  • 1. Data: 2002-02-28 20:41:23
    Temat: Jak odzyskac VAT ?
    Od: "Del" <d...@r...net.pl>

    Kupilem towar - srodki trwale prawie 130 000 zł
    Chcialem odzyskac VAT-okazalo sie, ze firma w ktorej kupilem byla w
    likwidacji i nie mogla wystawiac faktur VAT ( firma ta zlozyla dokumenty
    likwidacyjne o czym nie wiedzialem) w/g US nie odzyskam VATu ze srodkow
    trwalych.
    Czy to mozliwe ? Sprawiedliwe jak dla mnie to to nie jest..!

    Mam nadzieje, ze nie jest to brutalna rzeczywistosc :-(

    Pozdrawiam
    Tomek.

  • 2. Data: 2002-02-28 21:29:30
    Temat: Re: Jak odzyskac VAT ?
    Od: "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl>

    Bez faktury na pewno nie odzyskasz VAT-u.

    Chyba firma była nie "w likwidacji" lecz po zlikwidowaniu?
    Nie jestem do końca pewien, ale zdaje się, że wówczas:
    - na dzień zamknięcia powinna ona zrobić remanent likwidacyjny (towary,
    środki trwałe itp) i zapłacić VAT od wartości remanentu
    - później towary objęte remanentem są zwolnione z VATu, więc kupując je
    płacisz cenę bez VATu.
    Pzdr
    Krzysztof