  • 11. Data: 2002-08-27 15:55:17
    Temat: Re: Jak kupic najkorzystniej samochod ?
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

    > (...)
    > >

    > a czemu to leasing taki straszny? gdzie minusy?
    > mnie bardzo skusil tym, ze 45% mozna od razu sobie wrzucic w koszta, a nie
    > czekac 6 lat (czy tam 3) z amortyzacją.
    > Czy faktycznie w przypadku kradziezy nie dostajesz ani grosza(lub drugiego
    > samochodu)? cos mi sie to wydaje niemozliwe

    Jak juz pisalem lizinhg podobny do kredytu na auto :( jest do bani m.in. z
    powodu kradziezy !!!
    jesli ukradnal ci auto nie dostajesz ani grosza ! Cala sume z ubezpieczenia
    zabiera Bank gdyz na niego jest wypisane AC !!!
    Tlumacz to faktem iz zabieraja te pieniadze na ktore bylo ubezpieczone auto
    (np nowe auto 45000 po roku juz 15000) i oddaja je firmie ktora sprzedala
    nam samochod czyli np. salonowi AUDI :) a to ze auto po roku splacania i
    wpakowanie w nie 25000 zl (wstepna wplata + raty) ma dla ciebie wieksza
    wartos niz dla nich nikogo nie obchodzi ...
    tez ropatrywalem niedawno zakup auta na firme (DG) i nie wszedl w gre ani
    kredyt na auto ani lizing tylko i wylacznie prywatny kredyt w ROR !!!

    jesli chodzi o odliczenia to o VAT caly mozesz wystapic od razu i zwroca ci
    w ciagu 30 dni albo 60 czy jakos tak :) + oczywiscie przysla ci kontrole
    ponoc od razu ... jesli masz papiery oki to nie ma problemu ... dodatkowo co
    miesiac amortyzyjesz bryczke odzyskujac kolejny podatek ... oplaca sie tak
    czy siak :)

    AndY

  • 12. Data: 2002-08-27 19:35:42
    Od: "John Doe" <J...@d...com>

    "AndY" <a...@w...pl> wrote in message news:akg7as$dq6$1@news.tpi.pl...

> [...]
    > jesli ukradnal ci auto nie dostajesz ani grosza ! Cala sume z
    ubezpieczenia
    > zabiera Bank gdyz na niego jest wypisane AC !!!

    no nie zupelnie tak jest w przypadku leasingu...
    z tego co sie dowiadywalem w EFL, to w przypadku kradziezy auta, dostajesz
    poprostu nowe.
    jak na razie to leasing wydaje mi sie BARDZO korzystny i wlasnie w nastepnym
    miesiacu tak raczej kupie auto :)

    Tom

  • 13. Data: 2002-08-27 20:59:23
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "John Doe" <J...@d...com> napisał w wiadomości
    > jak na razie to leasing wydaje mi sie BARDZO korzystny i wlasnie w
    nastepnym
    > miesiacu tak raczej kupie auto :)

    W moim mniemaniu leasing ma sens jedynie dla dużych spółek, wykazujących
    coroczny zysk.
    Sporo ludzi z tego korzysta, więc to musi być opłacalne.
    Każdy ma jednak swoją specyfikę działalności, wykazywany dochód,
    Mi ani AndY się nie opłaca, ale Tobie może.

  • 14. Data: 2002-08-28 19:43:23
    Od: "Piotr Wypych" <c...@c...atomnet.pl>

    > interesuje mnie kwestia kupna samochodu na firme i nie wiem jak bedzie
    > najkorzystniej...
    > Co radzicie...?
    > Jaka forma...?
    > Leasing..., zwykle raty czy jeszcze inny sposob...?

    Moja rada: kup na zaprzyjaźnioną firmę i odkup po min 6 miesiącach (ale
    lepiej po 10-12) jako używany, wtedy można 2 razy szybciej zamortyzować.

    > Chcialbym jak najwiecej skorzystac - zwrot vat-u i koszty eksploatacji...
    > Nie znam sie na tym ale z tego co sie orientuje to vat zwracaja gdy jest
    > homolagacja a ta ponoc od tego roku tylko na samochody typu kombi...

    Aby odliczyć VAT musi być homologacja już w skelpie. Większość 3-5
    drzwiowych ma. Wada: kratka i tylko homologacja na 2-4 miejsca, i trochę
    innych szykan (przejścia graniczne, opłaty na autostradach itp).

    Piotr Wypych

  • 15. Data: 2002-08-30 15:43:09
    Od: "plemek" <p...@i...pl>

    > Swoja droga to rzeczywiscie smieszne bylo gdy widzialem "malucha" czy
    > "matiza" z homologacja na ciezarowy...:))

    matiza jeszcze rozumiem ale maluch z kratką?!
    jak technicznie dostać się do część za kratką bez tylnych drzwi i
    otwieranego tyłu?

  • 16. Data: 2002-09-01 14:10:45
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Użytkownik "plemek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    > matiza jeszcze rozumiem ale maluch z kratką?!
    > jak technicznie dostać się do część za kratką bez tylnych drzwi i
    > otwieranego tyłu?

    A co to kogo obchodzi?Masz homologację to jest ciężarówka i tyle.A czy
    kombi z kratką to nie durnota?Chcesz coś dłuższego włożyć to się nie
    da,bo kratka wadzi.
    Jacek

    --
    Jeśli chcesz coś do mnie napisać to usuń słowo spam z adresu

    Małżeństwo jest główną przyczyną rozwodów.

  • 17. Data: 2002-09-02 17:41:41
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

    > A co to kogo obchodzi?Masz homologację to jest ciężarówka i tyle.A czy
    > kombi z kratką to nie durnota?Chcesz coś dłuższego włożyć to się nie
    > da,bo kratka wadzi.
    > Jacek

    Zapewniam ze nie kupi sie juz malucha z fabryczna homologacja ciezarowa ...

    AndY