  • 11. Data: 2006-04-23 11:16:05
    Temat: Re: Gospodarny ZUS wydal 26 milionow zlotych...
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Hikikomori,

    Sunday, April 23, 2006, 1:14:11 PM, you wrote:

    > Zeby cie zadowolic, zatrudnimy drugie tyle rak do pracy - zwyklych
    > szarych wyrobniko, ktorych przeszkoli sie w tydzien.

    Podwoisz koszty - dobijasz do 60 milionów już...

    > Placic im sie bedzi emniej niz referentowi, powiedzmy miinimalna
    > krajowa. Ztworzy 2-osobowe zespoly i dokupi sprzetu skanujacego.
    > Operacja bedzie drozsza niecale 2 razy.

    Drobiazg.

    > A ludzie pracujacy przy lini produkcyjnej.
    > Po za tym w twoim rozumowaniu jest luka - juz pokazuje jaka: mam
    > drukarke, drukarka drukuje 28 stron na minute. Czy znaczy to, ze co dwie
    > sekundy podajej jej czysta kartke?

    Drukarka drukuje na znormalizowanym, _nowym_ papierze. Nie na starych
    kartkach o różnym formacie.

    > Czy uwazasz, ze pracownicy, ktorzy beda pracowac w archiwum, ktore ZUS
    > stworzyl beda to robic za fdarmo? Tez nie. Wiec mozna po obu stronach
    > dodac, albo po obu stronach nie dodawac. Myslisz ze te 26 mln to
    > wszystko? Przeicez koszt utrzymywania bedzie znacznie wiekszy.

    Koszt utrzymania _każdego_ archiwum jest wysoki.

    > No i?

    1000/200 = 5 - masz problem z najbanalniejszą arytmetyką?

    > Sugerujesz, ze pracownicy archiwum nie beda miec urlopow, macierzynskich
    > i beda pracowac 24/24 7/7 caly rok?
    > Ale nie mam ton papieru, systemow przeciwpozarowych,

    Archiwum w komputerach i na nośnikach trwałych bez systemu p-poż? Jaja
    sobie robisz.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2006-04-23 11:35:47
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Podwoisz koszty - dobijasz do 60 milionów już...

    Ekhm, podwajam z moich wyliczonych 12 milionow na 24.

    > Drobiazg.

    Wiesz, drobiazg. Bo dalej bedzi etansza od tego co juz wydano. A do tego
    przyniesie wymierne oszczednosci przyszlosci (brak koniecznosci
    utrzymywania hektrarowych archiwow)

    > Drukarka drukuje na znormalizowanym, _nowym_ papierze. Nie na starych
    > kartkach o różnym formacie.

    Rozumiem. Twoja glowna doktryna jest postsocjalistyczny niedasizm.
    Znaczy - ja siobie nie wyobrazam, znaczy nei da sie...

    > Koszt utrzymania _każdego_ archiwum jest wysoki.

    Wiec nawet stworzneie elektronicznego archiwum jak bedzie rownie wysoki
    to bedzie mial wiecej plusow niz archiwum papierowe.

    > 1000/200 = 5 - masz problem z najbanalniejszą arytmetyką?

    No ale co wyliczyles, bo ja nie wiem?

    > Archiwum w komputerach i na nośnikach trwałych bez systemu p-poż? Jaja
    > sobie robisz.

    Wiesz... nie musze prze dpozarem chronic 15 ha magazynow ;] Jakby ci to
    powiedziec, czassy kiedy komputer zajmowal 3 pietra juz minely. Teraz
    dwa datacenter rozdzielone geograficznie przyjelyby wszystkie te dane w
    swoim skromnym malym wnetrzu.

    --

    _____________________________________________r_e_k_l
    _a_m_a______

  • 13. Data: 2006-04-23 13:44:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Hikikomori,

    Sunday, April 23, 2006, 1:35:47 PM, you wrote:

    > Ekhm, podwajam z moich wyliczonych 12 milionow na 24.

    Błędy w Twoich wyliczeniach już wykazałem.

> [...]
    > Rozumiem. Twoja glowna doktryna jest postsocjalistyczny niedasizm.
    > Znaczy - ja siobie nie wyobrazam, znaczy nei da sie...

    Skończyła się siła argumentów, zaczynają się głupie wycuieczki
    osobiste?

    > Wiec nawet stworzneie elektronicznego archiwum jak bedzie rownie wysoki
    > to bedzie mial wiecej plusow niz archiwum papierowe.

    Ale archiwum papierowego i tak się nie pozbędziesz. Czy Ci się to
    podoba czy nie - dokumenty źródłowe przechowuje się na całym świecie.
    Skanowanie dokumentów tworzy tylko i wyłącznie ich wygodniejsze kopie.
    Nic poza tym.

    > No ale co wyliczyles, bo ja nie wiem?

    Przykro mi, że gubisz się w dyskusji. Lata policzyłem.

    > Wiesz... nie musze prze dpozarem chronic 15 ha magazynow ;]

    I co jeszcze wymyslisz?

    > Jakby ci to powiedziec, czassy kiedy komputer zajmowal 3 pietra juz
    > minely. Teraz dwa datacenter rozdzielone geograficznie przyjelyby
    > wszystkie te dane w swoim skromnym malym wnetrzu.

    To już nie pudełko płyt DVD ;->

    Pokaż mi jakikolwiek duży kraj na świecie, który pozbył się
    papierowych archiwów.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 14. Data: 2006-04-23 14:04:26
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Błędy w Twoich wyliczeniach już wykazałem.

