  • 1. Data: 2003-06-04 14:56:14
    Temat: Jak to jest z tym VATem???
    Od: "Kris" <monsterg[nospam-to-usunac]@pertus.com.pl>

    Założyłem firmę która ma 300zł dochodu miesięcznie. Po odliczeniu
    zdrowotnego niewiele zostaje. Usługi są dla szkoły wiec nie jestem vatowcem.
    Teraz kolega założył firmę i jest vatowcem. Twierdzi że wszystko kupuje na
    firmę (komputer, oprogramowanie) ma podobne dochody i US zwraca mu za to co
    kupił vat.(wczoraj założył wiec jeszcze nie sprawdził).
    Rodzi się pytanie. Czy jeśli będzie miał dochody 200zł miesięcznie a będzie
    wydawał 2000zł miesięcznie to na koniec roku okaże się że z tej firmy mam
    2400zł + około 4500zł z vatu?
    Logiczne mi się wydaje ze jeżeli nie płaci vatu bo nie zarabia to mu więcej
    nie oddają ale on twierdzi inaczej. Nie trzeba jakoś na koniec roku oddawać?

    A teraz pytanie. Jeżeli ja stanę się vatowicem i kupie samochód na firmę. to
    z 30tys zwrócą mi te 5tys??
    Może jakoś w leasing trzeba to wziąć? Czy może jednak zostać nie vatowcem i
    tylko odliczać koszty a auto na siebie kupić a nie firmę. Chciałbym auto
    używane ale jak można tyle zyskać to na nowe bym się skusił? Proszę o
    odpowiedz czy taki przekręć na prawdę może istnieć? (bo ja zaraz od całej
    rodziny kupie samochodu :) czy paliwo tez tak można odliczać? ale chyba już
    nie.
    KK

  • 2. Data: 2003-06-04 15:31:51
    Temat: Re: Jak to jest z tym VATem???
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Kris" <monsterg[nospam-to-usunac]@pertus.com.pl> napisał w
    wiadomości news:bbl1ai$nc0$1@absinth.dialog.net.pl...
> [...]
    > to co
    > kupił vat.(wczoraj założył wiec jeszcze nie sprawdził).

    US zwróci, ale... wcześniej zawezwie na kotrolę.

> [...]
    więcej
    > nie oddają ale on twierdzi inaczej. Nie trzeba jakoś na koniec roku

    Co oddawać? Ty VAT zapłaciłeś w momencie zakupu towaru (dostawca zabrał
    kwotę netto, a vat oddał do US), a od klienta odzyskałeś mniej. Więc różnicę
    zwraca US. Podatek VAT rozliczany jest w sposób ciągły i nic nie trzeba z
    koncem roku oddawać.

    > A teraz pytanie. Jeżeli ja stanę się vatowicem i kupie samochód na firmę.
    > z 30tys zwrócą mi te 5tys??

    Tak, jeśli to będzie ciężarówka (chociażby seicento z homologacją).

    > Może jakoś w leasing trzeba to wziąć?

    Nie trzeba.

> [...]
    > odpowiedz czy taki przekręć na prawdę może istnieć? (bo ja zaraz od całej
    > rodziny kupie samochodu :) czy paliwo tez tak można odliczać? ale chyba

    Samochód musi być jednak ciężarowy, wówczas to nawet VAT od paliwa odliczasz
    :-). Jak samochód sprzedasz to musisz zapłącić też VAT.

    Oczywiście vat możesz odliczyć co do zasady tylko od tego co stanowi koszt
    uzyskania przychodu (a kosztem co do zasady jest to co służy osiągnięciu
    przychodu).

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 3. Data: 2003-06-04 15:43:07
    Od: "Kris" <monsterg[nospam-to-usunac]@pertus.com.pl>

    czyli moje pytanie
    > będzie

    jest prawdą?
    Przecież jak kupie samochód będę odliczał vat. Za te 200zł codziennie jeżdżę
    50km do księgowości bo cos im się sypie cały czas a ja mam serwis. To mogę
    to wszystko odliczyć?
    Będę miał 3 samochody (bo brata np.) . Każdym codziennie robił 50 do 100km
    bo mam takie zlecenia na serwis. Mogę to wszystko odliczyć??? Naprawy.
    Komputer do firmy, gazety, płyty czyste. Przecież to obłęd. To państwo
    będzie mi płacić a ja wydawał pieniądze?
    A nie rozumiem jeszcze co z tą kontrolą. Jeżeli mam serwis i musze jeździć
    prawie codziennie i jak trzeba to będę brał jakiś papierki ze byłem i mam
    samochody to mogą do czegoś się przyczepić?

  • 4. Data: 2003-06-04 15:45:10
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    firmy mam
    > 2400zł + około 4500zł z vatu?
    > Logiczne mi się wydaje ze jeżeli nie płaci vatu bo nie zarabia to mu

    A z jaką stawką ta sprzedaż?
    Wydaje mu się, że coś dostaje z US
    (jeśli wogóle).
    Kolega zapomniał, że za te wydatki (2000zł miesięcznie)
    zapłacił przecież podatek dostawcy.

