  • 11. Data: 2006-08-29 11:26:55
    Temat: Re: Jak najszybciej zamortyzować samochód?
    Od: Kesak <K...@k...pl.inv>

    brzoskwiinia wrote:

    > Zależy jaką współwłasnośc masz na myśli?kogo z kim?

    Matka prowadzaca DG i syn prowadzacy inna DG.

  • 12. Data: 2006-08-29 19:41:21
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    wez go w leasing jesli sie da odkrecic zakup za gotowke

    pozdrawiam
    Wasyl

  • 13. Data: 2006-08-29 19:44:47
    Od: "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <www#goldap..net>

    > wez go w leasing jesli sie da odkrecic zakup za gotowke

    NIe jest to do odkręcenia. A swoją drogą: wolę być właścicielem niż tylko
    użytkownikiem :)

  • 14. Data: 2006-08-29 20:16:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Aug 2006, Kesak wrote:

    > Wydaje mi sie ze nie tylko nabyty, ale i wprowadzony do ewidencji.

    Słusznie prawisz, wydaje Ci się ;)

    +++
    2. Œrodki trwałe, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, uznaje się za:

    1) używane - jeżeli podatnik udowodni, że
    przed ich nabyciem
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    były wykorzystywane co najmniej przez okres 6 miesięcy, lub
    +++

    To że podatnik postawił przed rozpoczęciem używania maszynę do szopy
    na dwa lata nikogo nie obchodzi, to nie metoda na "zestarzenie"
    sprzętu :)
    Zauważ że tu jest hak: trzeba udowodnić że ST był *UŻYWANY*!
    Z tego, że ktoś sprzeda nam rzecz która jest "używana w rozumieniu
    handlowym" jeszcze nie wynika że jest używana w rozumieniu PDoOF
    ani że jest używana w rozumieniu VAT.
    Przecież sprzedawca mógł być DG, która kupiła daną rzecz z przeznaczeniem
    na ST - ale jednak nie zaczął używać mimo że ją rozpakował.
    W związku z tym "u nich" nie jest ujęta w EST. Ani nigdzie indziej, poza
    ew. rejestrem VAT oraz pojawieniem się sprzedaży.
    IMVHO trzeba w takich przypadkach brać oświadczenie że rzecz była
    używana...

    pzdr, Gotfryd