  • 1. Data: 2007-01-16 23:12:50
    Temat: Głupi kontrahent
    Od: "Adam" <t...@w...pl>

    Jest sobie firma Blue Media, która praktycznie zdominowała rynek doładowań
    telefonów na kartę przez internet.
    Przy doładowaniu można podać dane do faktury. Tak zrozbiłem.
    Na wszystkie doładowania firmowego telefonu na kartę przysyłali mi fakturę
    mailem.

    W pewnym momencie musiałem wykonać z tego telefonu dużo rozmów prywatnych.
    Nie chciałem, żeby się US przyczepił, więc postanowiłem doładować telefon z
    konta prywatnego, prowadzonego w innym banku niż firmowe.

    Jakież było moje zdziwienie, gdy i tym razem przyszła faktura z Blue Media.
    Okazało się, że mBank też z nimi współpracuje, choć nigdzie jawnie tego nie
    podawał.

    No to piszę do Blue Media, że jak to - że przecież nie płaciłem z konta
    firmowego, tylko prywatnego - w dodatku w innym banku. A oni na to, że to
    jest przypisane do nr telefonu i tyle. A jak nie chcę dostawać faktur, to
    mam wydrukować specjalny formularz rezygnacji, podpisać, podstemplować,
    przefaksować im, a oni łaskawie za 7 dni wypiszą mnie z systemu. Czujecie?

    Opieprzyłem ich i powiedziałem, że nie chcę więcej żadnych faktur, ale nie
    poskutkowało.

    Wczoraj znów doładowałem z prywatnego konta i znów przysłali mi maila z
    fakturą na firmę.
    Powiedziałem im, że jak są głupi, to będą mieli duże problemy, bo ja nie
    muszę i nie zamierzam księgować faktur, o które nie prosiłem.
    A w takiej sytuacji jeśli oni je sobie zaksięgują, to oni mogą mieć kłopoty.

    Czy mam rację? Czy coś mi grozi, jeśli nie zaksięguję tych ich gówien?
    Nawet podpisu wystawiającego nie mają, bo jako telekomunikacyjne ponoć nie
    muszą. Taki zwykły PDF na maila.

  • 2. Data: 2007-01-16 23:32:26
    Temat: Re: Głupi kontrahent
    Od: "tomek.k" <p...@...sygnaturce.nz>

    w <news:eojm5l$1kvr$1@news2.ipartners.pl>
    Adam napisal(a):

    > Powiedziałem im, że jak są głupi, to będą mieli duże problemy, bo
    > ja nie muszę i nie zamierzam księgować faktur, o które nie
    > prosiłem.

    Oczywiscie ze nie musisz ksiegowac. Ty decydujesz co uwazasz za koszt,
    a co nie.

    > A w takiej sytuacji jeśli oni je sobie zaksięgują, to
    > oni mogą mieć kłopoty.

    Dlaczego mieliby miec klopoty? Ksieguja, placa podatki...
    Problem to by mieli, gdyby *nie* zaksiegowali.

    --
    Pozdrawiam, Tomek
    email: tomek (at) krakow.home.pl

  • 3. Data: 2007-01-16 23:52:22
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "tomek.k" <p...@...sygnaturce.nz> napisał w wiadomości
    .
    > Dlaczego mieliby miec klopoty? Ksieguja, placa podatki...

    jak sprzedaż krajowa to sprzedawce nie interesuje co nabywca zrobi z fakturą,
    a tak BTW : przy handlu wewnątrz UE to czy nabywca zaksięguje fakture ma już
    duże znaczenie

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-01-17 00:03:42
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 16.01.2007 Adam <t...@w...pl> napisał/a:
> [...]
    >
    > Czy mam rację? Czy coś mi grozi, jeśli nie zaksięguję tych ich gówien?
    > Nawet podpisu wystawiającego nie mają, bo jako telekomunikacyjne ponoć nie

    No właśnie - dobrze to określiłeś - głupi kontrahent. Tyle, że nie blue
    media, tylko ten drugi.
    --
    Samotnik

  • 5. Data: 2007-01-17 00:42:25
    Temat: Re: G?upi kontrahent
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Adam <t...@w...pl> wrote:

    > Opieprzy?em ich i powiedzia?em, ?e nie chc? wi?cej ?adnych faktur, ale nie
    > poskutkowa?o.