  • 5. Data: 2003-06-04 15:59:23
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Kris" <monsterg[nospam-to-usunac]@pertus.com.pl> napisał w
    wiadomości news:bbl42f$22n$1@absinth.dialog.net.pl...
> [...]
    codziennie jeżdżę
    > 50km do księgowości bo cos im się sypie cały czas a ja mam serwis.

    A będziesz miał od czego odliczyć?
    Żeby mieć od czego odliczyć, trzeba mieć sprzedaż.
    A tu jest podatek do zapłacenia :-((
    Odliczyć, a dostać zwrot, to dwie różne sprawy.

  • 6. Data: 2003-06-04 16:02:12
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    > Komputer do firmy, gazety, płyty czyste. Przecież to obłęd. To państwo
    > będzie mi płacić a ja wydawał pieniądze?

    Przecież napisałem, że Państwo Ci nie będzie płacić, tylko zwróci Ci
    podatek, który zapłacisz przy kupnie paliwa.

    > A nie rozumiem jeszcze co z tą kontrolą. Jeżeli mam serwis i musze jeździć
    > prawie codziennie i jak trzeba to będę brał jakiś papierki ze byłem i mam
    > samochody to mogą do czegoś się przyczepić?

    Wszystko sprowadza się do tego, czy samochód dla brata jest Twoim kosztem
    uzyskania przychodu.
    A U.S. może się do wszystkiego przyczepić, np. do braku podpisu na fakturze,
    lub do czegokolwiek innego. Człowiek jest, paragraf się znajdzie.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 7. Data: 2003-06-04 16:22:49
    Od: "Kris" <monsterg[nospam-to-usunac]@pertus.com.pl>

    > A z jaką stawką ta sprzedaż?
    > Wydaje mu się, że coś dostaje z US
    > (jeśli wogóle).
    > Kolega zapomniał, że za te wydatki (2000zł miesięcznie)
    > zapłacił przecież podatek dostawcy.

    Ja wydaje 1000zł miesiecznie na paliwo. Jak bede miał samochód na firme a
    firma nie bedzie nic zarabiac tzn musze codziennie zrobic 500km zeby zarobic
    100zł miesiecznie. (to tylko teoria zeby zobrazować ale jest to mozliwe
    przeciez) To us wraca mi 200zł co miesiac. Dodatkowo kupuje samchód
    (homologacja) za 50tys (vat czy dla siebie czy na firme to chyba i tak
    płace).Wyjdaje te 1000zł i tak na paliow i samochod chce sobie kupic (a
    przeciez i tak kupie z vatem). Po roku jestem 10tys na samochodzie i 2400zł
    na paliwie i zamykam działalność albo dalej prowadze. Czy tak mogę zrobić?
    Bo jak tak to ja wymiekam. Tylko zakładać firme. O co w tym chodzi?? Chodzi
    mi cały czas o rzeczy które kupuje dla firmy a nie zeby sprzedać.

  • 8. Data: 2003-06-04 16:26:22
    Od: "Kris" <monsterg[nospam-to-usunac]@pertus.com.pl>

    > Przecież napisałem, że Państwo Ci nie będzie płacić, tylko zwróci Ci
    > podatek, który zapłacisz przy kupnie paliwa.

    Czy jak kupuje paliwo dla firmy to płace więcej niż prywatnie? Wydawało mi
    się że nie wiec tak jakby mi dawało te 22% bo ja nie mam firmy to mi nie
    daje.
    Gdzie jest błąd mojego myślenia bo nie chce mi się wierzyć że tak jest bo
    każdy by firmę miał nawet żeby kupić nowy samochód za 50tys.(z homologacją)
    a może homologacja kosztuje 5 tys?

  • 9. Data: 2003-06-04 17:56:08
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Kris" <monsterg[nospam-to-usunac]@pertus.com.pl> napisał w
    wiadomości news:bbl6cs$25r$1@absinth.dialog.net.pl...

> [...]
    > 100zł miesiecznie. (to tylko teoria zeby zobrazować ale jest to
    mozliwe
    > przeciez) To us wraca mi 200zł co miesiac.

    Nic Ci nie zwraca. Poczytaj może ustawę. :-)
    Tak na początek art 19 do 21

> [...]
    (a
    > przeciez i tak kupie z vatem). Po roku jestem 10tys na samochodzie i

    Może zrób sobie małą symulację obrotów
    w firmie uwzględniając również VAT należny.
    Wtedy zrozumiesz.
    Ja nie potrafię tak w dwóch słowach.

  • 10. Data: 2003-06-04 17:59:30
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    Wydawało mi
    > się że nie wiec tak jakby mi dawało te 22% bo ja nie mam firmy to mi

    Zapominasz, że żeby odliczyć trzeba miec od czego.
    Jak nie masz od czego odliczyć, bo nie masz sprzedaży i nie ma
    podatku należnego, to ten VAT z zakupów sobie wisi w pamięci
    i go nie dostaniesz, bo zwroty też są mocno obwarowane.
    Możesz go nawet stracić.