  • 1. Data: 2004-10-04 10:52:57
    Temat: Formularz VAT-7
    Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl>

    Witam,

    Swiadcze uslugi marketingowe dla klienta z EU. Wystawiam faktury opodatkowane
    VAT w kraju siedziby platnika. W jakim polu deklaracji VAT-7 powinienem wpisac
    obroty netto, ktore de facto nie podlegaja opodatkowaniu w Polsce? Czy w ogole
    je nalezy wpisywac gdziekolwiek? Jesli nie, to czy i jak moge odzyskiwac VAT
    naliczony przy zakupie materialow i uslug koniecznych dola mojej dzialalnosci
    gosp? Bede wdzieczny za pomoc.
    Pozdrawiam, Piotr
    p...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2004-10-05 06:13:13
    Temat: Re: Formularz VAT-7
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotr wrote:
> [...]
    > opodatkowane VAT w kraju siedziby platnika. W jakim polu deklaracji
    > VAT-7 powinienem wpisac obroty netto, ktore de facto nie podlegaja

    Sam sobie odpowiadasz:-). Nie podlegają opodatkowaniu
    w Polsce, więc nie ma ich na VAT-7 (poza zaznaczeniem, że
    sie je wogóle wykonuje)

    Czy w ogole je nalezy wpisywac gdziekolwiek?

    No chyba jakieś rozliczenie dochodowego prowadzisz.
    Więc tam wpiszesz.

    > Jesli nie, to czy i jak moge odzyskiwac VAT naliczony przy zakupie
    > materialow i uslug koniecznych dola mojej dzialalnosci gosp?

    Możesz o ile wykażesz, że zakupy te mają związek
    z tymi usługami. Możesz odliczać a nawet dostać zwrot.
    Wszystko w ustawie art 86 i 87.

  • 3. Data: 2004-10-05 21:59:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Oct 2004, cef wrote:

> [...]
    > + Czy w ogole je nalezy wpisywac gdziekolwiek?
    > +
    > + No chyba jakieś rozliczenie dochodowego prowadzisz.

    Protestuję ze względu na poniższe:

> [...]
    > +
    > + Możesz o ile wykażesz, że zakupy te mają związek
    > + z tymi usługami. Możesz odliczać a nawet dostać zwrot.

    Acha.
    Czyli *mają wpływ na rozliczenie VAT*. Tak ?
    Czy ewidencja VAT nie powinna być tak prowadzona, żeby *z niej*
    dało się wywieść wszystko co potrzebne, m.in. "dane niezbędne
    do określenia ... kwoty podatku naliczonego ..." ?
    Zeznaję że to nie mój pomysł :) i na pewno było przytaczane
    na grupie !

    > + Wszystko w ustawie art 86 i 87.

    ...no a moje w art. 109 :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 4. Data: 2004-10-06 05:57:30
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > On Tue, 5 Oct 2004, cef wrote:

    > Protestuję ze względu na poniższe:

    > Acha.
    > Czyli *mają wpływ na rozliczenie VAT*. Tak ?

    Zakupy mają wpływ, bo jest od nich naliczony
    Zakupy a nie sprzedaż niepodlegająca.

> [...]
    > do określenia ... kwoty podatku naliczonego ..." ?
    > Zeznaję że to nie mój pomysł :) i na pewno było przytaczane

    Wątek dotyczący wykazywania kwot nielisakowego paliwa,
    bo oto Ci chyba chodzi, jest oparty na innych podstawach.

