  • 11. Data: 2007-11-15 08:15:47
    Temat: Re: Jak ominąć wejście na Vat? a jak nie to jak to się załatwia w praktyce?
    Od: "kubus-marchewkowy" <k...@m...com>

    "ZS" <a...@w...pl> wrote in message news:fhaf28$qok$1@news.dialog.net.pl...
> [...]
    > 12000zł ale jak w grudniu to zrobi to też automatycznie wpadnie w Vat i
    > jeszcze gorzej bo nie ma kosztów a ja jakieś jeszcze bede miał do końca
    > roku. Może macie jeszcze jakieś inne pomysły?
    > Praktycznie robie tylko usługi dla firm i ten vat mi bardzo nie na rękę.
    > Tym bardziej ze pewnie za rok juz nie uda sie tyle miec przychodu. Poza
    > tym to dużo wiecej papierkowej roboty :( i co miesiac trzeba składać
    > deklaracje do US.
    >
    > Tak mysłe teraz a co z kasą fiskalną? Czy bede musiał (chyba juz od nowego
    > roku) mieć? Robie praktycznie tylko usługi dla firm.

    Niech brat podpisze umowę o dzieło na ten jeden raz.

    --
    kubus

  • 12. Data: 2007-11-15 09:10:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Nov 2007, ZS wrote:

    > A jak bede miał kilka doslownie faktur dla ludzi?

    Erm... bez urazy poproszę, ale czy PRZECZYTAŁEŚ ten przepis
    dotyczący obowiązku kasy fiskalnej?
    Konkretnie jest tu:
    http://podatki.pl/akty/250607.htm
    (rejestracja darmowa)
    Są takie rzadkie przypadki, kiedy jedna sprzedaż "dla ludzi" powoduje
    obowiązek kasy fiskalnej - na przykład sprzedaż nagranej płyty CD/DVD/...
    albo litra benzyny.
    Ale skoro pytanie było o *limit*, to on dotyczy wyłącznie sprzedaży
    "dla ludzi", a nie "ogółem"!

    pzdr, Gotfryd