  • 11. Data: 2003-06-04 18:14:14
    Temat: Re: Jak to jest z tym VATem???
    Od: "Kris" <monsterg[nospam-to-usunac]@pertus.com.pl>

    > Zapominasz, że żeby odliczyć trzeba miec od czego.
    > Jak nie masz od czego odliczyć, bo nie masz sprzedaży i nie ma
    > podatku należnego, to ten VAT z zakupów sobie wisi w pamięci
    > i go nie dostaniesz, bo zwroty też są mocno obwarowane.
    > Możesz go nawet stracić.

    oj musze księgowej jakieś popytać bo cos nie tak tu jest
    ciekawe czy kumpel który kupił monitor za 2000zł a nie ma jeszcze żadnych
    dochodów dostanie 400zł wg waszych wypowiedzi to nie ma szans bo jeszcze nic
    nie sprzedał i nic nie zarobił.
    Dziwne jest że to tak trudno wytłumaczyć.
    Wydawało mi się że jeżeli za usługę biorę 122zł to odprowadzam 22zł do US. A
    jak coś do firmy kupie za 122zł to wtedy mi zwrócą te 22zł. Natomiast on
    twierdzi że tak nie jest. Że można kupować ile się chce papieru, monitor
    itp. a oni zwracają nawet jak nie zapłaciło się nic vatu do us (czyli te
    nasze 22%)

  • 12. Data: 2003-06-04 20:01:35
    Od: "mmm" <m...@w...pl>

> [...]
    > twierdzi że tak nie jest. Że można kupować ile się chce papieru, monitor
    > itp. a oni zwracają nawet jak nie zapłaciło się nic vatu do us (czyli te

    Dobrze Ci sie wydawalo.. zwroca Ci tylko z tego co masz do zaplaty... jezeli
    Vatu ze swpich zakupow masz wiecej niz mialee do zaplaty, ten Vat do zwrotu
    przechodzi na kolejny miesiac.. proste??

  • 13. Data: 2003-06-04 20:07:24
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "Kris" <monsterg[nospam-to-usunac]@pertus.com.pl> napisał w
    wiadomości news:bblctr$gma$1@absinth.dialog.net.pl...

> [...]
    > twierdzi że tak nie jest. Że można kupować ile się chce papieru, monitor
    > itp. a oni zwracają nawet jak nie zapłaciło się nic vatu do us (czyli te
    ------------------------------------
    Kris ale ty kombinujesz ty nie słuchaj tak do końca kolegów bo jak się
    walnisz na przepisach to nie powołasz się na kolege .A jesli chodzi o tą
    sprzedaż za 122 to płacisz vat powidzmy że 22 zł ale jesli kupisz w tym
    samym czasie coś do firmy też za 122 to w tym momencie nie zapłacisz tego
    Vatu 22 zł bo w tym twojem zakupie jest 22 zł i na Vacie wychodzisz na zero
    .Ty nie płacisz i Skrabowy ci nie zwraca .
    Wiola

  • 14. Data: 2003-06-04 20:20:31
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "mmm" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Vatu ze swpich zakupow masz wiecej niz mialee do zaplaty,
    > ten Vat do zwrotu
    > przechodzi na kolejny miesiac.. proste??

    To do czego słuzy rubryczka 67 na deklaracji VAT-7?

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 15. Data: 2003-06-04 21:52:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Jun 2003, it was written:

    >+ > A z jaką stawką ta sprzedaż?
    >+ > Wydaje mu się, że coś dostaje z US
    >+ > (jeśli wogóle).
    >+ > Kolega zapomniał, że za te wydatki (2000zł miesięcznie)
    >+ > zapłacił przecież podatek dostawcy.
    >+
    >+ Ja wydaje 1000zł miesiecznie na paliwo. Jak bede miał samochód na firme a
    >+ firma nie bedzie nic zarabiac tzn musze codziennie zrobic 500km zeby zarobic
    >+ 100zł miesiecznie. (to tylko teoria zeby zobrazować ale jest to mozliwe
    >+ przeciez) To us wraca mi 200zł co miesiac.

    Nie. Te pieniądze możesz *tylko* odliczyć z VATu który jesteś
    winien Skarbowi Państwa. Znaczy: który "zarobiłeś" (jest
    w kwocie twojego przychodu i *kto inny* ten VAT zapłaci).

    >+ Dodatkowo kupuje samchód
    >+ (homologacja) za 50tys (vat czy dla siebie czy na firme to chyba i tak
    >+ płace).