    Myślisz, że ustalanie kwoty naliczonego
    będzie wymagało rejestrowania poziomu sprzedaży
    niopodatkowanej na VAT-7?
    Otóż wg mnie nie będzie wymagało.
    Też w art 109 :-)

    > ...no a moje w art. 109 :)

    Ja nie proponuję mu niewykazywania
    ZAKUPÓW w ewidencji. Chodziło o jego niepodlegającą sprzedaż.
    Na to wystarczy jedna krateczka 56? zakreślona na VAT7
    Chyba, że Cię nie zrozumiałem.
    Ale wtedy proszę oświeć mnie jakoś :-)

  • 5. Data: 2004-10-06 10:00:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Oct 2004, cef wrote:

> [...]
    > + > Czyli *mają wpływ na rozliczenie VAT*. Tak ?
    > +
    > + Zakupy mają wpływ, bo jest od nich naliczony

    Sprzeciw.
    Sprzedaż (niepodlegająca od której przysługuje odliczenie)
    wchodzi do "proporcji" czy nie ? ;)

    [...]
    > + Wątek dotyczący wykazywania kwot nielisakowego paliwa,
    > + bo oto Ci chyba chodzi

    Zdecydowanie NIE ! :)
    Chodzi o "proporcje" (wszelakie) właśnie.
    Z ewidencji musi wynikać podstawa do prawa odliczenia VAT
    wg. przychodu...

    > + Myślisz, że ustalanie kwoty naliczonego
    > + będzie wymagało rejestrowania poziomu sprzedaży
    > + niopodatkowanej na VAT-7?
    > + Otóż wg mnie nie będzie wymagało.
    > + Też w art 109 :-)

    ...w powiązaniu z art. 86.8.1 i wszystkimi (?) miejscami gdzie
    w ustawie występuje słowo "proporcja" oraz "miejscami powiązanymi" :)
    - sprzeciw !! :)

    [...]
    > + Ja nie proponuję mu niewykazywania
    > + ZAKUPÓW w ewidencji. Chodziło o jego niepodlegającą sprzedaż.

    ...no mi też o sprzedaż.

    > + Na to wystarczy jedna krateczka 56? zakreślona na VAT7

    O ile dobrze pamiętam to nie ma przepisu nakazującego żeby
    wszystkie wartości podawana na VAT-7 wynikały z innych
    wartości podanych na VAT-7 ;) - bo to deklaracja.
    Ale przepis nakazujący żeby *z ewidencji* wynikały wszystkie
    wartości - owszem, jest.

    No i podatnik ma pytanie: proszę dziś, 6.X.2004 wykazać że
    JEŚLI DOKONA PAN SPRZEDAŻY NIEOPODATKOWANEJ podlegającej
    rozliczeniu proporcji kosztów VAT (owszm, nie wszystkie
    "podlegają") to z Pańskiej rzetelnej jakoby ewidencji da
    się wyznaczyć prawidłową korektę VAT naliczonego"...

    Jeśli podatnik JUŻ dokonał sprzedaży zwolnionej od której
    nie przysługuje odliczenie VAT to ewidencja nie zawierająca
    sprzedaży niepodlegającej od której przysługuje odliczenie
    oczywiście JUŻ jest nierzetelna.

    > + Chyba, że Cię nie zrozumiałem.
    > + Ale wtedy proszę oświeć mnie jakoś :-)

    Już się staram !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 6. Data: 2004-10-06 11:16:08
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Sprzeciw.
    > Sprzedaż (niepodlegająca od której przysługuje odliczenie)
    > wchodzi do "proporcji" czy nie ? ;)

    Nie wiem. Ale co to ma za związek z deklaracją?
    Zwłaszcza po stronie sprzedaży?

    > [...]
    >
    > Zdecydowanie NIE ! :)
    > Chodzi o "proporcje" (wszelakie) właśnie.
    > Z ewidencji musi wynikać podstawa do prawa odliczenia VAT
    > wg. przychodu...

    Z ewidencje to jakieś przewiduję,
    (np sprzedaży niepodlegającej, czy zakupów
    związanych z przychodami niepodlegającymi)
    ale zapisu na VAT-7 nie przewiduję.

