  • 21. Data: 2009-05-26 16:51:50
    Temat: Re: Jak dokonać bezpodatkowej darowizny dziecku?
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Można założyc dziecku książeczkę, da się.
    JaC

    -----

  • 22. Data: 2009-05-26 18:00:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ąćęłńóśźż wrote:
    > Jeszcze jeden świstak się odezwał, jak zwykle zresztą...
    > JaC
    >

    > -----

    Jasne osesek pojdzie i ze smoczkiem w gebie wysepla ze przyszedl
    zaplacic podatek.
    Czy ja cos napisalem na temat z jakich pieniedzy?
    Pytanie bylo przez kogo, a nie z czego.

  • 23. Data: 2009-05-27 07:50:06
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Fystalcy se fitus pise tu na glupe.
    JaC

    -----

  • 24. Data: 2009-05-27 11:43:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 May 2009, ąćęłńóśźż wrote:

    > Można założyc dziecku książeczkę, da się.

    Ale to chyba jednak nie będzie "przelew na konto".

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2009-05-27 11:51:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 May 2009, Michal Jankowski wrote:

    > W ogole dziwi mnie, ze nie umiem znalezc nic na ten temat - w koncu
    > darowizny to ludzie raczej daja bez chwalenia sie urzedom i problem z
    > glowy, ale spadki dla kilkuletnich dzieci musza sie nie tak rzadko
    > zdarzac i jakis tryb postepowania w praktyce musi istniec.

    Część rzeczy była jasna - w przypadku nieruchomości, bo idą przez
    notariusza, część się wyjaśniła po drodze, w przypadku darowizny
    notarialnej znaczy, jak było za czasów "przed zwolnieniem" dla
    darowizn pieniężnych (znaczy kto i z jakich pieniędzy miał zapłacić
    podatek) pewnie nikomu nie będzie się chciało dochodzić :),
    a jak chodzi o samo rozporządzanie pieniędzmi "dla dziecka"
    to widzę poważny problem dla opiekuna - nie bez powodu wspomniałem
    o Banku Staropolskim, dowodem na to że bankructwo nawet niemałego
    banku to nie teoria.
    Dziecko dostało pół miliona, opiekun wpłacił do banku, dziecko
    dorasta i chce tych pieniędzy...

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2009-05-27 11:57:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 May 2009, ąćęłńóśźż wrote:

    > Jeszcze jeden świstak się odezwał, jak zwykle zresztą...
    > JaC
    > -----

    Czekaj, JaC, a to 98. KRiO skreślili?

    Pytaniem jest czy istnieją regulacje odrębne w podatkach.

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2009-05-27 14:12:40
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 27 May 2009 13:57:57 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Czekaj, JaC, a to 98. KRiO skreślili?
    >
    > Pytaniem jest czy istnieją regulacje odrębne w podatkach.

    Nie, ale....

    1. Nie ma żadnych podstaw żeby opiekunowie płacili ze swojego majątku.
    Witek zapomniał napisać z jakich środków mają to zapłacić.

    2. Istnieje art. 101 § 3 i sądy zazwyczaj uznają, że każda operacja
    przekraczająca średnią (albo minimalną - zależnie od humoru sędziego)
    pensję się na to łapie. Muszę przyznać, że nigdy nie spotkałem się z
    orzeczeniami czy dotyczy to także podatku. Ale dlaczego nie?

    Jeśli chodzi o resztę dyskusji, to z tego co mi wiadomo nieuznaje się za
    przekroczenie zwykłego zarządu np. wpłaty pieniędzy do banku na rachunek
    dziecka, czy wypłaty z rachunku. Zerwanie przed terminem lokaty
    terminowej już taki zarząd przekracza.

  • 28. Data: 2009-05-27 14:56:07
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Będzie: po założeniu książeczki otrzymujesz normalny numer IBAN i wtedy możesz
    przelewać nań do woli (no pewnie z poprawką na pranie), zresztą już "za komuny" można
    było przelewać na książeczki (wówczas głównie PKO).
    JaC

    -----

  • 29. Data: 2009-05-27 14:56:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    jureq wrote:

    > Nie, ale....
    >
    > 1. Nie ma żadnych podstaw żeby opiekunowie płacili ze swojego majątku.
    > Witek zapomniał napisać z jakich środków mają to zapłacić.

    Nie bylo takiego pytania. Pytanie bylo kto ma to zrobic. I maja to
    zrobic opiekunowie prawni. Z czego maja zaplacic i jak to zrobic to inna
    bajka.

  • 30. Data: 2009-05-27 14:57:26
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    A jakie były wtedy gwarancje, a jakie sa obecnie?
    JaC

    -----