  • 1. Data: 2010-02-07 09:53:43
    Temat: Jak można odliczyć ZUS na KPiR?
    Od: John Smith <a...@g...com>

    Witam Grupowiczów,
    przygotowuję się do pierwszych rozliczeń z ZUS-ami i UeSem, stąd moje
    pytanie: czy składki na ZUS odliczam od przychodu, czy też wszystkie
    mogę odliczyć od należnego podatku. Czyli, czy obliczam to tak:

    (przychód - (koszty w tym składki ZUS oprócz zdrowotnej)*18/100 - 556,02
    - składka (7,75% podstawy)=danina

    czy też
    (przychód - koszty)*18/100 - 556,02 - wszystkie zapłacone składki (w tym
    zdrowotna 7,75)= podatek.

    Poza tym nurtuje mnie jeszcze jedna kwestia: konto firmowe. Podczas
    ostatniej mojej rozmowy w US pani z okienka wyjaśniła, że nie ma
    obowiązku posiadania konta bankowego, przynajmniej z ich, UeSu
    perspektywy. Ale mimo konsultacji z dwiema koleżankami nie była w stanie
    dać mi pewnej odpowiedzi. Czy ktoś mógłby wyjaśnić mi jak to wygląda, bo
    w końcu to też jakieś koszty, których warto uniknąć.
    Dodam, że z musu prowadzę jednoosobową DG, chociaż nie wiem czy to
    istotne i zbyt wielkich sum się co miesiąc nie spodziewam, więc tnę jak
    się da.
    Pozdrawiam i miłej niedzieli życzę

  • 2. Data: 2010-02-07 09:58:16
    Temat: Re: Jak można odliczyć ZUS na KPiR?
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>

    W dniu 2010-02-07 10:53, John Smith pisze:

> [...]
    > dać mi pewnej odpowiedzi. Czy ktoś mógłby wyjaśnić mi jak to wygląda, bo
    > w końcu to też jakieś koszty, których warto uniknąć.

    To nie muszą być koszty - sporo banków oferuje darmowe konto do DG. Z
    pamięci - mBank, Alior, VWBank

    --
    Paweł Muszyński
    Skateshop http://sklep.e-street.pl

  • 3. Data: 2010-02-07 10:03:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Paweł Muszyński pisze:

    > To nie muszą być koszty - sporo banków oferuje darmowe konto do DG. Z
    > pamięci - mBank, Alior, VWBank

    mBank jest darmowy tylko pod warunkiem, że posiadanych tam pieniędzy
    nigdy na oczy nie zobaczysz (płatne przelewy i wypłaty).

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2010-02-07 10:16:10
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    John Smith w <news:hkm2j7$k90$1@news.task.gda.pl>:

> [...]
    > mogę odliczyć od należnego podatku. Czyli, czy obliczam to tak:

    > (przychód - (koszty w tym składki ZUS oprócz zdrowotnej)*18/100 - 556,02

    Mniej więcej by pasowało, tylko nawiasy się nie domykają ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2010-02-07 11:22:57
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "John Smith" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    > (przychód - (koszty w tym składki ZUS oprócz zdrowotnej)*18/100 - 556,02 -
    > składka (7,75% podstawy)=danina

    Tak. Przy czym skladki na Fundusz Pracy wpisujez w koszty (normalnie w KPiR,
    tak jak inne koszty) a skladki ubezpieczenia spolecznego mozesz albo tez tak
    samo wpisac w koszty, albo wpisac pozniej w odpowiednia rubryke formularza
    PIT-36 gdzie sie odejmia i oblicza wg Twego wzoru

    > czy też
    > (przychód - koszty)*18/100 - 556,02 - wszystkie zapłacone składki (w tym
    > zdrowotna 7,75)= podatek.

    A tak nie mozna.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2010-02-07 11:26:03
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > mBank jest darmowy tylko pod warunkiem, że posiadanych tam pieniędzy
    > nigdy na oczy nie zobaczysz (płatne przelewy i wypłaty).

    Jesli ktos nie otrzymuje na konto kasy od kontrahentow to moze sobie zasilac
    konto firmowe z osobistego (za darmo) tylko kasa potrzebna na przelew do
    ZUS-u czy US-u.
    A jak otrzymuje to co jakis czas sobie robic przelew na osobiste (1 zl) i z
    osobistego juz wyplacac i konsumowac (lub inwestowac)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2010-02-07 14:27:26
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł Muszyński" <p...@b...wytnijto.org> napisał w
    wiadomości news:hkm2rs$obo$1@inews.gazeta.pl...

    > To nie muszą być koszty - sporo banków oferuje darmowe konto do DG. Z
    > pamięci - mBank, Alior, VWBank

    fajne jest w meritum bank, ale jezeli sie z karty debetowej nie korzysta

  • 8. Data: 2010-02-07 14:28:32
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł Muszyński" <p...@b...wytnijto.org> napisał w
    wiadomości news:hkm2rs$obo$1@inews.gazeta.pl...

    > To nie muszą być koszty - sporo banków oferuje darmowe konto do DG. Z
    > pamięci - mBank, Alior, VWBank

    mBank jest jednym z znajdrozszych bankow jezeliu sie przyjmuje wiele
    przelewow i sie chce z tej kasy w miesiacu na biezaco korzystac

  • 9. Data: 2010-02-08 08:06:48
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>

    W dniu 2010-02-07 15:28, wspolna-flaszka.pl pisze:

> [...]
    >

    > mBank jest jednym z znajdrozszych bankow jezeliu sie przyjmuje wiele
    > przelewow i sie chce z tej kasy w miesiacu na biezaco korzystac

    Ale twórca tego wątku pisał o symbolicznym wykorzystaniu.