  • 1. Data: 2009-04-20 16:00:37
    Temat: Jak rozliczyc "delegacje" ?
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl-skasujto>

    Witam
    Prowadze DG. Na potrzeby wykonania pracu u jednego klienta bede jechal do
    innego miasta. No i pytanko jak to najlepiej rozliczyc (bilety, noclegi,
    jedzenie) ?
    1) czy brac faktury na "pracodawce" i da mi kase z tego do reki ?
    2) czy brac faktury na siebei i dodac mu to do faktury VAT ? Czy w tym
    przypadku wszytskie w/w skladniki moge sobie potem w koszty wrzucic ?

    Fantom

  • 2. Data: 2009-04-20 21:58:56
    Temat: Re: Jak rozliczyc "delegacje" ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Apr 2009, Fantom wrote:

    > 1) czy brac faktury na "pracodawce" i da mi kase z tego do reki ?
    > 2) czy brac faktury na siebei i dodac mu to do faktury VAT ?

    Jakichś dziwnych masz kontrahentów... to chyba rzeczywiście
    zamaskowana umowa o pracę ;), a poważniej - to zależy od umowy.
    Jak nie przewiduje pokrywania dodatkowych kosztów to nie
    przewiduje i kropka.

    > Czy w tym
    > przypadku wszytskie w/w skladniki moge sobie potem w koszty wrzucic ?

    Oczywiście.
    Znaczy w przypadku kiedy faktury są "na siebie".
    Acha - skreśl "jedzenie". Przysługuje (w roli kosztu) dieta w ustawowej
    wysokości i tyle, nie ma przeżerania podatku w restauracji ;>
    Noclegi oczywiscie w wysokości udokumentowanej f-rami (i bez
    odliczania VAT).

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-04-27 08:53:59
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

> [...]
    > wysokości i tyle, nie ma przeżerania podatku w restauracji ;>
    > Noclegi oczywiscie w wysokości udokumentowanej f-rami (i bez

    No tylko wlasnie nei wiem w tym drugim przypadku jak na to wystawic fakture.
    Hotel czy pociag ma 7 % VAT. To mam po prostu u siebie wpisac kwote brutto
    taka jak zaplacilem i vat normalnei 22 % (usluga) ? Ale wtedy wiecej vatu do
    panstwa oddam niz dostane.

    Fantom

  • 4. Data: 2009-04-29 22:31:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Apr 2009, Fantom wrote:

    >>> 1) czy brac faktury na "pracodawce" i da mi kase z tego do reki ?
    >>> 2) czy brac faktury na siebei i dodac mu to do faktury VAT ?
    [...]
    [...]
> [...]
    > taka jak zaplacilem i vat normalnei 22 % (usluga) ? Ale wtedy wiecej vatu do

    Jak nabywca jest VATowem, to przecież bez różnicy.
    On sobie ten VAT odliczy.
    I nie mieszaj biletu (od którego się ODLICZA VAT) z nocelegiem (przy
    którym się *nie odlicza*, i te 7% jest dokumentnie stracone, przy czym
    nie ma to NIC do 22% VAT późniejszego opodatkowania - ktore ewentualny
    kontrahent, jeśli jest VATowcem, odliczy).

    pzdr, Gotfryd