    A tu rzeczywiście jest wyjątek: VAT z tytułu zakupu ŚT US ci
    zwróci.

    >+ Po roku jestem 10tys na samochodzie i 2400zł
    >+ na paliwie i zamykam działalność

    ...to "zwracasz" VAT od ŚT. Nie ma tak dobrze :>

    >+ albo dalej prowadze. Czy tak mogę zrobić?

    Pamiętaj że masz na głowie papierkologię i że rzeczony
    samochód musi cały czas służyć "osiąganiu przychodu".

    >+ Bo jak tak to ja wymiekam. Tylko zakładać firme. O co w tym chodzi?? Chodzi
    >+ mi cały czas o rzeczy które kupuje dla firmy a nie zeby sprzedać.

    One są "w celu osiągnięcia przychodu". Jak US ci udowodni że nie
    - to "wyrzuci z kosztów". I zapłacisz należne podatki !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 16. Data: 2003-06-04 21:52:47
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > jezeli
    >
    > To do czego słuzy rubryczka 67 na deklaracji VAT-7?
    >
    > Pozdrawiam,
    > BaLab

    Wg aktualnego wzoru jest tam imię
    podatnika lub osoby reprezentującej. :-)

    Do zwrotu może przysługiwać prawo.
    W tym wypadku go nie będzie i
    w tym polu 64 czy 67 będzie 0 (zero)

  • 17. Data: 2003-06-05 07:07:01
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik BaLab napisał:
    > Użytkownik "mmm" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > jezeli

    > To do czego słuzy rubryczka 67 na deklaracji VAT-7?

    Jezuu... chciałam wracac do roboty ale przecież się nóz w kieszeni
    otwiera...

    Po pierwsze kolega inicjator śiadczy usługi edukacyjne zwolnione
    przedmiotowo z VAT co zaznaczył na wstepie a o czym szanowne towarzystwo
    nie raczy pamiętać.
    Skoro świadczy usługi zwolnione z VAT to nie ma prawa do odliczenia VAT
    z zakupów ziwązanych z ta działalnością. Jeżeli to jego jedyna
    działalność (= faktyczna sprzedaż) to nie ma prawa do odliczenia VAT w
    ogóle.
    Skoro nie ma prawa do odliczenia VAt naliczonego to nie a mowy o żadnym
    zwrocie, sprawa VAT jest zamknięta -nic nie płaci do US ale i nic nie
    dostaje z tego tytułu.

    To po pierwsze.

    Ale rozpatrując sytuacje że jednak jakąś tam sprzedaz opodatkowaną VAT
    się ma, przechodzimy do kwestii zwrotu.
    Zwrot bezpośredni VATu mozna dostać tylko i wyłacznie w przypadku:
    - sprzedaży ze stawkami niższymi niż 22% gdy VAT naliczony przekracza
    należny, i to tylko w kwocie VAT z faktur zapłaconych do dnia złożenia
    deklaracji za dany miesiąc
    - zakupu środka trwałego, w kwocie nie wyższj niż VAT naliczone od tego
    środka

    W każdym innym wypadku nadwyżka VAT naliczonego przechodzi na nastepny
    miesiąc do rozliczenia. Jeżeli zamkniemy dzialalność a nie mamy z
    którejś ze wspomniacnych wyżej podstaw do zwrotu to nierozlizony VAT
    przepada.

    Pomijam kwestie rolników ryczaltowych żeby w głowach ludziom nie
    mieszać. Są tu jacyś rolinicy ryczałtowi?

    Aha.. mozna też dostac zwrot z tytułu zakupu kasy fiskalnej.

    Uff...

    Maddy "marsz, marsz do roboty..."

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 18. Data: 2003-06-05 10:00:26
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości news:bbmqd3

    > Po pierwsze kolega inicjator śiadczy usługi edukacyjne zwolnione
    > przedmiotowo z VAT co zaznaczył na wstepie a o czym szanowne towarzystwo
    > nie raczy pamiętać.

    IMHO ze zdania:

    nie można wnioskować, że są to usługi edukacyjne przedmiotowo z VAT
    zwolnione. Dla mnie logiczniejsze jest, że wybrał zwolnienie, ponieważ
    szkoła
    nie jest vatowcem i i tak vatu odliczyć by nie mogła, więc kupować od
    nievatowca jest dla niej po prostu taniej.

    Pozdrawiam,
    BaLab