-
1. Data: 2006-03-20 03:39:48
Temat: Jak prowadzić "ewidencję dowodów zapłaty"?
Od: Abecadłek<a...@n...pl>
No właśnie, jak? :)
Pytam w kontekście RMF o kasach rejestrujących i wspomnianego tam zwolnienia z
kasy dla sprzedaży wysyłkowej - pod warunkiem prowadzenia "szczegółowej
ewidencji dowodów zapłaty".
Czy wystarczą zbroszurowane wydruki potwierdzeń z konta, dodatkowo opisane na
odwrocie? Opisane chyba muszą być, ponieważ czasem na potwierdzeniach jedyną
rzeczą, która nie wymaga opisu, jest kwota wpłaty...
Zatem w razie potrzeby trzeba dopisać dane plus adres wpłacającego i co jeszcze?
W RMF stoi: "[...]z tych dowodów zapłaty jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie
transakcji zapłata dotyczyła". Czyli opisać kwotę transakcji rozbijając ją na
poszczególne rodzaje/PKWiU towaru?
--
Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO
-> http://usenet.pomocprawna.info
-
2. Data: 2006-03-20 06:27:34
Temat: Re: Jak prowadzić "ewidencję dowodów zapłaty"?
Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>
Użytkownik "Abecadłek" <a...@n...pl> napisał w wiadomości
news:dvl864$8cf$1@opal.futuro.pl...
> No właśnie, jak? :)
>
> Pytam w kontekście RMF o kasach rejestrujących i wspomnianego tam
> zwolnienia z
> kasy dla sprzedaży wysyłkowej - pod warunkiem prowadzenia "szczegółowej
> ewidencji dowodów zapłaty".
>
> Czy wystarczą zbroszurowane wydruki potwierdzeń z konta, dodatkowo opisane
> na
> odwrocie? Opisane chyba muszą być, ponieważ czasem na potwierdzeniach
> jedyną
> rzeczą, która nie wymaga opisu, jest kwota wpłaty...
>
> Zatem w razie potrzeby trzeba dopisać dane plus adres wpłacającego i co
> jeszcze?
> W RMF stoi: "[...]z tych dowodów zapłaty jednoznacznie wynika, jakiej
> konkretnie
> transakcji zapłata dotyczyła". Czyli opisać kwotę transakcji rozbijając ją
> na
> poszczególne rodzaje/PKWiU towaru?
>
IHMO zeszyt z tabelką;adres odbiorcy,kwota,nr tranzakcji ,nie pisze
wprost ale można też nr dowodu nadania,.Do kompletu oznaczone tym samym
numerem co wpis do zeszytu spięty przelew ( gdzie pisze od kogo i numer
tranzakcji)z wydrukiem jeśli chodzi o allegro z informacją o sprzedaży.Tak
ja to widzę,może inni zweyfikują:)
pozdrawiam ania
-
3. Data: 2006-03-20 10:46:52
Temat: Re: Jak prowadzić "ewidencję dowodów zapłaty"?
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Mon, 20 Mar 2006, Abecadłek wrote:
> Pytam w kontekście RMF o kasach rejestrujących i wspomnianego tam zwolnienia z
> kasy dla sprzedaży wysyłkowej - pod warunkiem prowadzenia "szczegółowej
> ewidencji dowodów zapłaty".
>
> Czy wystarczą zbroszurowane wydruki potwierdzeń z konta, dodatkowo opisane na
> odwrocie? Opisane chyba muszą być, ponieważ czasem na potwierdzeniach jedyną
> rzeczą, która nie wymaga opisu, jest kwota wpłaty...
Problem "z tych dowodów wynika" był kilka razy, zauważ że nie jest
oczywiste iż twój własny opis na odwrocie stanowi że *z tego dowodu*
wynika czego dotyczy transakcja.
Skrajna postać zabezpieczenia to bezwzględne egzekwowanie konieczności
podania danych określających transakcję (np. numer aukcji w serwisie
aukcyjnym), aż do zwracania kwot nieopisanych włącznie ("zwrot kwoty
wpłaty za nieznaną transakcję z potrąceniem kosztów przelewu")...
> Zatem w razie potrzeby trzeba dopisać dane plus adres wpłacającego i co jeszcze?
> W RMF stoi: "[...]z tych dowodów zapłaty jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie
> transakcji zapłata dotyczyła".
I to jest ból :(
Ma wynikać z dowodów, a nie z dokumentacji posiadanej przez
sprzedającego.
Przyznam że na zdrowy rozum ja bym się opisania czy innej formy
nie czepiał. Ale minister napisał co napisał... mamy "goły" dowód
i z niego ma wynikać, a nie z opisu ani innej tabelki.
--
pozdrowienia, Gotfryd
(KPiR, VAT, memoriał, ZUS)