faktu jak POWINNA być zaliczona
    ze względu na jej cel, a to przesądza o rodzaju opodatkowania :)

    > Jeżeli tak to jakie dokumenty muszę złożyć w US.

    ??
    Jak *nabywcą* jest DG "lub inna instytucja" to ona występuje w roli
    płatnika - obowiązkiem wykonawcy dzieła lub tp. jest tylko wykazanie
    prawidłowej kwoty podatku na rachunku. Płatnik ma sprawdzić, pobrać,
    dać deklarację do US i zapłacić.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2006-04-20 05:44:49
    Od: "Michał T" <l...@N...pl>

    > W czym ci bruździ umowa o dzieło?

    A ja chciałbym sprzedawać pewne urządzenie elektroniczne- powiedzmy
    wykonywać dzieło "zaprojektowania i wykonania". Czy kupujący oprócz
    podpisania umowy musi potem załatwiać jakieś formalności(osoba prywatna)?
    Jest on w pewnym sensie pracodawcą...nikt ode mnie nie kupi tego jeśli
    będzie musiał się bawić w jakieś papierki.Czy jest jakieś ograniczenie co do
    ilości takich umów?

    pozdro

  • 5. Data: 2006-04-20 14:45:08
    Od: "barysza" <b...@p...onet.pl>

    > W czym ci bruździ umowa o dzieło?

    Jest to bardzo wygodna forma dla mnie !
    Ale firma chce zapłacić określoną kwotę a nie bawić się w rozliczenia ZUS
    itp.
    Jest coś takiego jak umowa kupna/sprzedaży ?

    Pozdrawiam
    Barysza

  • 6. Data: 2006-04-20 16:57:14
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    barysza <b...@p...onet.pl> dosć niespodziewanie napisał(a):

    > Jest coś takiego jak umowa kupna/sprzedaży ?

    Jest, umowa sprzedaży.
    żeby jednak byla dobra dla tej firmy, to najlepiej zeby była to umowa
    przeniesienia autorskich praw majątkowych do oprogramowania.

  • 7. Data: 2006-04-20 18:56:43
    Od: "barysza" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > przeniesienia autorskich praw majątkowych do oprogramowania.
    >
    > Właśnie tak, tylko należy chyba to zgłosić w US na jakimś druku (JAKIM?)
    i zapłacić 1% lub 2% podatku.

    Pzdr

  • 8. Data: 2006-04-21 11:33:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Apr 2006, barysza wrote:

    > Ale firma chce zapłacić określoną kwotę a nie bawić się w rozliczenia ZUS
    > itp.

    Moment.
    Ta firma to twój pracodawca?
    Bo jeśli nie - to umowy o dzieło nie są oZUSowane!
    A sam podatek liczy się "jak od wszystkiego", więc bawienia
    się w rozliczenia podatku i tak nie uniknie: ty go wykażesz
    na rachunku, oni potrącą i odprowadzą...
    Papierkologia dla firmy: dwie deklaracje (PIT-4 i PIT-8b).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2006-04-21 14:21:26
    Od: "barysza" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > na rachunku, oni potrącą i odprowadzą...
    > Papierkologia dla firmy: dwie deklaracje (PIT-4 i PIT-8b).

    Jesteś tego pewien z tym ZUSem.
    Chciałem to zrobić na umowę cywilno-prawną i gdzieś mi kołacze że muszę od
    tego odprowadzić 1% podatku.
    Nie wiem jak będzie z podatkiem dochodowym ?

  • 10. Data: 2006-05-02 07:13:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Apr 2006, barysza wrote:

    > Chciałem to zrobić na umowę cywilno-prawną i gdzieś mi kołacze że muszę od
    > tego odprowadzić 1% podatku.

    Wątek mi umknął - ale protestuję.
    Przy *umowie* na zrobienie czegokolwiek nie ma mowy o PCC!! (2%)
    PCC to przy sprzedaży rzeczy... swoich osobistych (nie w zakresie
    DG) a nie realizacji zamówienia (rzeczy które NA ZAMÓWIENIE powstały!)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)