  • 21. Data: 2009-11-09 20:42:25
    Temat: Re: Jak rozliczyć się z dotacji
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

    [b]test[/b]

  • 22. Data: 2009-11-09 20:53:58
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

    On 9 Lis, 20:42, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    >   Może należy nie poprzestawać na art.22g? ;)

    Ano fakt :)

> [...]
    > 1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    > [...]
    > 45) odpisów z tytułu zużycia  rodków trwałych oraz warto ci
    >   niematerialnych i prawnych dokonywanych, według zasad
    >   okre lonych w art. 22a-22o, od tej czę ci ich warto ci,
    >   która odpowiada poniesionym wydatkom na nabycie lub
    >   wytworzenie we własnym zakresie tych  rodków lub warto ci
    >   niematerialnych i prawnych, odliczonym od podstawy
    >   opodatkowania podatkiem dochodowym
    >   albo zwróconym podatnikowi w jakiejkolwiek formie,
    >   ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    "od tej części ich wartości", czyli odpisy z tytułu zużycia ŚT od tej
    POZOSTAŁEJ części (czyli tutaj tej NIE sfinansowanej z dotacji, czyli
    ten 1000zł) można zaliczyć chyba w koszt?

    "zwróconym podatnikowi w jakiejkolwiek formie", czyli np. zwróconym z
    dotacji?

    >   Nigdy się nie zalicza :)

    Tak, ale to taki skrót myślowy ;)

    >   Co najwyżej jego amortyzacja się zalicza.
    >   W całości lub w części :O

    >   Pytaniem jest, czy choćby ze względu na wymagania UP, można
    > nie ująć tego ST w EST?

    To znaczy, ja chciałem to ująć w EST, tylko nie chciałem dokonać
    wpisów w KPiR, tak jak już wcześniej napisałem:
    "Jeżeli jakiś wydatek z dotacji potraktuję jako ŚT,
    to należy go dodać do EŚT, ale ponieważ odpisy amortyzacyjne od ŚT
    zakupionych z dotacji NIE podlegają zaliczeniu do kosztów uzyskania
    przychodu, to nie należy dokonywać wpisów do KPiR na podstawie tych
    odpisów amortyzacyjnych"

    Wszystko byłoby proste, gdyby cała kwota była z dotacji. Jeżeli dobrze
    zrozumiałem ten Art. 23.1.45 to poprawiłbym to na:
    "Jeżeli jakiś wydatek z dotacji W CZĘŚCI JEST SFINANSOWANY Z WŁASNYCH
    PIENIĘDZY i potraktuję go jako ŚT ,
    to należy go dodać do EŚT (W CAŁEJ KWOCIE), ale ponieważ odpisy
    amortyzacyjne od ŚT
    zakupionych z dotacji NIE podlegają zaliczeniu do kosztów uzyskania
    przychodu (W CZĘŚCI SFINANSOWANEJ DOTACJĄ), TO NALEŻY dokonywać wpisów
    do KPiR na podstawie tych
    odpisów amortyzacyjnych, ALE POMNIEJSZONYCH O TĄ CZĘŚĆ POKRYTĄ Z
    DOTACJI".
    Czyli do EŚT wpisuję kwotę 5000zł, a do KPiR 1000zł (5000zł - 4000zł),
    zakładając dla uproszczenia, że będzie tylko jeden odpis
    amortyzacyjny.

    Inna sprawa, czy to co prze chwilą napisałem ma jakikolwiek sens? :)

    Pozdrawiam.
    http://megalotto.pl - Wyniki lotto
    http://tajemniczyswiat.pl - Tajemniczy Świat

  • 23. Data: 2009-11-09 22:40:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Nov 2009, Rafał K. wrote:

    > [b]test[/b]

    NTG!

    -> pl.test

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2009-11-09 22:45:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Nov 2009, Rafał K. wrote:

    > "od tej części ich wartości", czyli odpisy z tytułu zużycia ŚT od tej
    > POZOSTAŁEJ części (czyli tutaj tej NIE sfinansowanej z dotacji, czyli
    > ten 1000zł) można zaliczyć chyba w koszt?

