  • 1. Data: 2007-02-16 10:38:11
    Temat: Jaką formę opodatkowania wybrać ?
    Od: "jaco" <m...@g...pl>

    Witam,
    Zamierzam otworzyć firmę informatyczną, która sprzedaje w sieci (sklep
    internetowy) własne oprogramowanie.
    Przychód:
    50% sprzedaż online (automatycznie kup-pobierz) własnych programów (dla os.
    fizycznych) w cenach 10-30 zł
    - klienci nie potrzebuja na to f-r
    30% tworzenie stron www
    20% usługi serwisowe - naprawa sprzętu komputerowego
    razem przychód 2000-4000 miesięcznie

    Koszty:
    telefony
    miejsce na serwerze
    mat. eksploatacyjne.
    biuro mam w domu
    razem ok. 300 zł / miesiąc
    +ZUS (296 zł ) i pracownik 1/4 etatu

    Jaką formę przyjąć ?

    m.
    PS. Myślę o VAT ale to pomniejszy mój przychód ze sprzedaży własnego
    oprogramowania , z drugiej strony mogę wystawiać wówczas f-ry na strony
    www...

  • 2. Data: 2007-02-17 11:17:23
    Temat: Re: Jaką formę opodatkowania wybrać ?
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    Użytkownik "jaco" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Jaką formę przyjąć ?

    Ja bym standardowo, czyli na zasadach ogólnych.

    > m.
    > PS. Myślę o VAT ale to pomniejszy mój przychód ze sprzedaży własnego
    > oprogramowania , z drugiej strony mogę wystawiać wówczas f-ry na
    > strony www...

    Jesli chcesz sprzedawać ludkom, do tego przez net to i tak potrzebujesz
    kasę fiskalną... więc vat tak czy tak.

    --
    Rafał - Tarnów
    rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl

  • 3. Data: 2007-02-17 11:34:15
    Temat: Re: Jak? form? opodatkowania wybraae ?
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 17-02-2007 o 12:17:23 Rafal... <r...@i...arpa> napisał(a):

    > Jesli chcesz sprzedawać ludkom, do tego przez net to i tak potrzebujesz
    > kasę fiskalną... więc vat tak czy tak.

    Hmm, ZTCW kasa fiskalna i VAT mają częśc wspólną ale nie zachodzi
    tożsamość kf <=> VAT
    bo mozliwe sa wszytskie 4 warianty?

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne

  • 4. Data: 2007-02-17 11:45:26
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Hmm, ZTCW kasa fiskalna i VAT mają częśc wspólną ale nie zachodzi
    > tożsamość kf <=> VAT
    > bo mozliwe sa wszytskie 4 warianty?

    Pewnie możliwe, ale przepisy są pokręcone, jak się na nich nie znam.
    Można chyba nie byc vatowcem, a mieć kasę... pokręcone IMO ;-) Tyle, ze
    moim zdaniem przedpiścy najbardziej będzie się opłacało KPiR, VAT i
    kasa, przynajmniej jest baza pod dalszy rozwój.

  • 5. Data: 2007-02-17 14:27:39
    Temat: Re: Jak? forme opodatkowania wybraa ?
    Od: "jaco" <m...@g...pl>

> [...]
    > zdaniem przedpiścy najbardziej będzie się opłacało KPiR, VAT i kasa,
    > przynajmniej jest baza pod dalszy rozwój.

    VAT zabierze mi 22% gdzyż sam tworze oprogramowanie więc nikt mi go nie
    zwróci.
    Z drugiej strony chcąc zrobić www każdy oczekuje faktury VAT...
    Macie racje, Vat jest podwaliną do dalszego rozwoju.

    m.

  • 6. Data: 2007-02-17 14:52:12
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 17-02-2007 o 15:27:39 jaco <m...@g...pl> napisał(a):

    > VAT zabierze mi 22% gdzy? sam tworze oprogramowanie wi?c nikt mi go nie
    > zwróci.

    Dla firm-vatowców robisz te strony?

  • 7. Data: 2007-02-17 17:48:59
    Od: "jaco" <m...@g...pl>

    > Dla firm-vatowców robisz te strony?

    Największe zyski 60-80% będę czerpał ze sprzedaży oprogramowana dla osób
    fizycznych.
    Pozostała częśc to strony www dla podmiotów.

    m.

  • 8. Data: 2007-02-17 18:04:24
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 17-02-2007 o 18:48:59 jaco <m...@g...pl> napisał(a):

    > Najwi?ksze zyski 60-80% b?d? czerpa? ze sprzeda?y oprogramowana dla osób
    > fizycznych.
    > Pozosta?a cz??c to strony www dla podmiotów.

    No to nie zostawaj VATowcem na razie.

    Odnośnie tego:

    > Z drugiej strony chcąc zrobić www każdy oczekuje faktury VAT...
    > Macie racje, Vat jest podwaliną do dalszego rozwoju.

    Raczej nie faktury VAT oczekują tylko ogólnie faktury(czyli rachunku, jak
    to w innym wątku się nauczyłem).

    Paradoksalnie ja, jako VATowiec, wolę dostać zwyły rachunek, gdyż mam
    sprzedaż
    niepodlegającą opodatkowaniu VAT w kraju, więc muszę czekać na zwroty
    zapłaconego
    VATu wspomagając budżet pożyczką oprocentowaną na 0%.

    pozdr

  • 9. Data: 2007-02-18 07:42:08
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]

    > to w innym wątku się nauczyłem).
    >
    > Paradoksalnie ja, jako VATowiec, wolę dostać zwyły rachunek

    Mam dokładnie tak samo.
    Powód - dużo VAT na górce, o zwrot wolę nie występować. ;-)