    > ...w powiązaniu z art. 86.8.1 i wszystkimi (?) miejscami gdzie
    > w ustawie występuje słowo "proporcja" oraz "miejscami powiązanymi" :)
    > - sprzeciw !! :)

    Wprawdzie formularz nie jest źródłem prawa,
    ale jeśli chcesz koniecznie wpisać, to zaproponuj
    jakąś konkretnę rubrykę na VAT-7.
    Nie w ewidencji, tylko w deklaracji.

> [...]
    > wartości podanych na VAT-7 ;) - bo to deklaracja.
    > Ale przepis nakazujący żeby *z ewidencji* wynikały wszystkie

    Jest w tym jakaś logika, ale proszę zaproponuj gdzie wpisać.

> [...]
    > "podlegają") to z Pańskiej rzetelnej jakoby ewidencji da
    > się wyznaczyć prawidłową korektę VAT naliczonego"...

    Ewidencje to ja mam tak zaprowadzone, że wiem ile było
    jakiego obrotu i jakie zakupy są z tym powiązane.
    I ewidencji nie kwestionuję. Mam wprowadzony
    dodatkowy rejestr z kolumną sprzedaż niepodlegająca
    i zakupy związane i z tego sobie mogę wyliczyć
    ile vat jest od czego i ustalać proporcje
    w zależności od tego co jest w ewidencji zakupów związanych
    ze sprzedażą niepodlegającą.

    > Jeśli podatnik JUŻ dokonał sprzedaży zwolnionej od której
    > nie przysługuje odliczenie VAT to ewidencja nie zawierająca
    > sprzedaży niepodlegającej od której przysługuje odliczenie
    > oczywiście JUŻ jest nierzetelna.

    Co do ewidencji zgoda.
    Ale jak to chcesz przenieść do deklaracji
    skoro ta przewiduje jedynie wykazanie obrotu opodatkowanego.
    W przeciwieństwie do zakupów, które należy ujmować wszystkie?

    > Już się staram !

    No dzięki.

  • 7. Data: 2004-10-06 13:00:18
    Od: "Domi" <d...@a...pl>

> [...]
    > Więc tam wpiszesz.

    > Możesz o ile wykażesz, że zakupy te mają związek
    > z tymi usługami. Możesz odliczać a nawet dostać zwrot.

    Mam pytanie: chodzi o to co napisałeś powyżej, tj. zaznaczaniem tego, że
    dokonuje się sprzedaży usług niepodlegającej VAT. Czy w przypadku
    świadczenia usług starego tzw. "uszlachetnienia czynnego" wykonywanych w
    kraju na rzecz firmy z innego kraju członkowskiego będącej podatnikiem VAT,
    czyli takich, które na podstawie art. 28 ust. 7 traktuje się jako świadczone
    na terytorium państwa nabywcy, równiez należy zaznaczyć 1 kwadracik w poz.56
    deklaracji? Czy to chodzi tylko o usługi "fizycznie" świadczone poza
    terytorium kraju?
    Domi

  • 8. Data: 2004-10-06 13:53:38
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Domi wrote:

> [...]
    > ust. 7 traktuje się jako świadczone na terytorium państwa nabywcy,
    > równiez należy zaznaczyć 1 kwadracik w poz.56 deklaracji?

    Ja bym zaznaczył.

    Czy to
    > chodzi tylko o usługi "fizycznie" świadczone poza terytorium kraju?

    Chyba raczej o jedne i drugie, choć
    ja nie potrafię ustalić czy chodzi ( w tym zazanczaniu)
    o wykonanie czynności niepodlegających w danym miesiącu
    czy chodzi o dokonanie zakupów związanych z tymi czynnosciami.

    Jednego jestem prawie pewny:
    jakbyś nie zanaczył
    i tak w US nie wiedzą o co chodzi :-)

  • 9. Data: 2004-10-06 21:42:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Oct 2004, cef wrote:
    [...]
    > + > Sprzeciw.
    > + > Sprzedaż (niepodlegająca od której przysługuje odliczenie)
    > + > wchodzi do "proporcji" czy nie ? ;)
    > +
    > + Nie wiem.

