  • 11. Data: 2004-01-12 22:10:01
    Temat: Re: Jak rozliczyć VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Jan 2004, plissken wrote:

    >+ > Jednak moje biuro rachunkowe każe mi zapłacić VAT od sprzedaży samochodu
    >+ > ......??????????//
    >+
    >+ Zwolnienie od VAT podlega sprzedaz
    >+ towarow uzywanych
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Przeczytałeś definicję *z właściwej ustawy* ? ;) (PDoOF i VAT się
    "trochę" różnią w tej kwestii :])

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 12. Data: 2004-01-12 22:13:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Jan 2004, MAKWI wrote:

    >+ Prosze Was nie wojójcie się tylko poóżcie mi zaoszczędzić 6 tys zł VATu :-)
    >+
    >+ Stawiam porządną wódke

    Sądząc z "litrówek" to już jesteś "po" ? ;)
    Powiem tak: jedyny koncept jaki mam nie jest poparty żadną analizą.
    Mianowicie mam pytanie: czy leasingowana rzecz musi być wykupiona
    jako *środek trwały* ? Bo innej możliwości niż zaksięgowania
    owego "towaru" (z p. widzenia VAT) jako właśnie "towaru" (z p.
    widzenia p. dochodowego) nie widzę :[ żeby "VAT nie wyskoczył".
    Ale... w UoPDoOF pewnikiem jest cały stosik uwag że "leasing
    to ŚT" i nici wyjdą z konceptu a nie rozwiązanie :(

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 13. Data: 2004-01-12 23:17:46
    Od: "MAKWI" <m...@t...pl>

    Jeśli dobrze rozumiem ..... uważasz że powinienem zaksięgować ten samochód
    jako towar handlowy ?
    ...jakie to będzie miało reperkusie w stosunku do VATu i dochodowego.

    Najlepszym wyjściem dla mnie jest zaliczenie wartości brutto ze sprzedaży
    samochodu jako dochodu - nie płacę podatku dochodowego bo mam jeszcze ulge.
    W momencie kiedy muszę oddać VAT to wszystkie moje wyliczenia diabli biorą.

    Powiedzcie co zrobić żeby nie musieć płacić VATu. Choć tak swoją drogą to ni
    diabła nie rozumiem dlaczego ja mam ten VAT oddać skoro w momencie zakupu
    samochodu sobie go nie odliczyłem - PROSZĘ MNIE OŚWIECIĆ :-)

    Makwi

  • 14. Data: 2004-01-13 00:54:56
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@S...post.pl>

    Użytkownik "plissken" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Dariuszu Stefanie, czytalem ustawe. Jest w niej okreslony termin
    UZYWANIE. W
    > tym konkretnym przypadku (leasing) samochod zostal oddany do uzytkowania
    > przez finansujacego dla korzystajacego na podstawie umowy leasing etc,
    etc
    > znacznie wczesniej. Ale ja moze jestem za cienki i niech sie wypowiedza
    > osoby madrzejsze. A Twoje luzne i nic nie wnoszace do dyskusji pytanie o
    > moja zdolnosc czytania mogles sobie spokojnie podarowac. Zamiast tego
    > oczekuje rzeczowych argumentow.
    >
    > Jesli nie mam racji to przyznam Ci ja chetnie, ale czekam na konkretne
    > argumenty,

    wybacz, konkretnych argumentów nie będzie! (dlaczego? domyśl się...)
    podpowiadam tylko, że używanie nie jest równe oddaniu w użytkowanie
    (można by sie tylko zastanowić w tym miejscu na różnicach w leasingu,
    ale jak znam życie to przedmiot leasingowany nie był Ś.T. i nie był
    amortyzowany przez leasingobiorcę???)
    jeżeli było tak jak przypuszczam to termin UŻYWANIE (a co przez to się
    rozumie...) nie jest tu właściwy

    wybacz, ja tylko podaję pewne rzeczy do przemyślenia i nie sądzę, że
    to są tylko lużne i nic nie wnoszące do dyskusji "argumenty?"

    pozdr. Darek SP2BZW

  • 15. Data: 2004-01-13 01:00:31
    Od: "MAKWI" <m...@t...pl>

    Dzięki śliczne za dotychczasowe bardzo elokwentne wypowiedzi - ale co ja
    mam zrobiś żeby nie zapłacić tego VATu ?

    MAKWI

  • 16. Data: 2004-01-13 01:04:50
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@S...post.pl>

    Użytkownik "MAKWI" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Dzięki śliczne za dotychczasowe bardzo elokwentne wypowiedzi - ale co ja
    > mam zrobiś żeby nie zapłacić tego VATu ?

    zgodnie z moją wiedzą - niestety NIC
    ale nie twierdzę, że jestem nieomylny...

    łączę się z Tobą w bólu...

    pozdr. Darek SP2BZW

    P.S. wycofać się ze sprzedaży i sprzedać po pełnych 6 mc
    używania...

  • 17. Data: 2004-01-13 18:47:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Jan 2004, MAKWI wrote:

    >+ Jeśli dobrze rozumiem ..... uważasz że powinienem zaksięgować ten samochód
    >+ jako towar handlowy ?

    *Jakby tak się dało* - to byłoby wyjście.
    Zaznaczyłem że mam poważne wątpliwości czy tak można :(
    [...]
    >+ diabła nie rozumiem dlaczego ja mam ten VAT oddać skoro w momencie zakupu
    >+ samochodu sobie go nie odliczyłem - PROSZĘ MNIE OŚWIECIĆ :-)

    ...bo to jest bardzo dobry interes dla państwa :]

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 18. Data: 2004-01-13 18:52:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Jan 2004, plissken wrote:
    [...do D.S...]
    >+ > może zanim będziesz wygłaszał takie opinie, poczytasz ustawę ?
    >+
    >+ Dariuszu Stefanie, czytalem ustawe. Jest w niej okreslony
    >+ termin UZYWANIE.

    Nie. Nie poczytałeś "zdań dookoła": tam jest *definicja używania*,
    które "w rozumieniu ustawy o VAT" lekko odbiega od "potocznego" -
    czyli "pół roku *od nabycia*". Leasingowany składnik jest własnością...
    czyją ? I *kiedy* jest nabywany ? ;)
    Nie irytuj się tylko w takich przypadkach proś zawsze o "wskazanie
    palcem" ! No i podejrzewam, że nim napisałeś jak wyżej to
    adrenalina tak ci podskoczyła że NIE przeczytałeś jeszcze raz :)
    Prawda, czy ("jak zwykle") się mylę ? ? ;

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 19. Data: 2004-01-13 19:13:47
    Od: "plissken" <p...@w...pl>

    > palcem" ! No i podejrzewam, że nim napisałeś jak wyżej to
    > adrenalina tak ci podskoczyła że NIE przeczytałeś jeszcze raz :)
    > Prawda, czy ("jak zwykle") się mylę ? ? ;

    Aaa, pewnie sie nie mylisz. Powinienem Wam przyznac racje w swietle tego co
    napisaliscie, co tez czynie. A wogole to ja sie nie znam i nie bede wiecej
    klepal bzdur, bo po co. Sa madrzejsi ode mnie na grupie i bardziej oczytani
    w przepisach.

    pozdrawiam,

    Marcin K.

  • 20. Data: 2004-01-13 19:28:32
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > *Jakby tak się dało* - to byłoby wyjście.
    > Zaznaczyłem że mam poważne wątpliwości czy tak można :(

    Można, ale musiałby sobie
    wcześniej załatwić odpowiedni wpis
    co do "przedmiotu działalności"
    art 25.1?, więc raczej nici z tego :-(