    Rownie gdybanie co i moje. Ja przedstawilem szacunek. NAgle wyskoczyles
    niewiadomo skad, ze ja licze rok jako 365 dni a przeciez roboczych jest
    dwiecie. Albo ze to 1500 to musz epomnozyc przez dwa - a skad wiesz,
    moze to 1500 to koszty pracodawcy, a referent za skanowanie dostanie na
    reke znacznie mniej?

    > Skończyła się siła argumentów, zaczynają się głupie wycuieczki
    > osobiste?

    Dlaczego glupie? Niedasizm jest praktykowany przez tych ktorzy uwazaja
    ze nie da sie, a nawet jak sie da to nie ma sensu. No to nie da si
    ezrobic tego z sensem, to zawiezmy wszystko do jednego baraku i tam
    bedziemy trzymac. Bylo jak bedzie - bo dalej nie da sie dotrzec do
    interesujacej informacji. No ale cos zrobilismy. Czyli... bez zmian -
    dlaczego? Ze wzgledu na niedasizm...

    > Ale archiwum papierowego i tak się nie pozbędziesz. Czy Ci się to
    > podoba czy nie - dokumenty źródłowe przechowuje się na całym świecie.

    Rozwiazanie lezy po stronie ustawodawcy. Niestety tam tez panuje
    niedasizm.

    > Skanowanie dokumentów tworzy tylko i wyłącznie ich wygodniejsze kopie.
    > Nic poza tym.

    j.w.

    > Przykro mi, że gubisz się w dyskusji. Lata policzyłem.

    Aha. Lata. No to zajmie dwa lata dluzej niz planowalem i co? Aha,
    niedasizm ;)

    > I co jeszcze wymyslisz?

    Nei musze poddawac obrobce chemicznej papieru, zeby nie zniknal. Zeby si
    enie rzokruszyl. Nie musze utrzymywac wilgotnosci i temperatury w
    obiekcie zbudowanym w porosyjskich barakach. Wiesz jak rozni sie
    ekonomicznie utrzymywanie warunkow w warchiwum o powierzchni tego, co
    przygotowali, a w 2 an nawet 3 datacenter? Roznica bedzi ekolosalna.

    > To już nie pudełko płyt DVD ;->

    Moze DVD nie, ale BR to juz moze. No i nie napisalem jak duze pudelko ;)

    > Pokaż mi jakikolwiek duży kraj na świecie, który pozbył się
    > papierowych archiwów.

    Znaczy - inni si enie pozbyli - niedasie!? :>

  • 15. Data: 2006-04-23 15:12:30
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Hikikomori San wrote:

    > Oswiec mnie, pokaz o czym nie wiem, gdzie sie myle i na co nei zwrocilem
    > uwage.

    Zaniżyłeś koszty utrzymania kilkakrotnie.
    Nie chce mi się tłumaczyć.

  • 16. Data: 2006-04-23 15:46:44
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    witek wrote:

    > Zaniżyłeś koszty utrzymania kilkakrotnie.

    Utrzymania czego?

    > Nie chce mi się tłumaczyć.

    No pewnie ;) Bo pewnie nie wiesz...

    A kompleks wojskowy sie utrzyma za darmo... taa...

  • 17. Data: 2006-04-23 17:30:33
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    Jeśli mogę cuś dodac .... na ZUS zawsze dodam :))))
    jako że uwielbiam zusowatą organizejszen ... człowiek długo ewoluował w
    temacie organizacji pracy ..... aż doszedł do organizacji pod nazwą ZUS ...
    i to jest szczyt .... tutaj poprostu dalej się nie da .....

    Sam se zrobiłem małe skanowane archiwum ... nie zdajecie sobie sprawy ...
    jak mi to ułatwia życie ...... nie muszę trzymać dokumentów .. oddaję
    ludziom i każę archiwizować ... zresztą przepisy też to każą robić
    pracownikowi ...

    a co najważniejsze nie mam metrów półek .....

    a pieprzony ZUS woli wydać piniondze ... moje piniondze .. na pieprzone
    archiwa .. zamiast ludiom kazać przechowywać swoje dokumenty a samemu je w
    miarę potrzeb zeskanować ....

    sposób zrobienia tego oczywiście jest prosty aczkolwiek długotrwały .... ale
    to ma sens

    ZUS nigdy nie liczył się z pieniędzmi .. przecież nikt urzędnika ZUS za
    marnotrastwo nie rozliczy .....
    więc szastają pieniędzmi i nagrody sobie wręczają :)))))))))))
    za pieprzony system informatyczny ......

    pozdrawiam
    fart

    jestem za informatyzacją ... ale z głową

  • 18. Data: 2006-04-23 19:58:37
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    fart wrote:
> [...]
    > pracownikowi ...
    >
    > a co najważniejsze nie mam metrów półek .....

    to co fantastycznie wychodzi na małą skalę i na bieżąco nie da się
    zrobić na skalę znacznie większą, więc porównujesz dwie nieporównywalne
    rzeczy.

  • 19. Data: 2006-04-23 19:59:30
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Hikikomori San wrote:

    > Utrzymania czego?

    > No pewnie ;) Bo pewnie nie wiesz...

    To akurat wiem.
    I dalej mi się nie chce wyliczać kosztów.

    > A kompleks wojskowy sie utrzyma za darmo... taa...

    Zdecydowanie taniej.
    Szczególnie w przypadku archiwum do którego nie zagląda się na co dzień.

  • 20. Data: 2006-04-23 20:20:32
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    witek wrote:

    > to co fantastycznie wychodzi na małą skalę i na bieżąco nie da się
    > zrobić na skalę znacznie większą, więc porównujesz dwie nieporównywalne
    > rzeczy.

    Pokazalem, jak to rozbic na problemy malej skali - czyli zgodnie z
    sztuka - i da sie, a raczej, daloby sie, gdyby nie panowal kult
    niedasizmu...