  • 11. Data: 2010-02-04 22:53:19
    Temat: Re: Jak sprzedać?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Feb 2010, sensor wrote:

    > A nie można było przekazać tego na cele osobiste przed zakończeniem tamtej
    > DG i nie ujmować w remanencie końcowym?

    "Pan pokaże ewidencję VAT, obejrzymy czy od przekazania na cele
    osobiste była faktura wewnętrzna" ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2010-02-04 23:02:46
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 04-02-2010 o 23:53:19 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > "Pan pokaże ewidencję VAT, obejrzymy czy od przekazania na cele
    > osobiste była faktura wewnętrzna" ;)

    Panie, ja żem nie miał prawa VATu odliczać to co pan mi tu z fakturą
    wewnętrzną.

    --
    Tomek

  • 13. Data: 2010-02-05 08:43:25
    Od: sensor <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 4 Feb 2010 23:53:19 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a) w
    wiadomości <news:Pine.WNT.4.64.1002042352190.4076@quad>:

    > "Pan pokaże ewidencję VAT

    Działalność jest zwolniona z VAT.
    To można było czy nie? :)

  • 14. Data: 2010-02-06 09:21:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Feb 2010, Tomek wrote:

    > Panie, ja żem nie miał prawa VATu odliczać to co pan mi tu z fakturą
    > wewnętrzną.

    A toś mnie Pan zagiął... czy "przekazanie" przed zakończeniem
    DG chroni przed zastosowaniem art.23.1.49 PDoOF? ;)
    (tak prawdę mówiąc, zacząłem się zastanawiać nad postawą prawną
    całego pomysłu z "przekazaniem" wyposażenia w trakcie prowadzenia
    DG w rozumieniu podatku dochodowego - bo VAT to inna sprawa
    i przypadek remenentu końcowego też inna)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2010-02-06 09:24:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Feb 2010, sensor wrote:

    > To można było czy nie? :)

    To za bardzo przypomina pytanie o poradę, a tu na razie się
    dyskusja toczy ;)
    Masz pomysł na podstawę prawną "przekazania wyposażenia w rozumieniu
    PDoOF na cele osobiste w trakcie prowadzenia DG", tak aby nie powodowało
    skutków podatkowych? (a tym samym pytania "a wpis do papierów gdzie?")

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2010-02-06 15:42:08
    Od: sensor <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 6 Feb 2010 10:24:22 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a) w
    wiadomości <news:Pine.WNT.4.64.1002061022060.3768@quad>:

    > Masz pomysł na podstawę prawną "przekazania wyposażenia w rozumieniu
    > PDoOF na cele osobiste w trakcie prowadzenia DG", tak aby nie powodowało
    > skutków podatkowych? (a tym samym pytania "a wpis do papierów gdzie?")

    "w przypadku stwierdzenia, że składniki te nie są wykorzystywane dla celów
    prowadzonej działalności gospodarczej, lecz służą celom osobistym
    podatnika, pracowników lub innych osób"

    Co to znaczy "nie są wykorzystywane"? Jeżeli *były* wykorzystywane - i
    zaliczone jednorazowo w koszty - a potem przestały być potrzebne w DG i
    zostały przekazane na cele osobiste? Podstawa zaliczenia w koszty była,
    potem faktycznie "służą celom osobistym".

    Co w takiej sytuacji?

  • 17. Data: 2010-02-06 15:58:38
    Od: sensor <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 6 Feb 2010 10:21:48 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a) w
    wiadomości <news:Pine.WNT.4.64.1002061017360.3768@quad>:

    > A toś mnie Pan zagiął... czy "przekazanie" przed zakończeniem
    > DG chroni przed zastosowaniem art.23.1.49 PDoOF? ;)

    No a przekazanie na cele osobiste w momemncie liwidacji DG? Czy jest to
    przychód do opodatkowania? W art. 24 ust. 2 updof mowa tylko o zbyciu
    odpłatnym.

  • 18. Data: 2010-02-06 22:16:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 Feb 2010, sensor wrote:

> [...]
    > zostały przekazane na cele osobiste? Podstawa zaliczenia w koszty była,
    > potem faktycznie "służą celom osobistym".

    No właśnie pytałem, czy należy dokonać korekty kosztu :]
    (bo na "oczywiste" to nie wygląda)

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2010-02-06 22:20:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 Feb 2010, sensor wrote:

    > No a przekazanie na cele osobiste w momemncie liwidacji DG? Czy jest to
    > przychód do opodatkowania?

    Oczywiście.
    Nie jest on "wprost", określony jest poprzez "współczynnik dochodu
    w przychodzie", ale jest.

    > W art. 24 ust. 2 updof mowa tylko o zbyciu odpłatnym.

    Za to art.24.3 jak najbardziej zawiera słowa "oraz rzeczowych składników
    majątku związanego z wykonywaną działalnością, niebędących środkami
    trwałymi".
    Tak się składa, że ten remanent odejmuje się ze znakiem ujemnym
    (czyli efeketywnie: dodaje się) do dochodu.

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2010-02-09 20:05:11
    Od: sensor <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 6 Feb 2010 23:20:10 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a) w
    wiadomości <news:Pine.WNT.4.64.1002062316140.3360@quad>:

    Art. 24 ust. 3 pkt 1
    Nie ustala się dochodu na dzień likwidacji, jeżeli:
    1) w wyniku zmiany formy prawnej lub połączenia przedsiębiorstw składniki
    majątku objęte remanentem zostały wniesione w formie wkładu lub aportu
    do nowo powstałego lub istniejącego przedsiębiorcy,

    Czy można zaliczyć tutaj przypadek, gdy małżonek niejako przekazuje firmę
    małżonkowi (kończy działalność i tego samego dnia zakładana jest kolejna)?