  • 1. Data: 2004-02-17 11:53:56
    Temat: Re: Import usług a turystyka wyjazdowa
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik Samotnik napisał:
    > Czy ktoś ma pomysł, dlaczego turystykę wyjazdową zaklasyfikowano w ustawie
    > o VAT explicite jako import usług? Akurat od niej nie trzeba naliczać VATu,
    > ale jakiś powód musi istnieć, tylko jaki?

    A dlaczego nie trzeba?

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net

  • 2. Data: 2004-02-17 11:57:05
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <c0svd2$r56$1@news.onet.pl>, /slawek wrote:

    > A dlaczego nie trzeba?

    Widzę, że przeczytałeś posta, zanim go anulowałem. A anulowałem, bo
    doczytałem się rzeczy odwrotnej, wręcz przerażającej - od turystyki
    wyjazdowej TRZEBA naliczyć VAT, ale nie wolno go odliczyć!!! Czy to
    oznacza, że turystyka wyjazdowa jest opodatkowana VATem mimo wykonywania
    jej poza granicą Polski?!
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2004-02-17 12:57:44
    Od: /slawek <w...@W...pl>

> [...]
    > wyjazdowej TRZEBA naliczyć VAT, ale nie wolno go odliczyć!!! Czy to
    > oznacza, że turystyka wyjazdowa jest opodatkowana VATem mimo wykonywania

    Na to wygląda. W tej chwili nie jestem na bieżąco, ale kilka lat temu
    "walczyłem" z tym tematem. Wtedy było tak, że jak kupowało się
    zagraniczną wycieczkę w biurze podróży to płaciło się przeważnie w
    całości zagranicznemu operatorowi. Polski pośrednik od klienta nic nie
    brał. Przypuszczam, że był to efekt właśnie tych zapisów - gdyby polskie
    biuro (oddział biura zagranicznego) kupowało usługi za granicą a potem
    odsprzedawało całość polskiemu klientowi to podatek należny od importu
    trzeba było naliczyć i nie można go odliczyć a jednocześnie swoją drogą
    podatek należny od klienta.

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net

  • 4. Data: 2004-02-17 13:02:41
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <c0t34l$ek9$1@news.onet.pl>, /slawek wrote:

> [...]
    > odsprzedawało całość polskiemu klientowi to podatek należny od importu
    > trzeba było naliczyć i nie można go odliczyć a jednocześnie swoją drogą

    Dalsze śledztwo wykazuje, że zdecydowanie mam rację. Co gorsza, nowa ustawa
    o VAT przewiduje 22% VATu na turystykę. Wszelkie zorganizowane wyjazdy
    zagraniczne szlag trafi, jako że nie ma tam za wiele VATu do odliczenia.
    --
    Samotnik

  • 5. Data: 2004-02-17 21:58:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Feb 2004, Samotnik wrote:
    [...]
    >+ o VAT przewiduje 22% VATu na turystykę. Wszelkie zorganizowane wyjazdy
    >+ zagraniczne szlag trafi,

    Tak. Nie. Inaczej :)
    Takie opinie już gdzieś widziałem (GP ?)
    Skutek może być zgodny z oczekiwaniami: za pomocą podatków steruje
    się zachowaniami podatników. I jak rząd BARDZO CHCE żeby kto może
    wyniósł się za granicę... to istnieją podejrzenia że mu się uda.
    Nie sądzę żeby wyjazdów nie było: pewnie FIRMY je bedą organizować
    za granicą :] Jeździć będą Polacy, a podatki zgarną służby fiskalne
    zaprzyjaźnionych państw Uni...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-02-17 23:36:09
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <P...@A...portezja
    n.zabrze.pl>, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > Nie sądzę żeby wyjazdów nie było: pewnie FIRMY je bedą organizować
    > za granicą :] Jeździć będą Polacy, a podatki zgarną służby fiskalne

    Jest jeden kruczek - w projekcie nowej ustawy jest 0% od turystyki poza EU
    i 22% od 10% przychodu (czy jakoś tak, w każdym razie VAT jest) od
    turystyki w ramach EU. No to teraz Chorwacja wyskoczy na top, kosztem
    różnych Włoch, Grecji i innych Hiszpanii.

    Niespecjalnie rozumiem cel takiej konstrukcji, ale popatrz:
    http://www.jaroslaw.pl/cms_tourist/tour18.php
    --
    Samotnik