  • 21. Data: 2009-04-25 13:59:54
    Temat: Re: Fkatura - Korekta - Nowa Faktura - jak księgować?
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    > Jeśli <3500 to prosto w koszty i do VAT-u jako zwykłe odliczenie.
    > Jeśli >3500 to masz ulepszenie i wtedy amortyzacja się kłania.

    No ok, tak też myślałem, tylko zastanawiałem się czy przypadkiem taki dysk
    za 200 - 300 zł nie powinien być jakoś inaczej traktowany właśnie dlatego,
    że jest konkretnym ulepszeniem ŚT?
    Jeszcze jedno pytanie:
    Czym w takim razie różni się kupno takiego dysku do kompa, który jest ŚT i
    może być ulepszany, od kupna do kompa który jest w ewidencji wyposażenia i
    nie powinien być przez to ulepszany?

    --

    pozdrawiam,
    MariuszM

  • 22. Data: 2009-04-25 14:58:37
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 25-04-2009 o 15:59:54 MariuszM <m...@t...onet.pl>
    napisał(a):

    > No ok, tak też myślałem, tylko zastanawiałem się czy przypadkiem taki dysk
    > za 200 - 300 zł nie powinien być jakoś inaczej traktowany właśnie dlatego,
    > że jest konkretnym ulepszeniem ŚT?

    Ulepszenie podatkowe zaczyna się od 3500, poniżej 3500 nie ma ulepszenia
    więc zostaje zwykły koszt.

> [...]
    > może być ulepszany, od kupna do kompa który jest w ewidencji wyposażenia i

    Do 3500 chyba niczym, a od 3500 nie wiadomo co z tym zrobić

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 23. Data: 2009-04-25 15:16:03
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    > Do 3500 chyba niczym, a od 3500 nie wiadomo co z tym zrobić

    Czyli jeśli nie zamierzam ulepszać kompa niczym co by przekraczało wartość
    3500 pln to właściwie nie ma róznicy czy wrzucę go do EŚT czy do
    wyposażenia?
    Czy są jakieś plusy minusy EŚT?
    Wiem, że przy zamykaniu DG są różnice na korzyść ŚT, ale czy na pewno?
    ŚT nie trzeba wliczać do remanentu likwidacyjnego, ale potem to i tak wisi w
    EŚT?
    Powiem szczerze, że już nie wiem jak jest lepiej. Znajdę gdzieś jakiś zbiór
    plusów dodatnich i plusów ujemnych wrzucania sprzętu poniżej 3500 do EŚT lub
    do EW?

    --

    pozdrawiam,
    MariuszM

  • 24. Data: 2009-04-25 15:25:31
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 25-04-2009 o 17:16:03 MariuszM <m...@t...onet.pl>
    napisał(a):

    > Czyli jeśli nie zamierzam ulepszać kompa niczym co by przekraczało wartość
    > 3500 pln to właściwie nie ma róznicy czy wrzucę go do EŚT czy do
    > wyposażenia?

    IM(V)HO - tak, z zastrzeżeniem o którym napisałeś - zamknięcie DG jest droższe.

    > Czy są jakieś plusy minusy EŚT?
    > Wiem, że przy zamykaniu DG są różnice na korzyść ŚT, ale czy na pewno?

    Czy na pewno to wiesz? Tego to nie wiem :-)

    > ŚT nie trzeba wliczać do remanentu likwidacyjnego, ale potem to i tak wisi w
    > EŚT?

    Dokładnie

    > Powiem szczerze, że już nie wiem jak jest lepiej.

    Ja wolę żeby mi coś wisiało niż płacić podatek, ale rozumiem
    że można mieć dylemat ;-)

    > Znajdę gdzieś jakiś zbiór
    > plusów dodatnich i plusów ujemnych wrzucania sprzętu poniżej 3500 do EŚT lub
    > do EW?

    Tak: pl.soc.prawo.podatki :-)

    --
    Pozdrawiam,