  • 21. Data: 2012-07-18 14:34:58
    Temat: Re: Jak podpiąć e-księgarni pod firmę kolegi (nieformalna spółka)?
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 18.07.2012 14:27, cef pisze:

    > Tzn okazało by się, że ZUSu nikt nie płaci, bo nie ma
    > dochodów.

    Oj jakoś PIT ktoś jednak płaci.

    p. m.

  • 22. Data: 2012-07-18 14:53:43
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-07-18, m <m...@g...com> wrote:

    [...]

    > Oj jakoś PIT ktoś jednak płaci.

    Z ZUSem to się można wytransferować za granicę, albo uniknąć przez
    zatrudnienie. Przy obecnych kwotach jest to nieopłacalne, ale przy
    proporcjonalnym obliczaniu składki spora grupa osób może uznać
    "teraz to już warto".

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 23. Data: 2012-07-18 14:55:51
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    m wrote:

    > Oj jakoś PIT ktoś jednak płaci.

    Zawsze tak jest, że jak podatki są w miarę niskie,
    to nie opłaca się kombinować i ktoś je płaci.
    Jak dołożysz ZUS od dochodu, to przestanie się opłacać
    wykazywać PIT. Więksi i sprytniejsi sobie poradzą,
    a średniaki dostaną po dupie.

  • 24. Data: 2012-07-18 15:02:15
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-07-18 14:55, cef pisze:

    > Jak dołożysz ZUS od dochodu, to przestanie się opłacać
    > wykazywać PIT. Więksi i sprytniejsi sobie poradzą,
    > a średniaki dostaną po dupie.

    Przecież ZUS jest od dochodu, nie mniej jednak niż ... i nie więcej niż
    ... ;)

    --
    spp

  • 25. Data: 2012-07-18 16:13:22
    Od: m...@g...com

    W dniu środa, 18 lipca 2012 15:02:15 UTC+2 użytkownik spp napisał:
    > W dniu 2012-07-18 14:55, cef pisze:
    >
    > &gt; Jak dołożysz ZUS od dochodu, to przestanie się opłacać
    > &gt; wykazywać PIT. Więksi i sprytniejsi sobie poradzą,
    > &gt; a średniaki dostaną po dupie.
    >
    > Przecież ZUS jest od dochodu, nie mniej jednak niż ... i nie więcej niż

    W DG składka ZUS jest stała. Nawet jak masz stratę to ZUS płacisz.

    Rex

  • 26. Data: 2012-07-18 16:37:26
    Od: SDD <s...@t...pl>

    m...@g...com pisze:

    >Moim zdaniem decydenci powinni zmienić sposób płacenia ZUS-u w taki
    sposób, żeby składka ZUS była proporcjonalny do dochodu. Gdyby tak było
    nie opłacałoby mi się kombinować z podpinaniem księgarni pod czyjąś
    firmę bo płaciłbym nie 930, ale powiedzmy 500 zł.

    Dziekuje bardzo.
    Gdyby tak bylo, to dawno spakowalbym manatki.

    Przy obecnym systemie placisz ZUS tylko od marnych 2 tysiecy z groszami.
    Gdy w dluzszym okresie prowadzenia DG wychodzi Ci na miesiac mniej niz 2
    tys zl to chyba taka dzialalnosc nie ma sensu i czas najwyzszy sie
    rozejrzec za innym sposobem zarobkowania, nie uwazasz?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 27. Data: 2012-07-18 16:39:47
    Od: SDD <s...@t...pl>

    m...@g...com pisze:

    > W DG składka ZUS jest stała. Nawet jak masz stratę to ZUS płacisz.

    No tak, ale gdy zarabiasz normalne pieniadze, to placisz tylko skladke
    od 2 tys. zl

    Pozdrawiam
    SDD

  • 28. Data: 2012-07-18 16:41:11
    Od: SDD <s...@t...pl>

    m...@g...com pisze:

    > W DG składka ZUS jest stała. Nawet jak masz stratę to ZUS płacisz.

    Nie jest stala, bo mozesz sobie placic wiecej - gdy masz taki kaprys,
    albo tez planujesz zachorowac lub zajsc w ciaze.

    Mozesz tez placic mniej, gdy wlasnie zachorowales lub zaciążyles :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 29. Data: 2012-07-18 16:49:54
    Od: SDD <s...@t...pl>

    m...@g...com pisze:

    > Chodzi mi o uniknięcie płacenia ZUS-u, nie podatku PIT!

    Wez jeszcze pod uwage, ze przedsiewziecie moze nie wypalic i przyniesc
    straty. Gdy prowadzisz dzialalnosc na siebie, sa to twoje straty -
    fiskus na tym nie traci - a Ty mozesz sobie je tylko rozliczyc z
    ewentualnych przyszlych z dochodow z dzialalnosci gospodarczej
    (ksiegarni, czy tez jakiejs innej). Tak wiec normalnie ryzyko strat jest
    tylko Twoim ryzykiem.

    Gdy jednak prowadzisz biznes "na kolege", to straty on sobie skompensuje
    z dochodami ze swojej dzialalnosci i w ten sposob bezprawnie pozbawicie
    fiskusa czesci PIT-u (i moze VAT-u tez przy okazji).

    W ten sposob przenosisz czesc ryzyka na budzet panstwa - to tez jest
    dymanie fiskusa.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 30. Data: 2012-07-18 17:05:13
    Od: SDD <s...@t...pl>

    m pisze:

    > Oj jakoś PIT ktoś jednak płaci.

    Po prostu przy PIT w wysokosci 18% czy 19% nie oplaca sie jeszcze az tak
    bardzo kombinowac z zanizaniem go.

    A sa prezeciez jeszcze ryczaltowe formy oplacania PIT.

    Przy "genialnym" pomysle ze skladkami od faktycznych przychodow
    obciazenia wynioslyby ponad 45%!!! - i tu juz byloby o co walczyc i
    kombinowac.
    A tak, przy ryczaltowym ZUS kombinowanie nie oplaca sie.

    Pozdrawiam
    SDD