  • 1. Data: 2008-07-28 18:11:34
    Temat: Grupowa wygrana w Totka ;-)
    Od: Sierp <s...@n...net>

    A taki troszke rozluzniający temat "na fali" ;-)

    Pewnie często się zdarza, ze kilka osób "zrzuca" się na los lotka, i razem
    ze wspolnej puli kupuje kupon. Czasem slychac o tym, jak to w USA czy Niemczech
    takie grupy wygrywaly pieniadze.
    Zastanawia mnie sytuacja prawna takiej wygranej.
    W regulaminie lotka
    http://serwis5.lotto.pl/files/183/470ccc4bd780b/Regu
    lamin%20Duzy%20Lotek.pdf
    jest tylko informacja o grającym - a co jezeli jest to grupa grających?

    Wiadomo, ze od wygranej placi sie 10% podatku, natomiast co jeszcze?
    Grupa ludzi wysyla pewnie swojego przedstawiciela po wygraną (bo
    jak sadze nie moga pojsc w 20stu, a zreszta nie maja wspolnej osobowosci
    prawnej...), ale jak znam zycie, zaraz sie okaze,
    ze osoba ktora odbierze pieniadze musi zaplacic jakis podatek od
    darowizny, przekazujac pieniadze pozostalym z grupy?
    (jak wysoki to bedzie podatek?)

    Mozna to sensownie rozwiazac, bez jakiegos rejestrowania stowarzyszenia
    czy czegos? ;-)

    Sierp

    PS. Tak, chcialbym miec takie problemy takze w praktyce ;-)

  • 2. Data: 2008-07-28 18:20:01
    Temat: Re: Grupowa wygrana w Totka ;-)
    Od: KsZZysiek <k...@n...tlen.pl>

    > jest tylko informacja o grającym - a co jezeli jest to grupa grających?
    [..]
    > Mozna to sensownie rozwiazac, bez jakiegos rejestrowania stowarzyszenia
    > czy czegos? ;-)

    Jak dla mnie to wystarczyłaby ogólna pisemna umowa oparta na podstawach
    z KC. W praktyce na gębę to nie ma szans czegokolwiek utargować. Sąd
    może im dać wiarę lub nie. Całą kasę weźmie osoba, która jest w
    posiadaniu kuponu, a potem reszta może się z nim procesować.

    Ale ja jak zwykle nie mam racji.

    --
    Krzysiek, Kraków

  • 3. Data: 2008-07-28 18:48:59
    Od: "Arturro" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Sierp" <s...@n...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy czegos? ;-)
    >
    > Sierp
    >
    > PS. Tak, chcialbym miec takie problemy takze w praktyce ;-)

    Witaj b3d :)
    Gdzies czytalem na ten temat.
    Wszyscy skladkowicze ida do oddzialu lotto i zglaszaja wspolna wygrana,
    czyli stwierdzaja wspolna wlasnosc do kuponu.
    Brzmi sensownie, nawet z punktu widzenia KC, a w regulaminie nie doczytalem
    sie inaczej.

    Pozdrawiam
    Arturro

  • 4. Data: 2008-07-28 18:58:12
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    On 28 Lip, 20:11, Sierp <s...@n...net> wrote:

    > Wiadomo, ze od wygranej placi sie 10% podatku, natomiast co jeszcze?

    czemu tylko 10 % ? ja sądzę że 40 % bo to 3 próg podatkowy

  • 5. Data: 2008-07-28 19:02:43
    Od: "Arturro" <a...@o...pl>

    Użytkownik "piotrliwszic" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 28 Lip, 20:11, Sierp <s...@n...net> wrote:

    > Wiadomo, ze od wygranej placi sie 10% podatku, natomiast co jeszcze?

    czemu tylko 10 % ? ja sądzę że 40 % bo to 3 próg podatkowy
    ---------------------------------
    Co za ignorancja, brak podstawowej wiedzy a odzywac sie mosi!!!!!!!!!!!!!
    Przykre :(
    A.

