  • 1. Data: 2005-02-21 13:52:13
    Temat: Fundusz Pracy w PIT5L - wiem, że było
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    ...i dlatego dopóki sam sobie KPiR prowadziłem, to nie odliczałem FP w
    PIT-5L, tzn. nie uznawałem ich za składkę na ubezpieczenia _społeczne_.

    Ostatnio mam biuro rachunkowe i zauważyłem, że oni wliczają. No, niby
    powinni się znać, ale jak na mój gust robią błąd. Co o tym myślicie?
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2005-02-21 13:54:16
    Temat: Re: Fundusz Pracy w PIT5L - wiem, że było
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Samotnik wrote:

> [...]
    >
    > Ostatnio mam biuro rachunkowe i zauważyłem, że oni wliczają. No, niby
    > powinni się znać, ale jak na mój gust robią błąd. Co o tym myślicie?

    Robią błąd. Tylko bezpośrednio w koszty w KPiR.
    Zmień biuro, bo jak ci nawsadzają więcej takich kwiatków to potem nigdy
    tego nie wyprostujesz

  • 3. Data: 2005-02-21 15:19:38
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    "Samotnik"
    > ...i dlatego dopóki sam sobie KPiR prowadziłem, to nie odliczałem FP w
    > PIT-5L, tzn. nie uznawałem ich za składkę na ubezpieczenia _społeczne_.

    I słusznie, bo FP, to nie są ubezpieczenia_społeczne. Ale jesli nie
    wrzucałeś FP w koszty w ogóle, toś gapa.
    Przyjrzyj się dokładnie, gdzie oni to ujmują, bo może prawidłowo wrzucają w
    koszty w KPIR jako "pozostale wydatki" kol. bodaj 14.
    T.

  • 4. Data: 2005-02-21 15:20:53
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    "Samotnik"
    > Heh, a biuro prowadzi małżeństwo DORADCÓW PODATKOWYCH, i w dodatku moje
    > papiery robi nie pracownik, tylko sama szefowa. Czy żeby wybrać dobre
    > biuro, trzeba się znać na rzeczy bardziej od nich?

    Nie zawadzi:-)
    T.

  • 5. Data: 2005-02-21 15:21:39
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

  • 6. Data: 2005-02-21 15:37:13
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <t...@W...pl> napisal(a):

> [...]
    > Przyjrzyj się dokładnie, gdzie oni to ujmują, bo może prawidłowo wrzucają w
    > koszty w KPIR jako "pozostale wydatki" kol. bodaj 14.

    To nieistotne, teraz to ja się bardziej zastanawiam, za co ja płacę 200
    zł netto co miesiąc.

    P.S. A kwotę tego i tak błędnie naliczonego ubezpieczenia społecznego w
    jednym z PITów wpisali w pozycję "starty z lat ubiegłych". Ot, taka
    pomyłeczka. Muszę chyba wziąść najnowsze deklaracje i zobaczyć, co tam
    ciekawego...
    --
    Samotnik

  • 7. Data: 2005-02-21 21:10:01
    Od: "BAH" <b...@c...pl>

    > To nieistotne, teraz to ja się bardziej zastanawiam, za co ja płacę 200
    > zł netto co miesiąc.

    m. in. za spotkania z Agentem 00001
    na których dowodzą, że to oni potrafią PIT wypełnić
    a księgowi to już nie.
    A ilu "doradców" chce PIT-B do PIT-36L
    przy jednej DG wypełniac ??
    DP, to kolejna "korporacja"
    Na razie nie mają takich mozliwości jak komornicy
    (np. zająć statek) ale

    swoja drogą.

    To że wpisali kwote FP w pole ubezpieczeń społecznych
    może świadczyć również o tym, ze przelanow
    właściwe kwoty na niewłąściwe konta.

    Ja bym zaczął od sprawdzenia kont ("51", "52", "53" )
    na przelewach bo to one są podstawą księgowania
    a nie kwoty.

    Trzeba na to uważać, bo się może okazać że wypadło się
    z dobrowolnego ubezpieczenia chorobowego
    a składki płaci się z przyzwyczajenia.

    BAH

  • 8. Data: 2005-02-22 00:07:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Feb 2005, Samotnik wrote:

    >+ powinni się znać, ale jak na mój gust robią błąd. Co o tym myślicie?

    1. Jak reszta - że nie czytają .podatki wskutek czego ty masz rację ;)
    2. "pytać Lateta" ! :] (nie wiem czy kojarzysz... opisywał że jak zaczął
    podejrzliwie przyglądać się papierom to coś 5 księgowych z rzędu
    wymienił).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2005-02-24 03:38:44
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    Użytkownik "jureq"

    > Robią błąd. Tylko bezpośrednio w koszty w KPiR.

    ale w koszty ktorej dzialalnosci gospodarczej:-)?
    ja ciagle tego nie potrafie zrozumiec:-)

    pytanie
    podatnik ma dwie spolki cywilne - w koszty ktorej wrzuca swoj FP?

    --
    www.aem.pl GG: 1145538