  • 11. Data: 2010-01-11 20:10:21
    Temat: Re: Jak rozliczyc darowizne na budowe domu od rodzicow ?
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > ustawa o podatku od spadkow i darowizn. art 4A.
    > Sporo spałeś w ostatnich latach.

    No fakt - przespalem. No i teraz mam problem. Jakbym o tym wiedzial to
    zalatwilbym to w terminie.
    sprawa ma sie tak, ze minelo juz 9 miesiecy od przelewu.
    Jak to mozna teraz zalatwic ?
    Mozna dodoac np teraz akt notarailny o tej darowiznie czy juz za pozno ?

    Fantom

  • 12. Data: 2010-01-11 23:42:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 11 Jan 2010, Fantom wrote:

    > sprawa ma sie tak, ze minelo juz 9 miesiecy od przelewu.
    > Jak to mozna teraz zalatwic ?
    > Mozna dodoac np teraz akt notarailny o tej darowiznie czy juz za pozno ?

    Za późno - darowizna nabiera mocy prawnej wraz z zawarciem umowy
    notarialnej *LUB* wraz z wykonaniem (wydaniem przedmiotu darowizny),
    więc JUŻ ma "moc prawną".

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2010-01-12 01:43:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Fantom wrote:

> [...]
    > Jak to mozna teraz zalatwic ?
    > Mozna dodoac np teraz akt notarailny o tej darowiznie czy juz za pozno ?

    za pozno na akt notarialny

    teraz pozostaje pokombinowac aby zaplacic jak najmniej podatku

    napisz ile tego bylo kiedy to było
    dokładnie kto komu przekazal pieniadze i ile, w jaki sposbo i co bylo w
    tytule przelewu jeśli przelewem.

    Sporo da sie przepuscic bez podatku, ale bez informacji powyzej niewiele
    da sie wymyslec.