  • 1. Data: 2006-08-28 12:38:10
    Temat: Jak najszybciej zamortyzować samochód?
    Od: "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <www#goldap..net>

    - samochód ciężarowy do 3,5t, z przeglądem VAT-1 (jesli istotne)
    - rok produkcji 1997
    - kupiony przeze mnie w tym miesiacu
    - mieszkam w gminie o bardzo wysokim bezrobociu (ponoć to kiedyś iało
    znaczenie)

    Jak najszybciej mogę go zamortyzować? Co prawda to temat dla mojej ksiegowej
    i wiem, że ona chciała to na 5 lat, ale mi zalezy na szybszej amortyzacji. I
    chciałbym z nią podyskutować na ten temat.

  • 2. Data: 2006-08-28 12:56:34
    Temat: Re: Jak najszybciej zamortyzować samochód?
    Od: "brzoskwiinia" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <www#goldap..net> napisał w
    wiadomości news:44f2e381$1@news.vogel.pl...
> [...]
    > ksiegowej i wiem, że ona chciała to na 5 lat, ale mi zalezy na szybszej
    > amortyzacji. I chciałbym z nią podyskutować na ten temat.

    witam:)
    http://firma.onet.pl/1225364,eksperci.html

    krótko mówiąc ,30 miesięcy jeśli jest nabyty jako uzywany,po 40% dwa
    pierwsze lata,20% trzeci rok ,pozdrawiam ania

  • 3. Data: 2006-08-28 13:01:48
    Od: "\\n" <...@...xy>

    Dnia 8/28/2006 2:38 PM, Użytkownik Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]
    napisał:
> [...]
    > i wiem, że ona chciała to na 5 lat, ale mi zalezy na szybszej amortyzacji. I
    > chciałbym z nią podyskutować na ten temat.

    Wskaż jej palcem art. 22j ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od
    osób fizycznych

  • 4. Data: 2006-08-28 13:12:02
    Od: "\\n" <...@...xy>

    Dnia 8/28/2006 2:56 PM, Użytkownik brzoskwiinia napisał:

    > http://firma.onet.pl/1225364,eksperci.html
    >
    > krótko mówiąc ,30 miesięcy jeśli jest nabyty jako uzywany,po 40% dwa
    > pierwsze lata,20% trzeci rok ,pozdrawiam ania

    eeeeee?? Jeśli przyjmie go dzisiaj to też będzie 40%?

  • 5. Data: 2006-08-28 13:26:22
    Od: "brzoskwiinia" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "\n" <...@...xy> napisał w wiadomości
    > Dnia 8/28/2006 2:56 PM, Użytkownik brzoskwiinia napisał:

    > eeeeee?? Jeśli przyjmie go dzisiaj to też będzie 40%?

    Sorry ,za brak precyzji 36 miesięcy ,a nie rok kalendarzowy:)
    pozdrawiam ania

  • 6. Data: 2006-08-28 14:58:41
    Od: Kesak <K...@k...pl.inv>

    brzoskwiinia wrote:

    > witam:)
    > http://firma.onet.pl/1225364,eksperci.html
    >
    > krótko mówiąc ,30 miesięcy jeśli jest nabyty jako uzywany,

    Wydaje mi sie ze nie tylko nabyty, ale i wprowadzony do ewidencji.
    Co z takim przypadkiem: dwie osoby kupuja nowy samochod (wspowlasnosc),
    jedna go uzywa powyzej 6 mcy, a potem druga wciaga do EST. Moze wtedy
    amortyzowac 40% swoja czesc (czyli 20% wartosci auta rocznie?)

  • 7. Data: 2006-08-28 15:07:58
    Od: "brzoskwiinia" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "Kesak" <K...@k...pl.inv> napisał w wiadomości

> [...]
    > jedna go uzywa powyzej 6 mcy, a potem druga wciaga do EST. Moze wtedy
    > amortyzowac 40% swoja czesc (czyli 20% wartosci auta rocznie?)

    Zależy jaką współwłasnośc masz na myśli?kogo z kim?
    pozdrawiam ania

  • 8. Data: 2006-08-28 15:54:52
    Od: "Tomek O" <k...@k...chip.pl>

> [...]
    > ksiegowej i wiem, że ona chciała to na 5 lat, ale mi zalezy na szybszej
    > amortyzacji. I chciałbym z nią podyskutować na ten temat.

    Wydaje mi się że jeżeli przewidywany okres używania jest krótszy niż rok to
    jednorazowo w koszty - bez amortyzacji. Chyba szybciej się nie da ?

  • 9. Data: 2006-08-28 17:43:08
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 28-08-2006 o 17:54:52 Tomek O <k...@k...chip.pl> napisał:

    > Wydaje mi się że jeżeli przewidywany okres używania jest krótszy niż rok
    > to jednorazowo w koszty - bez amortyzacji. Chyba szybciej się nie da ?

    A potem zgrzytanie zębami jak się przeciągnie ponad 12 miesięcy?

  • 10. Data: 2006-08-28 20:33:16
    Od: "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <www#goldap..net>

    > A potem zgrzytanie zębami jak się przeciągnie ponad 12 miesięcy?

    Napewno pow. 12 miesiecy...