    Oczywiście wchodzi.

    > + Ale co to ma za związek z deklaracją?

    Decyduje o tym jaka część VATu *naliczonego* może być uznana
    do odliczenia !

    > + Zwłaszcza po stronie sprzedaży?

    Jakiej "sprzedaży" ???
    Oczywiście - VATu wykazanego *do odliczenia* (lub zwrotu !).
    Wartość tego VATu na deklaracji musi wynikać z ewidencji...IMO
    & AFAIK :)

> [...]
    > + Z ewidencje to jakieś przewiduję,
    > + (np sprzedaży niepodlegającej, czy zakupów
    > + związanych z przychodami niepodlegającymi)

    Cezary... czy ja komuś proponowałem wpisywanie czegokolwiek
    do DEKLARACJI ?
    Poprotestowałem sobie :) na twoje stwierdzenie że trzeba wpisywać
    TYLKO do "czegoś dotyczącego podatku dochodowego".
    IMO nieprawda.
    IMO trzeba wpisywać do "czegoś dotyczącego podatku VAT" - jak
    na mój gust, to do ewidencji sprzedaży. Do "nowej" (nikomu niepotrzebnej
    i nieprzewidywanej poprzednio) rubryki "sprzedaż niepodlegająca
    opodatkowaniu od której przysługuje odliczenie VAT" !
    TYLKO po to, żeby wyznaczona wartość mogła posłużyć do wyliczenia
    "proporcji" !! Bynajmniej NIE po to, żeby ją ujmować w wartości
    sprzedaży na VAT-7 !

    Ktoś jeszcze[1] przeciw lub za ?

> [...]
    > +
    > + Wprawdzie formularz nie jest źródłem prawa,
    > + ale jeśli chcesz koniecznie wpisać, to zaproponuj

    Ale ja NIE PISZĘ *nigdzie* o wpisywaniu do deklaracji.
    CAŁY CZAS awanturuję się że NIE wystarczy ujęcie owej sprzedaży
    "w dokumentacji podatku dochodowego": trzeba ująć w *ewidencji*
    sprzedaży VAT !

    Wrrrr... :)

> [...]
    > + > wartości - owszem, jest.
    > +
    > + Jest w tym jakaś logika, ale proszę zaproponuj gdzie wpisać.

    Na VAT-7 ? NIGDZIE.
    Na *podstawie tej wartości* wyznacza się "proporcje".
    Proporcje decydują o tym jakie wartości wpisuje się na
    VAT-7. Wszystko co wpływa na wartości wpisywane na VAT-7
    ma być wpisane do ewidencji. No to sprzedaż zwolniona
    dająca prawo do odliczeń też.
    Na mniejsze kwanty rozbić nie umiem :)

    [...]
> [...]
    > + I ewidencji nie kwestionuję. Mam wprowadzony
    > + dodatkowy rejestr z kolumną sprzedaż niepodlegająca

    Hm... no to "o so choci" ?? :)

    > + Ale jak to chcesz przenieść do deklaracji

    Nijak.

    Sprawdź o co się wzburzyłem :)
    ++++ cytat ++++
    > + > Czy w ogole je nalezy wpisywac gdziekolwiek?
    > +
    > + No chyba jakieś rozliczenie dochodowego prowadzisz.
    > + Więc tam wpiszesz.
    ---------------

    [1] no, testuję czy nas (a najmniej wątek) już wszyscy
    do KFa wrzucili :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 10. Data: 2004-10-06 21:44:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Oct 2004, cef wrote:

    > + Domi wrote:
    [...]
> [...]
    [...]
    > + > równiez należy zaznaczyć 1 kwadracik w poz.56 deklaracji?

    No tak. Ale za dwa lata będą wiedzieć.
    I podatnicy będą się tłumaczyć dlaczego nierzetelnie wypełniali VAT-7 :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)