  • 6. Data: 2008-07-28 19:40:13
    Od: KsZZysiek <k...@n...tlen.pl>

    > Co za ignorancja, brak podstawowej wiedzy a odzywac sie mosi!!!!!!!!!!!!!
    > Przykre :(

    Tak samo jak ty jestes ignorantem z technik cytowania postów :)
    A napisać mosiales ...

    --
    Krzysiek, Kraków

  • 7. Data: 2008-07-28 20:11:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello KsZZysiek,

    Monday, July 28, 2008, 9:40:13 PM, you wrote:

    > Tak samo jak ty jestes ignorantem z technik cytowania postów :)
    > A napisać mosiales ...

    Musi Mosiek skoro mosiał...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 8. Data: 2008-07-28 20:14:18
    Od: "Arturro" <a...@o...pl>

    Użytkownik "KsZZysiek" <k...@n...tlen.pl> napisał w wiadomości

    > Tak samo jak ty jestes ignorantem z technik cytowania postów :)
    > A napisać mosiales ...
    >
    > --
    > Krzysiek, Kraków
    Technik cytowania postow?
    Przeczytaj sam siebie, zanim kogos skrytykujesz.
    Raz uzywasz polskich znakow raz nie, laicyzm czy brak konsekwencji.
    Ja zrobilem blad w przyplywie nadwrazliwosci i wiem o tym, a Ty?
    A.

  • 9. Data: 2008-07-29 08:43:19
    Od: Sierp <s...@n...net>

    Arturro pisze:
> [...]
    > czyli stwierdzaja wspolna wlasnosc do kuponu.
    > Brzmi sensownie, nawet z punktu widzenia KC, a w regulaminie nie doczytalem

    a nie trzeba jakiejs umowy spisywac i gdzies ja rejestrowac?
    no bo co jezeli pani w okienku powie "nie"? :) na co sie powolam? :)
    (wiem, duzych wygranych przy okienku sie nie odbiera, ale tak tylko pokazuje przez
    analogie :)

    Sierp

  • 10. Data: 2008-07-29 10:00:02
    Od: "Arturro" <a...@o...pl>

> [...]
    > no bo co jezeli pani w okienku powie "nie"? :) na co sie powolam? :)
    > (wiem, duzych wygranych przy okienku sie nie odbiera, ale tak tylko

    Pani w okienku zawsze moze tak odpowiedziec, chocby - z braku wiedzy
    prawniczej.
    Jezeli wszyscy na pismie bezposrednio w oddziale lotto, np. przed
    dyrektorem - stwierdza wspolna wlasnosc do kuponu, totalizator bedzie musial
    wam wyplacic w czesciach przez was wskazanych. Zawsze moze sie okazac, ze
    nawet dyrektor nie zna prawa i bedzie potrzebowal konsultacji, coz takie
    zycie, nie wszyscy musimy sie na wszystkim znac...

    A oto cytat z ustawy na, ktory mozesz sie powolac:
    USTAWA z dnia 23 kwietnia 1964 r. KODEKS CYWILNY (Dz. U. z dnia 18 maja 1964
    r.)
    Art. 65. § 1. Oświadczenie woli należy tak tłumaczyć, jak tego wymagają ze
    względu na okoliczności, w których złożone zostało, zasady współżycia
    społecznego oraz ustalone zwyczaje.
    § 2. W umowach należy raczej badać, jaki był zgodny zamiar stron i cel
    umowy, aniżeli opierać się na jej dosłownym brzmieniu.
    Art. 66. § 1. Oświadczenie drugiej stronie woli zawarcia umowy stanowi
    ofertę, jeżeli określa istotne postanowienia tej umowy.
    § 2. Jeżeli oferent nie oznaczył w ofercie terminu, w ciągu którego
    oczekiwać będzie odpowiedzi, oferta złożona w obecności drugiej strony albo
    za pomocą środka bezpośredniego porozumiewania się na odległość przestaje
    wiązać, gdy nie zostanie przyjęta niezwłocznie; złożona w inny sposób
    przestaje wiązać z upływem czasu, w którym składający ofertę mógł w zwykłym
    toku czynności otrzymać odpowiedź wysłaną bez nieuzasadnionego opóźnienia.