  • 11. Data: 2009-04-23 12:30:21
    Temat: Re: Fkatura - Korekta - Nowa Faktura - jak księgować?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 23 Apr 2009 12:13:07 +0200, MariuszM napisał(a):

> [...]
    > fakturze jednak jest inaczej, ponieważ sklep chciał się jakoś
    > zrehabilitować i obniżył mi troszkę cenę towaru i dorzucił za niewielką
    > kwotę drobiazg. Dokładnie jest to komputer, którego cenę obniżono o
    > kilkadziesiąt złotych i dorzucono w cenie promocyjnej kamerę
    > internetową. Wszystko jest na jednej fakturze, jako osobne pozycje. jak
    > mam teraz to zaksięgować, komputer jako ŚT i w deklaracji VAT wpisać w
    > nabycie towarów i usług zaliczanych u podatnika do środków trwałych, a
    > kamerę do nabycie towarów i usług pozostałych?

    Odpowiedz sobie na pytania:
    Czy ta kamera będzie używana tylko z tym komputerem? Czy może jest to
    rzeczywiście kamera internetowa podłączana bezpośrednio do sieci?
    I w zależności od odpowiedzi potraktuj jako jeden ŚT albo jeden ŚT + w
    koszty. Zakładam, że kamera < 1500 zł.

    > Kamera może być ulepszeniem?

    W tym wypadku nie ma sensu, bo ulepszenie to coś co dokupujesz później.

    > Potraktować to jako komplet i wszystko do
    > ŚT?

    Tak jak pisałem wyżej - zależy jaka to kamera.

    > Czy jak się kupuje części do ulepszenia to wpisuje się to w nabycie
    > towarów i usług pozostałych, czy też nabycie ŚT?

    Rozumiem, że pytasz o rejestr i deklarację VAT. Taż się kiedyś
    zastanawiałem i ... nie wiem. Wpisałem jako pozostałe, kontrola nie
    kwestionowała.

    > Tak na marginesie jakie to usługi mogą zostać zaliczone do ŚT?

    Żadne. Mogą co najwyżej zwiększyć wartość ŚT.

  • 12. Data: 2009-04-23 12:33:47
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-04-2009 o 14:30:21 jureq <j...@x...to.z.adresu.xop.pl> napisał(a):

    > Rozumiem, że pytasz o rejestr i deklarację VAT. Taż się kiedyś
    > zastanawiałem i ... nie wiem. Wpisałem jako pozostałe, kontrola nie
    > kwestionowała.

    ZTCW to nabycie ŚT na VAT-7 jest wtedy kiedy
    dany zakup będziemy armotyzować

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 13. Data: 2009-04-23 12:34:18
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-04-2009 o 14:33:47 Tomek <t...@o...pl> napisał(a):

    > ZTCW to nabycie ŚT na VAT-7 jest wtedy kiedy
    > dany zakup będziemy armotyzować

    tfu, amortyzować :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 14. Data: 2009-04-23 14:59:12
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    > Żadne. Mogą co najwyżej zwiększyć wartość ŚT.

    To dlaczego w deklaracji VAT jest:
    "nabycie towarów i usług zaliczanych u podatnika do środków trwałych",
    kiedy to ma zastosowanie?

    --

    pozdrawiam,
    MariuszM

  • 15. Data: 2009-04-23 15:02:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Apr 2009, jureq wrote:

    > W tym wypadku nie ma sensu, bo ulepszenie to coś co dokupujesz później.

    Wyrażam sprzeciw - idzie o dodatkowe kryterium, kosztowe.
    Ulepszenie *podatkowe* obejmuje przypadki:
    - zakupu peryferiów o wartości *jednostkowej* *przekraczającej*
    próg 3500 zł
    lub
    - czynności "ulepszenia", dla których wartość wdrożenia, *przekroczy*
    *łącznie* 3500 w roku.

    Zalecam rzut oka do ustawy :), był tu dawno temu flejm
    na taką okazję.
    Sumuje się wyłącznie wydatki na montaże, wdrożenia, uruchomienie
    i inne takie, wydatki na peryferia traktuje się jednostkowo,
    a w obu przypadkach "liczy się" *tylko* wartości które są
    większe niż limit (3500 zł).

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2009-04-23 15:07:21
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-04-2009 o 16:59:12 MariuszM <m...@t...onet.pl>
    napisał(a):

    > To dlaczego w deklaracji VAT jest:
    > "nabycie towarów i usług zaliczanych u podatnika do środków trwałych",
    > kiedy to ma zastosowanie?

    To ma też zastosowanie do WNiP, do tego usługi mogą powiększać
    wartość początkową ŚT, także wszytsko gra.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 17. Data: 2009-04-23 17:29:22
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 23 Apr 2009 17:02:46 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > i inne takie, wydatki na peryferia traktuje się jednostkowo, a w obu
    > przypadkach "liczy się" *tylko* wartości które są większe niż limit

    Nie do końca rozumiem czego dokładnie dotyczy sprzeciw. Ja twierdzę po
    prostu, że jeśli jednocześnie (czytaj: przed oddaniem do użytkowania)
    kupujemy komputer z kamerą, które z przyczyn technicznych lub z powodu
    sposobu użytkowania mają być jednym środkiem trwałym, to tej kamery nie
    wolno traktować jako ulepszenia (i nawet przy cenie kamery < 35000 nie
    wolno jej wliczyć bezpośrednio w koszty).

  • 18. Data: 2009-04-23 20:01:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Apr 2009, jureq wrote:

    > Nie do końca rozumiem czego dokładnie dotyczy sprzeciw. Ja twierdzę po
    > prostu, że jeśli jednocześnie (czytaj: przed oddaniem do użytkowania)
    > kupujemy komputer z kamerą

    A, zgoda.
    Jakoś tak (wybiórczo) przeczytałem to co chciałem :[, wnoszę o łagodny
    wymiar kary za zamieszanie!
    Chodziło mi o to, że (w odróżnieniu od kryterium zaliczenia do ST)
    kwotowe kryterium ulepszenia podatkowego jest bezwzględne.
    Drobne "ulepszenie" nie łapie się pod amortyzację (nawet jakby
    podatnik chciał).

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2009-04-25 13:21:02
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    No własnie, wrzucam kompa do EŚT i amortyzuję jednorazowo, za kilka miesięcy
    dokupuję do niego dysk i co? Typowe ulepszenie i co, powiększa mi to wartość
    początkową kompa, muszę taki dysk amortyzować i wykazać w deklaracji w
    rubryce nabycie ŚT, czy wpuszczam normalnie w KUP i w deklaracji jest w

  • 20. Data: 2009-04-25 13:41:43
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 25-04-2009 o 15:21:02 MariuszM <m...@t...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > początkową kompa, muszę taki dysk amortyzować i wykazać w deklaracji w
    > rubryce nabycie ŚT, czy wpuszczam normalnie w KUP i w deklaracji jest w

    Jeśli <3500 to prosto w koszty i do VAT-u jako zwykłe odliczenie.
    Jeśli >3500 to masz ulepszenie i wtedy amortyzacja się kłania.

    ( Nigdy nie pamięta co z ==3500 :-) )

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek