  • 1. Data: 2012-04-02 16:21:28
    Temat: Jak najkorzystniej przekazać nieruchomość bratankowi i jego żonie?
    Od: Erast Fandorin <f...@g...com>

    Witam,

    Darczyńca jest w posiadaniu nieruchomości od około 20 lat i chciałby
    ją przekazać bratankowi.
    W jaki sposób można to zrobić najkorzystniej z punktu widzenia
    podatków i opłat.

    W tej chwili przychodzą mi do głowy trzy możliwości.
    1 - Darowizna bezpośrednia
    2 - Dwie darowizny, najpierw darczyńca daruje nieruchomość swojemu
    bratu, a następnie ten daruje ją synowi i synowej.
    3 - Umowa kupna-sprzedaży

    Interesuje mnie jaka jest wysokość podatków i innych opłat (w tym
    notarialnych) dla darczyńcy i obdarowanego we wszystkich trzech
    przypadkach.

    A może są jeszcze jakieś możliwości?

    Pozdrawiam
    Erast

  • 2. Data: 2012-04-03 10:34:53
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@W...gazeta.pl>

    Pozyczka pod zastaw ;-))

    -----
    > W jaki sposób mozna to zrobic najkorzystniej z punktu widzenia podatków i
    oplat.

  • 3. Data: 2012-04-05 16:37:58
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

    Użytkownik "Erast Fandorin" <f...@g...com> napisał w
    wiadomości
    c.googlegroups.com...
[...]

    Najkorzystniej z punktu widzenia darczyńcy jest przekazać nieruchomość po
    swojej śmierci.
    Wcześniejsze przekazanie grozi oprócz opłat także problemami rodzinnymi.

    t-1