    Tak.
    Zwróć uwagę: wyznacza się *całą* ratę amortyzacji, a dopiero
    *później* dzieli.
    W przypadku kiedy ST przekracza WP 3500zł może mieć to
    znaczenie krytyczne.

    > "zwróconym podatnikowi w jakiejkolwiek formie",
    > czyli np. zwróconym z dotacji?

    No a jak inaczej? :)

> [...]
    > PIENIĘDZY i potraktuję go jako ŚT ,
    > to należy go dodać do EŚT (W CAŁEJ KWOCIE),

    Ale zasada wpisywania "w całej kwocie" jest ogólna.
    Skoro żaden przepis szczegółowy jej nie uchyla, to obowiązuje.
    Nie czepiam się "wersji przetłumaczonej", stwierdzam fakt,
    że sprzeczności nie widzę :)

    > Czyli do EŚT wpisuję kwotę 5000zł, a do KPiR 1000zł (5000zł - 4000zł),
    > zakładając dla uproszczenia, że będzie tylko jeden odpis
    > amortyzacyjny.

    Czyli skorzystasz z *kolejnej* pomocy publicznej, poddając
    amortyzacji jednorazowej ST o WP >5000 zł, dobrze rozumiem?
    ;)

    > Inna sprawa, czy to co prze chwilą napisałem ma jakikolwiek sens? :)

    IMVHO jedynie poprzestawiałeś wartości w równaniu ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2009-11-10 09:56:01
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

    On 9 Lis, 23:45, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    >   Czyli skorzystasz z *kolejnej* pomocy publicznej, poddając
    > amortyzacji jednorazowej ST o WP >5000 zł, dobrze rozumiem?
    >   ;)

    Czy jeżeli ST ma WP>5000 to nie mogę skorzystać z amortyzacji
    jednorazowej?
    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem art.22.k.7:
    "7. Podatnicy, w roku podatkowym, w którym rozpoczęli prowadzenie
    działalności gospodarczej, z zastrzeżeniem ust. 11, oraz mali
    podatnicy, mogą dokonywać jednorazowo odpisów amortyzacyjnych od
    wartości początkowej środków trwałych zaliczonych do grupy 3-8
    Klasyfikacji, z wyłączeniem samochodów osobowych, w roku podatkowym, w
    którym środki te zostały wprowadzone do ewidencji środków trwałych
    oraz wartości niematerialnych i prawnych, do wysokości
    nieprzekraczającej w roku podatkowym równowartości kwoty 50.000 euro
    łącznej wartości tych odpisów amortyzacyjnych. "
    ale wynika chyba z niego, że nie ma żadnych zastrzeżeń że nie można
    poddać amortyzacji ST o WP powyżej 5000?

  • 26. Data: 2009-11-10 19:43:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Nov 2009, Rafał K. wrote:

    > Czy jeżeli ST ma WP>5000 to nie mogę skorzystać z amortyzacji
    > jednorazowej?

    Ależ możesz.
    Tyle, że to jest *pomoc publiczna*.
    Można z niej skorzystać samemu, bez niczyjej zgody, bez wypełniania
    stosu "papiórków"... i pewnie dlatego źle kojarzysz (wcale znaczy :)).
    FORMALNIE jest to taka sama pomoc, jak "dotacja do otwarcia".

> [...]
    > ale wynika chyba z niego, że nie ma żadnych zastrzeżeń że nie można
    > poddać amortyzacji ST o WP powyżej 5000?

    ...poza koniecznością doliczenia do pomocy publicznej, żeby nie
    zapomnieć i limitu nie przekroczyć.
    Przejrzyj w ustawie, tam gdzieś jest uwaga że am. jednorazowa
    >3500 zł *jest* pomocą publiczną.

