  • 1. Data: 2004-03-09 23:33:10
    Temat: Jak to mozliwe
    Od: "Marek" <m...@p...wp.pl>

    Czy dopuszczalna jest sytuacja, ze pracujac na umowe o prace na pelny etat w
    roliczeniu podatkowym dana osoba musi doplacic podatek.
    Dodam ze umowa byla przez caly rok i nie bylo dodatkowych dochodow.

  • 2. Data: 2004-03-09 23:52:22
    Temat: Re: Jak to mozliwe
    Od: "poilkj" <l...@d...invalid>

    "Marek" <m...@p...wp.pl> wrote in message
    > Czy dopuszczalna jest sytuacja, ze pracujac na umowe o prace na pelny etat
    > roliczeniu podatkowym dana osoba musi doplacic podatek.
    > Dodam ze umowa byla przez caly rok i nie bylo dodatkowych dochodow.

    Wszystko jest możliwe.
    Albo się pomyliłeś licząc pit,
    albo ktoś się mylił w ciągu roku i za mało ci pobierał zaliczek
    albo przekroczyłeś próg podatkowy a w zakładzie zapomnieli ci potrącać
    więcej
    albo ...

  • 3. Data: 2004-03-10 07:22:40
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik poilkj napisał:

    > "Marek" <m...@p...wp.pl> wrote in message

    > albo przekroczyłeś próg podatkowy a w zakładzie zapomnieli ci
    > potrącać więcej

    Nie musieli zapominać - wystaczy że przekroczył próg podatkowy w grudniu
    - pracodawca zaczyna pobierać zalicze wg. wyższej stawki poczynając o
    miesiąca NASTEPNEGO po miesiącu w którym przekroczyło sie próg.

    W takiej sytuacji, gdy nie ma odliczeń, mamy 99% pewności że trzeba
    będzie dopłacić na koniec roku.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2004-03-10 08:18:13
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik Maddy napisał:

> [...]
    > miesiąca NASTEPNEGO po miesiącu w którym przekroczyło sie próg.
    >
    > W takiej sytuacji, gdy nie ma odliczeń, mamy 99% pewności że trzeba

    Nie tylko w grudniu. Jeżeli w dowolnym miesiącu dochody były blisko
    progu, potem w następnym nastąpiło przekroczenie progu np. o prawie całą
    miesięczną pensję, to też wystąpią duże różnice.

    Co do innych przyczyn rozbieżności: jeżeli są dwa etaty, przy każdym
    potrąca się koszty, a potem w zeznaniu rocznym trzeba koszty przyciąć do
    limitu.

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net

  • 5. Data: 2004-03-10 08:42:20
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

> [...]
    > roliczeniu podatkowym dana osoba musi doplacic podatek.
    > Dodam ze umowa byla przez caly rok i nie bylo dodatkowych dochodow.

    Mozliwa pomylka. Moja najczesciej polegala na nie wpisaniu zdrowotnego
    ;) Co roku mam tak, ze najpierw doplacam, a jak drugi raz sie przyjrze
    formularzowi to w koncu US musi mi zwrocic ;)

  • 6. Data: 2004-03-10 16:08:37
    Od: adalda <a...@w...pl>

    Marek wrote:

    > Czy dopuszczalna jest sytuacja, ze pracujac na umowe o prace na pelny etat
    > w roliczeniu podatkowym dana osoba musi doplacic podatek.

    jest to mozliwe przy opodatkowaniu stawkami powyżej 19%.
    Bierze się to stąd, że podatek wg wyższej stawki liczony jest od następnego
    miesiąca w którym przekroczyło się próg podatkowy, czyli część zarobków
    była jeszcze opodatkowana wg stawki 19% a w rozliczeniu rocznym wejdzie ona
    w wyższą stawkę
    pozdrawiam
    adalda

  • 7. Data: 2004-03-10 23:04:22
    Temat: Re: Jak to mozliwe- Sprostowanie
    Od: "Marek" <m...@p...wp.pl>

    > Czy dopuszczalna jest sytuacja, ze pracujac na umowe o prace na pelny etat
    > roliczeniu podatkowym dana osoba musi doplacic podatek.
    > Dodam ze umowa byla przez caly rok i nie bylo dodatkowych dochodow.
    nie zostal przekroczony pierwszy prog podatkowy