  • 11. Data: 2009-04-28 14:03:32
    Temat: Re: Jak rozliczyc delegacej cd
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    jureq wrote:

    > Nieprawda. Obecnie nie jest mu już wszystko jedno. Jeśli powinno być
    > 7% a dostanie fakturę z 22%, to ma prawo odliczyć tylko 7%. To kiedyś
    > było tak, że odliczał tyle ile na fakturze. Prawo unijne jednak na to
    > nie pozwala i zmienili.

    Ale mnie nie chodzi tu o prawo do odliczenia,
    tylko o najzwyklejszą kalkulację w kwotach netto.

  • 12. Data: 2009-04-28 14:25:20
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > Vatowcowi kupującemu wszystko jedno.
    > On patrzy na kwoty netto. A jak Twój zleceniodawca patrzy na brutto,
    > to mu wytłumacz.

    No tak, ale :
    1) kupilem bilet za 100 zl netto i zapalcilem w kasie 107 zl brutto
    2) wystawie fakture na 100 zl netto + 22 % vat- dostane do kieszeni 122 zl
    3) no i wyjdzie, ze na vacie zarobilem 15 zl ?

    Fantom

  • 13. Data: 2009-04-28 14:30:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Fantom pisze:

> [...]
    > 2) wystawie fakture na 100 zl netto + 22 % vat- dostane do kieszeni 122 zl
    > 3) no i wyjdzie, ze na vacie zarobilem 15 zl ?

    Zapomniałeś o ostatnim punkcie:

    4) grzecznie zanoszę 15zł do urzędu skarbowego.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2009-04-28 16:07:10
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Fantom wrote:

> [...]
    > 2) wystawie fakture na 100 zl netto + 22 % vat- dostane do kieszeni
    > 122 zl 3) no i wyjdzie, ze na vacie zarobilem 15 zl ?

    To znaczy, że to Tobie trzeba wytłumaczyć :-)
    Jak kupiłeś za 100 i sprzedałeś za 100, to nic nie zarobiłeś.
    Jak rozliczysz VAT, to zostaniesz bez grosza.

  • 15. Data: 2009-04-28 16:31:19
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl-skasujto>

    > To znaczy, że to Tobie trzeba wytłumaczyć :-)
    > Jak kupiłeś za 100 i sprzedałeś za 100, to nic nie zarobiłeś.
    > Jak rozliczysz VAT, to zostaniesz bez grosza.

    No to ja faktycznie nie czaje.
    1) kupilem za 100 zl + 7 zl VAT
    2) sprzedalem za 100 zl + 22 zl VAT
    3) czyli docelowo w kieszeni zostaje mi 100 zl a 15 zl place VATu ?

    Fantom
    ps. Tematy dochodowego itp pomijam oczywiscie

  • 16. Data: 2009-04-28 18:07:12
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Fantom wrote:
> [...]
    >
    > Fantom
    > ps. Tematy dochodowego itp pomijam oczywiscie

    Kiedy nie należy pomijać, ale policzyć zupełnie odrębnie.
    Nie mieszaj sobie operacji typu zapłaciłem 107 a zafakturowałem 122,
    tu mi zostaje tyle,a tam tyle.
    Policz podatek dochodowy osobno netto i VAT osobno.

    Czyli w dochodowym - po cenach netto masz -
    za 100 kupiłeś i za 100 sprzedaleś - Twój dochód jest zero.

    W VAT masz 22zł naliczonego i 7 zł do odliczenia, czyli do skarbówki
    zapłacisz 15 zł.

    Zakładając takie same stawki VAT
    gdybyś za 100zł kupił i za 120 netto sprzedał miałbyś:
    w dochodowym zarobek 120-100=20zł
    i od tych 20zł dochodu możesz sobie liczyć podatek
    i dokonywać odliczeń - kosztów, zusów itp
    A w VAT naliczony 26,40 (22% z 120) i do odliczenia 7 zł
    czyli do skarbówki 19,40. I jak widzisz VAT jest Tobie
    zupełnie obojetny finansowo (pod warunkiem, że kontrahent płaci)

    Pomogło? :-)

  • 17. Data: 2009-04-28 18:11:11
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cef wrote:

    > W VAT masz 22zł naliczonego
    > A w VAT naliczony 26,40

    należnego oczywiście

  • 18. Data: 2009-04-30 09:28:31
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

> [...]
    > czyli do skarbówki 19,40. I jak widzisz VAT jest Tobie
    > zupełnie obojetny finansowo (pod warunkiem, że kontrahent płaci)

    Nie :)
    Bo wlasnie jeszcze w drugim watku dostalem info, ze np nie odlicze VATu od
    hotelu -cyzli bede w plecy.

    Fantom

  • 19. Data: 2009-04-30 11:05:15
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 30 Apr 2009 11:28:31 +0200, Fantom napisał(a):

    >>> 2) sprzedalem za 100 zl + 22 zl VAT

    > Nie :)
    > Bo wlasnie jeszcze w drugim watku dostalem info, ze np nie odlicze VATu
    > od hotelu -cyzli bede w plecy.

    Nadal nie pomogło :)
    Nadal nie czujesz, że w wypadku jeśli ty i twój kontrahent macie sprzedaż
    tylko oVATowaną, to nie ma znaczenia kto będzie o ten VAT w plecy.

  • 20. Data: 2009-04-30 11:34:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Apr 2009, Fantom wrote:

    >>> 2) sprzedalem za 100 zl + 22 zl VAT

    [...]
    > Nie :)
    > Bo wlasnie jeszcze w drugim watku dostalem info, ze np nie odlicze VATu od
    > hotelu -cyzli bede w plecy.

    Ano będziesz w plecy - 7% VAT ci przepadło i koniec.
    Przepadło W TYM MOMENCIE. W momencie wzięcia f-ry od której nie można
    odliczyć VAT.
    Równie dobrze możesz naciąć się np na allegro, jak sprzedawca pisze
    "wystawiamy f-ry VAT", a nie pisze że będzie to VAT-marża :P
    albo VAT-zwolniony.

    To czy *później* opodatkujesz usługę *dla VATowca* 22% czy 0% (przy
    eksporcie poza UE) jest (już) bez znaczenia.
    Nam idzie o to, byś się odczepił od *późniejszego* opodatkowania :D

    pzdr, Gotfryd