    Skasuj emaila z faktura i juz nie masz faktury. W czym problem? Przeciez
    nie musisz jej ksiegowac jesli nie uwazasz jej za koszt.

    a.

  • 6. Data: 2007-01-17 04:42:58
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Wed, 17 Jan 2007 00:32:26 +0100, tomek.k napisał(a):

    > Oczywiscie ze nie musisz ksiegowac.

    A to nie jest takie proste ;)

    > Ty decydujesz co uwazasz za koszt, a co nie.

    Zaiste - dlatego też jako podatnik odpowada za swoje decyzje przed organami
    podatkowymi.

  • 7. Data: 2007-01-17 09:02:28
    Od: "[www.goldap.info.pl]" <w...@g...net>

    > Nawet podpisu wystawiającego nie mają, bo jako telekomunikacyjne ponoć nie
    > muszą.

    Podpisów wystawiajacego jak i nabywcy nie ma w obowiazkowych elementach
    faktury wymienionych w rozporządzeniu. Nieważne czy telekomunikacyjna czy
    taka "normalna". Podpisów po prostu nie musi być.
    Zapoznaj sie z tym rozporządzeniem Dz.U. 95 poz. 798, 2005r.

  • 8. Data: 2007-01-17 10:22:36
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Powiedziałem im, że jak s? głupi, to będ? mieli duże problemy, bo ja nie
    > muszę i nie zamierzam księgować faktur, o które nie prosiłem.
    > A w takiej sytuacji je?li oni je sobie zaksięguj?, to oni mog? mieć kłopoty.

    LOL ... a na Neste przypadkiem nie tankujesz ? :))))))))))

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl

  • 9. Data: 2007-01-17 13:10:36
    Od: "tomek.k" <p...@...sygnaturce.nz>

    w <news:zu8i5w9dresl$.1dy6nm3ttwzby.dlg@40tude.net>
    Artur napisal(a):

    > A to nie jest takie proste ;)

    Wiem, ale akurat w tym przypadku to jest proste :)

    A to przy okazji mam jeszcze pytanie, niby podobna sytuacja, ale moze
    jest jakis haczyk:

    DG,KPiR,VAT, biore samochod warty np. 50000zl w leasing (operacyjny) z
    ew. mozliwoscia wykupu na koncu za jakas smieszna kwote (np. 500zl). Po
    okresie leasingu wykupuje samochod, dostaje na niego fakture na 500zl.
    Faktura jest wystawiona na DG.
    Czy tej faktury tez mozna po prostu nie zaksiegowac? Chodzi mi o to ze
    wykupuje samochod za 500zl, a np. za pol roku bede go chcial sprzedac
    za 20000zl --> czyli bede musial zaplacic podatek i to dosc duzy.
    Gdybym nie ksiegowal faktury (samochod tak czy inaczej zarejestrowany
    bedzie przeciez "na mnie" a nie "na DG") to tego podatku bym juz nie
    placil... Jedyny minus jest taki ze nie bede mogl pewnie wrzucic w KUP
    kosztu paliwa przez te pol roku.

    Czy moj tok rozumowania jest dobry? A jesli nie to czy ktos moze mnie
    poprawic? :)

  • 10. Data: 2007-01-17 20:39:31
    Od: "seb" <s...@w...pl>

    Jestes dobrym obywatelem,przeciez i tak nikt nie sprawdzi gdzie dzwonisz z
    tego telefonu,przeciez to tel.na karte,nie ma bilingow wiec....

    seba