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2009-11-12 12:56:06
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

    On 10 Lis, 20:43, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    > stosu "papiórków"... i pewnie dlatego źle kojarzysz (wcale znaczy :)).
    >   FORMALNIE jest to taka sama pomoc, jak "dotacja do otwarcia".

    Teraz już chyba skojarzyłem :))
    art.22.k.10:
    "10. Pomoc, o której mowa w ust. 7, stanowi pomoc de minimis udzielaną
    w zakresie i na zasadach określonych w bezpośrednio obowiązujących
    aktach prawa wspólnotowego dotyczących pomocy w ramach zasady de
    minimis. "
    Więc masz w pełni rację.

    > ...poza koniecznością doliczenia do pomocy publicznej, żeby nie
    > zapomnieć i limitu nie przekroczyć.
    >   Przejrzyj w ustawie, tam gdzieś jest uwaga że am. jednorazowa

    Poniżej 3500zł chyba też?

    Załóżmy więc, że wybiorę inną formę amortyzacji, np. liniową. Czy
    wobec tego, to co wcześniej:
[...]
    zakładając, że będzie to np. amortyzacja liniowa"
    Czy teraz ma to sens?

  • 28. Data: 2009-11-12 13:50:21
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

    > Czyli do EŚT wpisuję kwotę 5000zł, a do KPiR 1000zł (5000zł - 4000zł),
    > zakładając, że będzie to np. amortyzacja liniowa"

    Oczywiście 1000zł NIE wpiszę do KPiR jednorazowo, tylko kwota ta
    zostanie rozłożona na wiele miesięcy jako, że wybrałem amortyzację
    liniową.

  • 29. Data: 2009-11-12 14:03:09
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

    > Czyli do EŚT wpisuję kwotę 5000zł, a do KPiR 1000zł (5000zł - 4000zł),
    > zakładając, że będzie to np. amortyzacja liniowa"

    Oczywiście tych kwotł NIE wpiszę do EŚT oraz KPiR jednorazowo, tylko
    kwoty te
    zostaną rozłożone na wiele miesięcy jako, że wybrałem amortyzację

  • 30. Data: 2009-11-12 22:24:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Nov 2009, Rafał K. wrote:

    > Teraz już chyba skojarzyłem :))
    > art.22.k.10:

    O to to :)
    A pisałem, coby czytać (nie posty, a przepisy :))

    > Poniżej 3500zł chyba też?

    Nie, dlatego że do 3500 zł obowiązuje przepis ogólny, który może
    zastosować każdy. Art.22d.1 czy .2, jakoś tak.

> [...]
    > przychodu (W CZĘŚCI SFINANSOWANEJ DOTACJĄ), TO NALEŻY dokonywać wpisów
    > do KPiR na podstawie tych odpisów amortyzacyjnych, ALE POMNIEJSZONYCH

    No to jedziemy.

    > Czyli do EŚT wpisuję kwotę 5000zł,

    Ano.
    I jeszcze fafnaście innych pozycji, wymienionych niżej.

    Najpierw określamy:
    - metodę amortyzacji (już wiemy: liniowa, i to jedyne co zapodałeś)
    - częstotliwość amortyzacji; skąd mamy wiedzieć, czy miesięcznie,
    kwartalnie, półrocznie czy rocznie?
    - stawkę amortyzacji, o której mowa w art.22i (oraz .22j, ale
    nie dotyczy)
    - ew. "współczynniki", jako że w przypadku kompa możliwe jest
    korygowanie zarówno w górę ("poddanych szybkiemu postępowi",
    to cytat, znajdź w ustawie przez CTL-F) jak i w dół, co
    z kolei jest w art.22k

    Wyznacz się ratę. Kwotowo.
    W EST! (tam wychodzi WP, ile zostanie zamortyzowane, z ilości
    rat w roku wyjdzie od 1/12 do 1/1 na ratę oraz ile ma zostać
    na koniec roku niezamortyzowanego).

    I dopiero tę ratębierzmy za podstawę wpisu do KPiR.
    Wyznaczając z niej 1/5 (1000/5000) część!

    pzdr, Gotfryd